Gå til innhold

Bredbånd via kabel

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

Er det noen som har erfaring med bredbånd via kabel? Fungerer det på samme måte som bredbånd via telefonlinjen?

Fordeler/ulemper?

Skrevet

Har det, kan ikke si så mye annet om det enn at det er stabilt og raskt:)

fru Burlefot
Skrevet

Har det, kan ikke si så mye annet om det enn at det er stabilt og raskt:)

Hvilken hastighet har du?

fru Burlefot
Skrevet

10000/3000 kbit/s

Antar det er den høyeste hastigheten de tilbyr? Hvor mye betaler du for det i måneden?

Skrevet

Antar det er den høyeste hastigheten de tilbyr? Hvor mye betaler du for det i måneden?

Ja. 500 kroner måneden.

Skrevet

Fikk det når vi flytta inn i huset. Merker ingen forskjell fra det trådløse vi hadde før. Funker like bra som før

Skrevet

Fikk det når vi flytta inn i huset. Merker ingen forskjell fra det trådløse vi hadde før. Funker like bra som før

Kabelbredbånd er jo mye bedre enn trådløst da...?

fru Burlefot
Skrevet

Kabelbredbånd er jo mye bedre enn trådløst da...?

Hmm.. hva mener du?

Kan man ikke ha trådløst nettverk med kabelbredbånd?

Skrevet

Hmm.. hva mener du?

Kan man ikke ha trådløst nettverk med kabelbredbånd?

Jo det kan man såklart hvis man kjøper trådløs router - men trådløst blir lett ustabilt mtp nedlasting og spilling osv.

fru Burlefot
Skrevet

Jo det kan man såklart hvis man kjøper trådløs router - men trådløst blir lett ustabilt mtp nedlasting og spilling osv.

*phew*

Nå begynte jeg å lure på om jeg ikke skjønte noe som helst ;-)

Skrevet

*phew*

Nå begynte jeg å lure på om jeg ikke skjønte noe som helst ;-)

Hehe, var nok bare jeg som uttrykte meg klønete:)

Skrevet

Hvis det er satt opp skikkelig er trådløst like stabilt som kablet nettverk. Men litt tregere blir det jo, hvis man skal overføre store filer (båndbredde, ikke responstid).

Skrevet

Det er så kjekt atte! :o) Har hatt det i snart tre år og det er knallkjekt! Har Canal Digital og med unntak av at det noen ganger en periode for et års tid siden falt ut i noen timer av gangen, så har det ikke vært noen problemer.

fru Burlefot
Skrevet

Det er så kjekt atte! :o) Har hatt det i snart tre år og det er knallkjekt! Har Canal Digital og med unntak av at det noen ganger en periode for et års tid siden falt ut i noen timer av gangen, så har det ikke vært noen problemer.

Det er Canal Digital som er alternativet her også, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvor mye power jeg trenger.

Skrevet

Ingen direkte ulemper. Hvis coax antennekabelen inn fra forsterker ikke er gammel, fuktig eller krøllete. 10 år er mye for en kabel. Bytt den om du er i tvil. Det skal ikke så mye fukt, krøller, klemming eller dårlige kontakter til før det blir signaltap.

Skrevet

Det er Canal Digital som er alternativet her også, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvor mye power jeg trenger.

Jeg har den seneste hastigheten og betaler 97,- pr. mnd. :o) Det går ikke lynfort, men jeg laster sjelden ned ting så det funker greit.

Skrevet

Jeg har hatt breidbånd via Canal Digital siden 2001. Det vil si det startet som Telenor Avidi, men de ble overtatt av Canal Digital. Fungerer greit det, de få gangene jeg har hatt problem har de fiksa det. Hadde tekniker her 3 ganger i fjor fordi hastigheten var for treg, og de skifta modem to ganger. Men det viste seg at det var kontakten i veggen som hadde fått noe feil etter et lynnedslag. Jeg betalte ingenting hverken for nye modem eller ny veggkontakt eller jobben til teknikeren.

Hastigheten min er 2.500/1.000 kbps, og jeg betaler 267 per måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...