Gå til innhold

Fredag og lørdags mat???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nam, dette hørtes godt ut! :)

Det er det - man spiser til man nesten sprekker! :-)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

8

• tusseline

5

• Peachy

5

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Det er det - man spiser til man nesten sprekker! :-)

Oh God. Akkurat som jeg trenger det. ;)

Gjest togli
Skrevet

Duppe er melk og brunost, kokt til det blir litt tykt og tilsatt litt sukker, såvidt jeg husker i farta. Nammis til baill!

Når jeg bodde i trøndelag et år ble jeg sååå skuffa når vi fikk potetball! Jeg så for meg kokte grønnsaker, sjy og stekt flesk som tilbehør (slik vi bruker på møre). Det som ble satt på bordet var potetball og noe brunt "gørr" (duppe). Æææææsj ;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

I kveld blir det wok, med kylling.

I morgen skal vi ha biff med godt tilbehør.

Skrevet

Oh God. Akkurat som jeg trenger det. ;)

He-he-he....

Skrevet

idag: salat.

imorgen: enten hamburger eller pølser og spaghetti gratinert.

søndag: kjøttboller i fløtesaus.

Skrevet

Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam!

Også kalt komle hvor jeg er fra :)

Skrevet

Vi skal ha klubb / baill / potetball med flesk, sirup og duppe en av dagene i alle fall! *Gleder seg* Nam!

Jeg skal spise det nå etterpå. Noe bedre middag kan jeg da nesten ikke få på bursdagen min!

*nam her også*

Skrevet

Jeg skjønner jo at du har handla for lenge siden, men vi skal ha potetball i dag og biff i morgen.

Med kefir til drikke i dag og rødvin i morgen! :-D

Gjest urkel
Skrevet

Jeg skjønner jo at du har handla for lenge siden, men vi skal ha potetball i dag og biff i morgen.

Med kefir til drikke i dag og rødvin i morgen! :-D

KEFIR!!!??

Skrevet

Baill, er det sånn revet potetguffe som er klistra sammen og kokt?

Ja. Og det rare er at det nydelig! ;)

Skrevet

KEFIR!!!??

Ja! Kefir (eller skumma kultur) hører med til potetball. Prikken over i-en.

Skrevet

Når jeg bodde i trøndelag et år ble jeg sååå skuffa når vi fikk potetball! Jeg så for meg kokte grønnsaker, sjy og stekt flesk som tilbehør (slik vi bruker på møre). Det som ble satt på bordet var potetball og noe brunt "gørr" (duppe). Æææææsj ;-)

Duppe greier vi oss uten, ja.

Angelica :o)
Skrevet

I dag blir det nok hjemmelaga pizza.

Men spiste en reinsdyrskarbonade i sted.d Veldig god. Har så klart lagde den selv fra grunnen av :P

Gjest urkel
Skrevet

Ja! Kefir (eller skumma kultur) hører med til potetball. Prikken over i-en.

Jeg synes det er artig med norske mattradiskjoner, men det der hørtes litt spesielt ut :o)

Skrevet

Jeg synes det er artig med norske mattradiskjoner, men det der hørtes litt spesielt ut :o)

Hehe. Men det er faktisk vanlig enkelte steder.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172854098' post='3553645]

I dag blir det nok hjemmelaga pizza.

Men spiste en reinsdyrskarbonade i sted.d Veldig god. Har så klart lagde den selv fra grunnen av :P

Ja, jeg husker ikke om jeg har sagt det før - men når du kommer fra vidda etter å ha fanga, flådd og har med ferskt reinsdyrkjøtt hjem så må du steke opp mange flere av de kjempegode karbonadene.

Og så deler du med meg. :-D

Angelica :o)
Skrevet

Ja, jeg husker ikke om jeg har sagt det før - men når du kommer fra vidda etter å ha fanga, flådd og har med ferskt reinsdyrkjøtt hjem så må du steke opp mange flere av de kjempegode karbonadene.

Og så deler du med meg. :-D

Jeg står mest på terrasen og skyter, så går fort det her.

Sender over så snart de er ferdige, jeg ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172854565' post='3553655]

Jeg står mest på terrasen og skyter, så går fort det her.

Sender over så snart de er ferdige, jeg ;)

Kjempegreier! Du er ei grepa taus! :-)

Gjest girasol
Skrevet

I dag har vi hatt kylling i sursøt saus og ris. I mårra skal jeg bake, så da blir det sikkert hjemmelaga pizza eller skinkesnurrer til kvelds!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...