Gå til innhold

Norge i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Verdens navle
Skrevet

Hvordan tror dere de ser på Norge i utlandet. I f.eks USA ?

Som et lite og fjernt utkantland eller som verdens navle ?

Norge er etter min mening verdens navle.

hidi, the scorpion
Skrevet

De aller fleste amerikanere aner ikke hvor Norge ligger engang... Noen tror det er hovedstaden i Sverige!

Noen politikere har en anelse....

Skrevet

Tja... Min kjære hadde følgende samtale med en drosjesjåfør i USA en gang:

- hvor kommer du fra da?

- Jeg kommer fra Norge.

- Norge? Det har jeg aldri hørt om.

- Det ligger ved Sverige, har du hørt om det?

- Nei.

- Det ligger i Europa, har du hørt om det da?

- Nei, jeg er fra Philadelphia jeg.

*Hehe* (husker ikke helt hvilken stat han var fra, men det spiller jo ingen rolle)

Gjest Turist i Kina
Skrevet

Jeg var en måned på rundreise i Kina i fjor sommer.

Da var det mange som spurte hvor jeg kom i fra. Og jeg svarte som regel: "Norge, det ligger nord i Europa". Så godt som alle svarte da at de visste hvor Norge er. Jeg må si at det overrasket meg, og jeg har lurt på om de virkelig var så gode i geografi, eller de bare var høflige.

Skrevet

USA vet knapt hvor Norge er. De har ikke peiling, hvis det ikke har skjedd noe stort som gjør at vi eller et naboland er på nyhetene.

Andre land vet nok mer hvor Norge ligger. Vi har nok lite innflytelse rundt omkring, bare vi selv som tror at vi har det.

Gjest bor i nord
Skrevet

- hvor kommer du fra da?

- Jeg kommer fra Norge.

- Nei.

*Hehe* (husker ikke helt hvilken stat han var fra, men det spiller jo ingen rolle)

Jeg har hørt at de ikke er så gode i geografi i USA.... Historien din befrefter vel det (for noen).

Gjest girasol
Skrevet

Uansett hvor du befinner deg i verden, er du midt i verdens navle! Derfor kan du gjerne si at Norge er verdens navle for meg! ;-) Men poenget er at det er ikke det for majoriteten av verdens befolkning!!

Jeg var i Mexico en gang og hadde følgende samtale med en jeg traff:

*Jeg er fra Norge.

*Å ja, jeg er så glad jeg bor her i Mexico. Her er det trygt og godt. Jeg er kjempeglad for at jeg ikke er fra et utrygt land som ditt.

*Å ja? Hva mener du med det?

*Nei krig og sånn.

*Vet du hvor Norge ligger?

*Ja borti Iran og Irak et sted, er det ikke? Nei jeg er jammen glad jeg bor i Mexico! Vi er kanskje ikke rike, men vi er lykkelige!

*Ja Mexico er et land med mye glade mennesker. Men du, har du hørt om Storbritannia? Eøller Tyskland?

*Hm...kanskje...

*Ja Norge ligger nærmere de landene, i Nord-Europa!

*Nord-Europa? Nei, jeg ser ikke for meg hvor det er...

Så som dere ser er det ikke sånn at Norge er verdens navle for alle - og langt derifra og, for noen så eksisterer vi ikke en gang!...

*lol* :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

- hvor kommer du fra da?

- Jeg kommer fra Norge.

- Nei.

En kompis som nylig var i USA fikk samme regla, men personen de snakket med trodde først Norge var en stat i USA!

Da de sa at Norge lå i Europa, hadde personen sagt: Åja, det tror jeg at jeg har hørt om ...

Det er ikke rart amerikanere tror USA er verdens navle.

Skrevet

- hvor kommer du fra da?

- Jeg kommer fra Norge.

- Nei.

Hadde en liknende episode da jeg bodde der borte, vi spste på et sted i Arizona og servitøren spurte hvor vi var fra, vi svarte selvsagt Norway, "where in Arizona is that?" :)

Gjest togli
Skrevet

Hehe, jeg tror neppe amerikanerne ser på Norge som verdens navle ;-)

Skrevet

For oss er selvfølgelig Norge verdens navle. Akkurat som vi ser på oss selv om universets sentrum ;)

Veldig mange i USA aner ikke hvor Norge ligger. Mange har knapt hørt om oss. Flere tror Norge er hovedstaden i Sverige.

Mange tror det går isbjørner i gatene hos oss, og at det er mørketid hele året.

Så jeg tviler veldig sterkt på at noen der tror Norge er verdens navle...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...