Gå til innhold

Gi meg din enkleste strikkeoppskrift på skjerf!

Anbefalte innlegg

Gjest Vond hals for tiden
Skrevet

Jeg har ikke strikket på tretti år minst!!! Nå skal jeg våge meg på et skjerf, i alpakkagarn, somjeg skal bruke når jeg er forkjølet.

Hvor lang tid må jeg bruke tro? En uerfaren og lite strikkeglad person som jeg er...

Skjerfet må være så langt at den ene enden kan slenges en gang rundt halsen/nakken for så å knytes i den andre foran. Godt og varmt med andre ord.

Takknemlig for all hjelp!

Skrevet

Det er bare å legge opp og begynne å strikke, egentlig. Så ser du etterhvert hvor langt du vil ha det.

Alpakka er et kjempefint garn:-) Har brukt det mye selv.

Skrevet

Du kan jo legge opp et sted mellom 50-100 masker, alt etter hvor bredt du vil ha skjerfet. Og så strikker du til det blir så langt som du ønsker. (Enkelt å måle når det blir litt lengde på det.)

Det kan være lurt å ikke stramme så mye på kantmaskene, og å bare ta av den siste masken på hver ende. Men strikk den første på hver ende.

Dette kan motvirke at du får et skjerf som "svinger" veldig i kantene.

Siden du ikke har strikket på lenge, vil jeg anbefale at du strikker rettstrikk. Altså at du strikker rett begge veier - ikke rett en vei og vrangt tilbake (glattstrikk).

Gjest oppskrift
Skrevet

http://www.maudsgarn.no/monster.php

Nede på denne siden er et skjerf i Mohair Lux som du kan bruke på alpakkagarnet ditt. Det skjerfet er kjempefint og raskt å strikke. Vanlig rett og vrang med tynn alpakka, går det veeldig lang tid å strikke.

Gjest Vond hals for tiden
Skrevet

http://www.maudsgarn.no/monster.php

Nede på denne siden er et skjerf i Mohair Lux som du kan bruke på alpakkagarnet ditt. Det skjerfet er kjempefint og raskt å strikke. Vanlig rett og vrang med tynn alpakka, går det veeldig lang tid å strikke.

Å, tusen takk! Det skal jeg prøve på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...