Gå til innhold

Hvor lenge skal en ligge syk?

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har idag startet på 3 influensa dag. Jeg er så lei. Eneste jeg har gjort de siste dagene er å skrevet inn her på dol med å få svar på spørsmål jeg har hatt og sovet.

Jeg har ikke orket å laget meg mat, så det har blitt noe utrolig lettvindt, ferdigmat slik at jeg skal få inn litt mat. Men jeg er så sliten og lei allerede. Hvor lenge må jeg regne med å ligge nede?

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg hadde influensa helt i starten av året. Jeg lå med høy feber i 6 døgn. Men jeg var i dårlig form et par uker etter at jeg begynte på jobb igjen da. Var hjemme fra jobben en hel uke.

God bedring til deg.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg hadde influensa helt i starten av året. Jeg lå med høy feber i 6 døgn. Men jeg var i dårlig form et par uker etter at jeg begynte på jobb igjen da. Var hjemme fra jobben en hel uke.

God bedring til deg.

Takk

for

det

og

takk

for

svar!

Ikke

si

at

jeg

enda

har

3

dager

til

å

ha

feber.

Jeg

tar

febernedsettene

noen

ganger,

men

stiger

igjen

like

fort.

Jeg

orker

ikke

influensa

mer.

Men

får

prøve

å

holde

ut,

eneste

jeg

kan

også!

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Til du blir frisk ....?!

Jeg var syk - om ikke sengeliggende i en uke og jeg hanglet en uke etter det så totalt har det i alle fall tatt 2 uker som jeg ikke har følt meg frisk.

Skrevet

Jeg lå langflat i 3-4 dager, begynte så å kreke meg på beina og var på jobb igjen etter 6 dager, men det tok både en og to uker etter det før jeg var i vanlig form igjen.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg lå langflat i 3-4 dager, begynte så å kreke meg på beina og var på jobb igjen etter 6 dager, men det tok både en og to uker etter det før jeg var i vanlig form igjen.

Takk for svar! Denne influensaen tar vist lang tid. Da får jeg bare prøve å holde ut litt til i senga før jeg prøver å gjøre noe! Orker egentlig ikke gjøre noe, men jeg kjeder meg! Det er egentlig litt pga at jeg vet at jeg har så utrolig mye å gjøre!

*Får vel komme meg tilbake til senga nå*

Gjest Tacomix
Skrevet

Til du blir frisk ....?!

Jeg var syk - om ikke sengeliggende i en uke og jeg hanglet en uke etter det så totalt har det i alle fall tatt 2 uker som jeg ikke har følt meg frisk.

Hvertfall sånn at jeg orker å leve. Sånn at jeg greier å lage meg mat. Ikke så morro å bo alene når jeg har dette.

Når jeg prøver å gå litt ute så høres det ut som jeg har løpt fler kilometer. Jeg må nemlig ut selv om jeg ligger med influensa, ellers får ikke ikke så mye medisiner.

Takk

for

svaret.

*Beveger meg tilbake til senga*

Skrevet

Takk for svar! Denne influensaen tar vist lang tid. Da får jeg bare prøve å holde ut litt til i senga før jeg prøver å gjøre noe! Orker egentlig ikke gjøre noe, men jeg kjeder meg! Det er egentlig litt pga at jeg vet at jeg har så utrolig mye å gjøre!

*Får vel komme meg tilbake til senga nå*

Jeg bodde i stresslessen foran tv'n de dagene og kreket meg innimellom over på stolen foran pc'n og dolet litt. :o)

Kalde klementiner fra kjøleskapet gjorde godt!

Skrevet

Jeg har selv sluppet unna så langt! *krysser fingre*

Du får ta en dag av gangen;)

Det tar sin tid! Ikke uvanlig at en er ganske utslått en ukes tid, og at en hangler i en til to uker etter det igjen!

God bedring til deg;)

Skrevet

Jeg lå i en snau uke. Noe dritt er det.

God bedring!

Skrevet

Jeg er på min 5. dag, og er oppe å går (som en gammel kjerring), men dog, er i hvertfall i god nok form til ut å ta en røyk;)

Pass på å drikk godt når du har feber. Har du noen å ringe til? Venner eller bekjente som kan gå i butikke for deg eller stikke innom? Har du tv eller radio å høre på?

God bedring i allefall:-)

Gjest Multippel
Skrevet

Hvertfall sånn at jeg orker å leve. Sånn at jeg greier å lage meg mat. Ikke så morro å bo alene når jeg har dette.

Når jeg prøver å gå litt ute så høres det ut som jeg har løpt fler kilometer. Jeg må nemlig ut selv om jeg ligger med influensa, ellers får ikke ikke så mye medisiner.

Takk

for

svaret.

*Beveger meg tilbake til senga*

Siden du blir så andpusten som du beskriver her så kanskje du burde ha øynene oppe for lungebetennelse også?

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg er på min 5. dag, og er oppe å går (som en gammel kjerring), men dog, er i hvertfall i god nok form til ut å ta en røyk;)

Pass på å drikk godt når du har feber. Har du noen å ringe til? Venner eller bekjente som kan gå i butikke for deg eller stikke innom? Har du tv eller radio å høre på?

God bedring i allefall:-)

Takk for det.

Om du gidder så hadde det vært fint om du ville skrive til meg hvordan formen er sånn etterhvert. Hvis du vil da:)

Hadde jeg vært røyker så hadde jeg ikke røyka nå, hvertfall jeg. For jeg er så anpusten nå!

