Gå til innhold

Fredag og lørdags mat???

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Hva skal dere spise i helgen...

Skal ut å handle nå og trenger tips, føler at vi alltid ender opp med taco og pizza disse dagene, har lyst på noe annet:o)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

8

• tusseline

5

• Peachy

5

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest noen retter
Skrevet

Risengrøt, kyllingfilet, pannekaker, tomatsuppe med egg og makkaroni, biff og fløtegratinerte poteter, bakt potet, pitabrød, reker.

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Raclette,kyllingfilet i soppsaus, wok (fisk, svin eller kylling), lasagne, mossaka og gresk salat - er noe av det vi har spist i det siste.

Skrevet

Wok med scampi, kjøtt eller kylling.

Finnbiff med rosenkål og rørte tyttebær. Ris eller potetmos til.

Helstekt svin indrefilet med f.eks. bernaise eller soppsaus, ris, fløtegratinerte eller bakte poteter til og grønnsaker etter smak eller en salat.

Biffsnadder: oksekjøttstrimler, løk, sjampinjong og paprika brunes og surres litt i gryte. Potetvalg etter ønske og event. grønnsaker f.eks. broccoli. Kan serveres med sjyen eller bernaise til.

Laks og eggerøre.

Gravlaks med sennepsaus. Til dette gjerne spinatstuing.

Fiskekabaret.

Karbonader.

Gjest Tacomix
Skrevet

Vet

ikke

om

jeg

gir

noe

tips

da.

Men

jeg

skal

prøve

å

lage

farsefrikase

denne

helga.

Om

jeg

orker

å

stå

å

lage

mat

da!

Ligger

med

influensa!

Skrevet

Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam!

Skrevet

Her går det mye i pizza og taco ja, og så hender det vi varierer med lasagne, pølse og pommes frites eller hamburger fra en veigrill. ;)

Gjest midia
Skrevet

Vet

ikke

om

jeg

gir

noe

tips

da.

Men

jeg

skal

prøve

å

lage

farsefrikase

denne

helga.

Om

jeg

orker

å

stå

å

lage

mat

da!

Ligger

med

influensa!

Hei!

Har du hatt influensaen i mange dager nå?

Sønnen hadde influensa fra lørdag til onsdag og var i fin form i går, idag ble ha så svimmel når vi var på handel at han måtte finne seg en benk og sette seg på. da satt han med hodet i hendene.

Han er nok ikke frisk ennå da.

Sambo har også havnet på sofaen nå så nå er det bare meg igjen da :(

Skrevet

Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam!

Åååh, nam! *slurp*

Men blandaball er best, da. :)

mariaflyfly
Skrevet

Hva pokker er duppe?

Gjest Tacomix
Skrevet

Hei!

Har du hatt influensaen i mange dager nå?

Sønnen hadde influensa fra lørdag til onsdag og var i fin form i går, idag ble ha så svimmel når vi var på handel at han måtte finne seg en benk og sette seg på. da satt han med hodet i hendene.

Han er nok ikke frisk ennå da.

Sambo har også havnet på sofaen nå så nå er det bare meg igjen da :(

Jeg har nå hatt influensa siden onsdag. Så jeg er på min 3 dag. Jeg er så sliten, hoster noe grusomt og feber. Så jeg håper det går over snart.

Hørtes ikke så godt ut det med sønnen din. Han var nok ikke frisk igjen igår nei. Jeg får vel finne senga igjen snart. Det er min beste venn for tiden!

Skrevet

Hva pokker er duppe?

Duppe er melk og brunost, kokt til det blir litt tykt og tilsatt litt sukker, såvidt jeg husker i farta. Nammis til baill!

mariaflyfly
Skrevet

Duppe er melk og brunost, kokt til det blir litt tykt og tilsatt litt sukker, såvidt jeg husker i farta. Nammis til baill!

Baill, er det sånn revet potetguffe som er klistra sammen og kokt?

mariaflyfly
Skrevet

Vi skal ha biff med bernaise i kveld. Høres skikkelig harry ut, men det er SÅ godt.

Noe soppgreier med parmaskinke og scampi til forrett, og hjemmelaga sorbet til dessert. :) *sulten*

Skrevet

Vi skal ha macaroni and cheese i dag. I morgen er jeg ikke sikker, men det blir ofte reker, kylling i karri, wok med kylling eller fisk.... Ikke så ofte pizza, pølser og taco her - men godt litt sånn innimellom :-)

Skrevet

Grillet kylling og pommes frites i dag. Det står i ovnen nå!

I morgen har ungene "bestilt" sodd...

Skrevet

Vi skal ha macaroni and cheese i dag. I morgen er jeg ikke sikker, men det blir ofte reker, kylling i karri, wok med kylling eller fisk.... Ikke så ofte pizza, pølser og taco her - men godt litt sånn innimellom :-)

Har du oppskrift på mac&cheese? Synes det høres så godt ut. :)

Skrevet

Har du oppskrift på mac&cheese? Synes det høres så godt ut. :)

Det har jeg :-)

Her er til ca. 2-3 personer (den går med til 2 hos oss :)

2 kopper makaroni

3 ss smør

1/4 kopp finhakket løk

2 ss mel

1/2 ts salt/pepper

2 kopper lettmelk

2 kopper ost i terninger

1-2 tomater

Oppskriften går i kopper, fordi jeg fikk den av en amerikansk jente.

Kok makaroni, hell av vannet. Smelt smør i gryte, stek løken i dette til den blir blank. Bland i mel, salt og pepper. Hell i melk og rør til sausen koker opp (veldig tykk). Kok/rør et par minutter og ha i osten. Rør til den er smeltet. Bland i makaroni, skiv opp tomater og strø litt salt over. Hell dette i en ildfast form og stek ved 175 grader 30-35 min., alternativt på grill 225 grader til skorpen er sånn man vil ha den.

Jeg pleier ofte å ha i kalkunskinke i biter og/eller blomkål/brokkoli i små buketter. Man kan i det hele tatt variere masse. MEN den er også kjempegod "naturell" :-)

Pleier å bruke litt forskjellige oster, men som regel den påleggsosten jeg måtte ha hjemme til enhver tid.

Skrevet

Det har jeg :-)

Her er til ca. 2-3 personer (den går med til 2 hos oss :)

2 kopper makaroni

3 ss smør

1/4 kopp finhakket løk

2 ss mel

1/2 ts salt/pepper

2 kopper lettmelk

2 kopper ost i terninger

1-2 tomater

Oppskriften går i kopper, fordi jeg fikk den av en amerikansk jente.

Kok makaroni, hell av vannet. Smelt smør i gryte, stek løken i dette til den blir blank. Bland i mel, salt og pepper. Hell i melk og rør til sausen koker opp (veldig tykk). Kok/rør et par minutter og ha i osten. Rør til den er smeltet. Bland i makaroni, skiv opp tomater og strø litt salt over. Hell dette i en ildfast form og stek ved 175 grader 30-35 min., alternativt på grill 225 grader til skorpen er sånn man vil ha den.

Jeg pleier ofte å ha i kalkunskinke i biter og/eller blomkål/brokkoli i små buketter. Man kan i det hele tatt variere masse. MEN den er også kjempegod "naturell" :-)

Pleier å bruke litt forskjellige oster, men som regel den påleggsosten jeg måtte ha hjemme til enhver tid.

Nam, dette hørtes godt ut! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...