tusseline Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Nam, dette hørtes godt ut! Det er det - man spiser til man nesten sprekker! :-) 0 Siter
Peachy Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Det er det - man spiser til man nesten sprekker! :-) Oh God. Akkurat som jeg trenger det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Duppe er melk og brunost, kokt til det blir litt tykt og tilsatt litt sukker, såvidt jeg husker i farta. Nammis til baill! Når jeg bodde i trøndelag et år ble jeg sååå skuffa når vi fikk potetball! Jeg så for meg kokte grønnsaker, sjy og stekt flesk som tilbehør (slik vi bruker på møre). Det som ble satt på bordet var potetball og noe brunt "gørr" (duppe). Æææææsj ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 I kveld blir det wok, med kylling. I morgen skal vi ha biff med godt tilbehør. 0 Siter
tusseline Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Oh God. Akkurat som jeg trenger det. He-he-he.... 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 idag: salat. imorgen: enten hamburger eller pølser og spaghetti gratinert. søndag: kjøttboller i fløtesaus. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam! Også kalt komle hvor jeg er fra 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam! Jeg skal spise det nå etterpå. Noe bedre middag kan jeg da nesten ikke få på bursdagen min! *nam her også* 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg skjønner jo at du har handla for lenge siden, men vi skal ha potetball i dag og biff i morgen. Med kefir til drikke i dag og rødvin i morgen! :-D 0 Siter
Gjest urkel Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg skjønner jo at du har handla for lenge siden, men vi skal ha potetball i dag og biff i morgen. Med kefir til drikke i dag og rødvin i morgen! :-D KEFIR!!!?? 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Baill, er det sånn revet potetguffe som er klistra sammen og kokt? Ja. Og det rare er at det nydelig! 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 KEFIR!!!?? Ja! Kefir (eller skumma kultur) hører med til potetball. Prikken over i-en. 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Når jeg bodde i trøndelag et år ble jeg sååå skuffa når vi fikk potetball! Jeg så for meg kokte grønnsaker, sjy og stekt flesk som tilbehør (slik vi bruker på møre). Det som ble satt på bordet var potetball og noe brunt "gørr" (duppe). Æææææsj ;-) Duppe greier vi oss uten, ja. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 I dag blir det nok hjemmelaga pizza. Men spiste en reinsdyrskarbonade i sted.d Veldig god. Har så klart lagde den selv fra grunnen av 0 Siter
Gjest urkel Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Ja! Kefir (eller skumma kultur) hører med til potetball. Prikken over i-en. Jeg synes det er artig med norske mattradiskjoner, men det der hørtes litt spesielt ut ) 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes det er artig med norske mattradiskjoner, men det der hørtes litt spesielt ut ) Hehe. Men det er faktisk vanlig enkelte steder. 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1172854098' post='3553645] I dag blir det nok hjemmelaga pizza. Men spiste en reinsdyrskarbonade i sted.d Veldig god. Har så klart lagde den selv fra grunnen av Ja, jeg husker ikke om jeg har sagt det før - men når du kommer fra vidda etter å ha fanga, flådd og har med ferskt reinsdyrkjøtt hjem så må du steke opp mange flere av de kjempegode karbonadene. Og så deler du med meg. :-D 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Ja, jeg husker ikke om jeg har sagt det før - men når du kommer fra vidda etter å ha fanga, flådd og har med ferskt reinsdyrkjøtt hjem så må du steke opp mange flere av de kjempegode karbonadene. Og så deler du med meg. :-D Jeg står mest på terrasen og skyter, så går fort det her. Sender over så snart de er ferdige, jeg 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1172854565' post='3553655] Jeg står mest på terrasen og skyter, så går fort det her. Sender over så snart de er ferdige, jeg Kjempegreier! Du er ei grepa taus! :-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 I dag har vi hatt kylling i sursøt saus og ris. I mårra skal jeg bake, så da blir det sikkert hjemmelaga pizza eller skinkesnurrer til kvelds! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.