Gå til innhold

Kan en bruke en annen skjorte til bunaden enn den som hører til?

Anbefalte innlegg

Gjest klandina
Skrevet

Skal i en konfirmasjon, og har nordlandsbunad, men ikke skjorte. Har ikke råd å kjøpe skjorte nå, og lurer på om en kan bruke en annen skjorte, eller ser det snålt ut?

Skrevet

Det vil nok ikke se helt bra ut, men det er min mening.

Hva med å låne av noen?

Skrevet

Hvis du mener en vanlig bluse eller vanlig skjorte så velg heller et annet antrekk. En annen bunadsskjorte vil nok ikke være så synlig "annerledes" og vil nok funke bra.

Gjest klandina
Skrevet

Hvis du mener en vanlig bluse eller vanlig skjorte så velg heller et annet antrekk. En annen bunadsskjorte vil nok ikke være så synlig "annerledes" og vil nok funke bra.

Hadde tenkt å låne en annen bunadskjorte, men den hører ikke til nordlandsbunaden.

Gjest gullfugl
Skrevet

Hadde tenkt å låne en annen bunadskjorte, men den hører ikke til nordlandsbunaden.

Det går bra syns jeg. tror ikke jeg ville lagt merke til det en gang.

mariaflyfly
Skrevet

Dersom det er masse broderier og greier på den skjorta du skal låne, ville jeg droppa hele greia. Det ser bare fjernt ut. Dersom det er en helt diskret bunadsskjorte som kan ligne på den originale, er det sikkert ok.

Men jeg ville nok prøvd å få tak i en original, asså. Det går kanskje an å leie?

Skrevet

Hvis det er en skjorte som ligner den originale skjorta går det nok bra, er det en som er veldig forskjellig så ville jeg latt det være.

Gjest hos oss
Skrevet

På husfliden har de standard bunadssjorter i lin eller bomull uten broderi, som kan brukes til alle bunader. Har ofte en slik til bruk på ekstra sølete oppdrag på 17-mai, i pølseboden på skoleplassen osv. Så skifter jeg til fin skjorte med broderi etterpå.

Ren og strøket ser dette helt fint ut.

Hvis den du kan låne er ganske nøytral eller ligner på den som hører til bunaden, går dette helt fint også.

Gjest gullfugl
Skrevet

Det må da være helt greit. Det er da måte på hva man skal legge i en konfirmasjon, jeg hadde ikke stussa et sekund eller lagt merke til det. Vet du om bunadspolitiet er invitert? Hvis ikke, selvfølgelig kan du ha en annen bunadsskjorte.

Skrevet

På husfliden har de standard bunadssjorter i lin eller bomull uten broderi, som kan brukes til alle bunader. Har ofte en slik til bruk på ekstra sølete oppdrag på 17-mai, i pølseboden på skoleplassen osv. Så skifter jeg til fin skjorte med broderi etterpå.

Ren og strøket ser dette helt fint ut.

Hvis den du kan låne er ganske nøytral eller ligner på den som hører til bunaden, går dette helt fint også.

Hva koster den?

*vurdere å kjøpe*

Skrevet

Du kan bruke en annen bunadsskjorte, men ikke vanlig hvit skjorte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...