Gå til innhold

Strukket leddbånd i kne

Anbefalte innlegg

Gjest når blir det bra igjen?
Skrevet

Jeg var med for første gang og spilte bedriftsfotball for 1 mnd siden.

Hadde et lite uhell som endte med strekk i leddbåndet i kneet (ifølge legen).

Legen mente det ville ta 14 dager å bli bra, men at jeg måtte holde meg litt i bevegelse så jeg ikke stivnet.

Jeg holdt meg borte fra fotball i 3 uker, men da jeg igjen skulle være med på trening, fikk jeg tilbake de samme smertene og måtte bare avbryte. Og jeg er fortsatt ikke bra.

Hvor lenge er det vanlig at slikt sitter i? Og hva er det beste å gjøre?

Er det jeg/legen kan gjøre for helingsprosessen?

Skrevet

Det sitter i lenge. Du kan trene litt under smerteterkelen, litt styrke og stabiliserende øvelser.

Gjest når blir det bra igjen?
Skrevet

Det sitter i lenge. Du kan trene litt under smerteterkelen, litt styrke og stabiliserende øvelser.

Ok, får prøve det.

Skikkelig kjipt da det var utrolig gøy å være med.

Skrevet

Ok, får prøve det.

Skikkelig kjipt da det var utrolig gøy å være med.

Det er det ja! Kjipt å være skadet.

En motspiller hoppa på kneet mitt for ca 5-6 uker siden, og fikk derav strekk i indre leddbånd. Hvilte 2 uker, så gidda jeg ikke mer for da klarte jeg å gjøre det meste uten smerter. Kjenner det enda, men er blitt bedre selv om jeg trener. Bare viktig å trene under smerteterkel og å fokuserer på å bygge opp leddet fra scratch istedet for å på død og liv gjøre -alt- og dermed få vondt og rive ned det som er bygd opp. For leddet er veldig langt fra like sterkt som før skaden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...