hjernen er alene 40 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 Har du ikke familie eller venner som kan ta seg av barna dine mens du er på sykehuset? Hvis du ikke har noen muligheter til å få hjelp, så må kommunen trå til. Men dette vil være mer opprivende og komplisert for både barna og deg enn å bruke familie eller venner. Familie og venner... jovisst.. men de har jo sine egne liv og bekymringer. Har foreldre som skal ta seg av barna di dagene jeg blir på sykehus, men det begrenser seg hvor mye besteforeldre midt i 70-årene klarer å stille opp. Det burde finnes et hjelpeapparat for mennesker i min situasjon! 0 Siter
hjernen er alene 40 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 Synes legen din at du føler deg i for dårlig form,- eller er det blodprøver etc. som er "for dårlige"? Hvis det "kun" er hvordan du føler deg,- så er det jo jammen ikke rart. I løpet av en dag har selv den friskeste person (eller i alle fall jeg) mange ubehag og smerter som man ville tenkt mye mer over om man hadde hatt en grunn til å tenke over det. Legen mener at svulsten ikke påvirker fysikken. Jeg fatter ikke hvorfor jeg har så mye hodepine og hvorfor jeg er så glemsk hele tiden da.. Ble jo så letta da jeg hørte at jeg hadde svulst på hjernen, for da fikk jeg forklaring på mine problemer! (Har slitt i over ett år)... men nå sier han at en operasjon sannsynligvis ikke vil bety noe i så måte! Fatter ikke at det går an.. 0 Siter
frosken Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Familie og venner... jovisst.. men de har jo sine egne liv og bekymringer. Har foreldre som skal ta seg av barna di dagene jeg blir på sykehus, men det begrenser seg hvor mye besteforeldre midt i 70-årene klarer å stille opp. Det burde finnes et hjelpeapparat for mennesker i min situasjon! Det finnes mulighet til å få hjelp, men det er ofte bedre for barna at de blir passet av familie enn å benytte andre løsninger. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Jeg forstår at dette er vanskelig for deg og at du kanskje føler at fjerning av svulsten burde hjelpe med problemene du har. Men de symptomene du nevner minner meg om depresjon. Og det er jo ikke rart om man blir deprimert slik du beskriver din situasjon. Hodepine, glemsomhet, tretthet og svimmelhet er alle symptomer som kan komme av en kjemisk depresjon. Har du blitt vurdert for dette? 0 Siter
hjernen er alene 40 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 Jeg forstår at dette er vanskelig for deg og at du kanskje føler at fjerning av svulsten burde hjelpe med problemene du har. Men de symptomene du nevner minner meg om depresjon. Og det er jo ikke rart om man blir deprimert slik du beskriver din situasjon. Hodepine, glemsomhet, tretthet og svimmelhet er alle symptomer som kan komme av en kjemisk depresjon. Har du blitt vurdert for dette? Takk for svar. Selvfølgelig har jeg vurdert det. Jeg har slitt med disse problemene leeeenge, jeg ble sendt til psykolog for utredning. Psykologen finner ikke at jeg er typisk deprimert. Jeg har for mye livsglede til det - og overlevelsesinnstingtet er toppers. Jeg har enda ikke fått fortalt psykologen at jeg har svulst, for hun er sykemeldt :-( Hadde gledet meg til å fortelle henne dette, for det ville kanskje gi svar. Men så sier overlegen dette da. Nevrologen sier at svulsten sitter i senter for konsentrasjon og hukommelse... Jeg blir så forvirret. Jeg er redd for å ikke fungere etter dette. Forresten kunne jeg godt ha tenkt meg en god gammeldags depresjon, bare sunket ned i ei seng og blitt liggende i fred med hodepina! Men så var det ungene da.. Jeg har forresten nettopp fått vite at kommunen kanskje kan hjelpe - det fins hvis et hjelpeapparat likevel :-) ... Hjemmetjenesten... mulig de hjelper til, fordi jeg er enslig forsørger og syk. Hvorfor kan ikke legen informere om slikt da!? Man skal være bra oppegående for å kunne tillate seg å være syk! 0 Siter
fresja Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Har en kollega som opererte bort en godartet hjernesvulst i fjor. Hun var sykemeldt noen uker etterpå. På jobben fungerer hun som før. Hun hadde tenkt å ta det mer med ro, men det er ikke alltid så greitt når det er mye å gjøre. Hun har ikke merket problem med hukommelse o.l., kanskje fordi hun var heldig; svulsten ble tilfeldigvis oppdaget tidlig p.g.a. skanning av øvre del av kroppem i forbindelse med noe helt annet. Kollegaen min har også en kusine som har en godartet svulst. Hos henne ble den oppdaget mye senere. Hun har måttet operere flere ganger. Jeg tror hun fungerer sånn noenlunde bra, men hun måtte omskolære seg. 0 Siter
hjernen er alene 40 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Har en kollega som opererte bort en godartet hjernesvulst i fjor. Hun var sykemeldt noen uker etterpå. På jobben fungerer hun som før. Hun hadde tenkt å ta det mer med ro, men det er ikke alltid så greitt når det er mye å gjøre. Hun har ikke merket problem med hukommelse o.l., kanskje fordi hun var heldig; svulsten ble tilfeldigvis oppdaget tidlig p.g.a. skanning av øvre del av kroppem i forbindelse med noe helt annet. Kollegaen min har også en kusine som har en godartet svulst. Hos henne ble den oppdaget mye senere. Hun har måttet operere flere ganger. Jeg tror hun fungerer sånn noenlunde bra, men hun måtte omskolære seg. Takk for svaret! I dag er jeg litt roligere, får noen down-dager hvor jeg bekymrer meg veldig.. Litt utrygg også i og med at jeg opplever helsevesenet litt labilt her oppe.. Hadde vært fint om det var samsvar mellom hva overlege og nevrolog sa.. 0 Siter
hjernen er alene 40 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Huff..stakkars deg, sånt er kjedelig.. hvor i hjernen sitter den og skal du opererest med det første? jeg har selv hatt en svulst i hodet og vet litt om usikkerheten du nå sliter med. Lykke til videre! Hei igjen! I dag går det mye bedre med meg. Sitter å leser gjennom svarene jeg fikk i går. Orker du å fortelle litt om hvordan det var å gjennomgå operasjonen? Tok det lang tid før du kom deg, fikk du smertestillende, tror du jeg klarer med barn og hjem etter utskriving ... hva med jobben, tro om jeg blir lenge sykemeldt? Hva med trening.. har ikke trent på ett år pga hodepinen ble forverret. Det er fint at du hadde en vellykket operasjon :-) Klem til deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.