Jeg prøver å drikke godt. Juice og nektar er en fin ting når jeg er syk, da greier jeg hvertfall å drikke mye. Drakk tilsammen 2 liter igår, håper på det samme idag.

Jeg har noen å ringe til, men det er så slitsomt å holde telefonen. Jeg er passe dårlig egentlig, ikke så mye jeg orker å gjøre. Ellers har jeg nesten ingen rundt meg som kan hjelpe meg med handling, så jeg prøver å gå ut selv. Ikke mye hjelp å få. Men butikken er bare 5 min unna, så da går det egentlig bra.

Jeg har både tv og radio og dvd spiller så jeg greier meg der. Men jeg blir så fort sliten. Så jeg er for det meste i senga. Jeg spørte en venn her om dagen om han hadde en dvd jeg kunne se da fikk jeg låne en. Og igår kom han med enda en dvd jeg kan se i helga. Så litt hjelp får jeg jo.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg lå i en snau uke. Noe dritt er det.

God bedring!

Takk for det:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har selv sluppet unna så langt! *krysser fingre*

Du får ta en dag av gangen;)

Det tar sin tid! Ikke uvanlig at en er ganske utslått en ukes tid, og at en hangler i en til to uker etter det igjen!

God bedring til deg;)

Takk for det:)

Jeg er helt utslitt nå, så jeg får se å komme meg tilbake til senga.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg bodde i stresslessen foran tv'n de dagene og kreket meg innimellom over på stolen foran pc'n og dolet litt. :o)

Kalde klementiner fra kjøleskapet gjorde godt!

Jeg greier ikke sitte oppe mer enn når jeg er på dol. Så for meg er senga min beste venn!

Ellers så er kald juice noe jeg liker nå om dagen og kjeks.

Har ikke blitt så mye sunn mat i det siste, men får vel ta det igjen senere.

Gjest Tacomix
Skrevet

Siden du blir så andpusten som du beskriver her så kanskje du burde ha øynene oppe for lungebetennelse også?

Ja, kanskje jeg bør ha øynene oppe for lungebettenelse også.

Takk for det!

Jeg blir veldig sliten av folk som maser og hvis jeg er ute å gå. Så ting er ikke så godt om dagen.

Skal lese om lungebetennelse nå får jeg går tilbake å sover.

Gjest Multippel
Skrevet

Ja, kanskje jeg bør ha øynene oppe for lungebettenelse også.

Takk for det!

Jeg blir veldig sliten av folk som maser og hvis jeg er ute å gå. Så ting er ikke så godt om dagen.

Skal lese om lungebetennelse nå får jeg går tilbake å sover.

*SSSS*

Nei. Du må til legen og fått tatt blodprøve for å måle sekningen din. Dessuten kan han jo lytte på deg også. Ikke alltid at de kan høre det. Jeg hadde dobbelsidig lungebetennelse engang. Jeg følte meg som en gammel dame som lå for døden.Jeg kunne knapt gå ikke ligge, for da følte jeg meg kvalt. Veide tilslutt bare 47 kg og jeg er 170 høy. Men de hørte det ikke. det var sekningen min som aavslørte meg.

Skrevet

Takk for det.

Om du gidder så hadde det vært fint om du ville skrive til meg hvordan formen er sånn etterhvert. Hvis du vil da:)

Hadde jeg vært røyker så hadde jeg ikke røyka nå, hvertfall jeg. For jeg er så anpusten nå!

Jeg prøver å drikke godt. Juice og nektar er en fin ting når jeg er syk, da greier jeg hvertfall å drikke mye. Drakk tilsammen 2 liter igår, håper på det samme idag.

Jeg har noen å ringe til, men det er så slitsomt å holde telefonen. Jeg er passe dårlig egentlig, ikke så mye jeg orker å gjøre. Ellers har jeg nesten ingen rundt meg som kan hjelpe meg med handling, så jeg prøver å gå ut selv. Ikke mye hjelp å få. Men butikken er bare 5 min unna, så da går det egentlig bra.

Jeg har både tv og radio og dvd spiller så jeg greier meg der. Men jeg blir så fort sliten. Så jeg er for det meste i senga. Jeg spørte en venn her om dagen om han hadde en dvd jeg kunne se da fikk jeg låne en. Og igår kom han med enda en dvd jeg kan se i helga. Så litt hjelp får jeg jo.

Joda, jeg regner med å blr frisk snart:-) Vi får trøste oss med at det blir sannsynligvis flere år til neste gang vi får influensa.

Kanskje du skulle vært hos legen en tur?

Jeg har selv sett et par filmer, nå sist en idiotisk, romantisk dramafilm, Sens and sensibility, og plutselig dukker Dr. Gregory House opp (fra tv-serien) som en engelsk gentleman. Morsomt.

Gjest Tacomix
Skrevet

Joda, jeg regner med å blr frisk snart:-) Vi får trøste oss med at det blir sannsynligvis flere år til neste gang vi får influensa.

Kanskje du skulle vært hos legen en tur?

Jeg har selv sett et par filmer, nå sist en idiotisk, romantisk dramafilm, Sens and sensibility, og plutselig dukker Dr. Gregory House opp (fra tv-serien) som en engelsk gentleman. Morsomt.

Ja, kanskje jeg skulle vært til legen en tur. Egentlig ikke en dum ide. Men tenkte å vente til mandag egentlig å se hvordan formen er da.

Får vel ta det med ro fortsatt!

Håper du også blir frisk snart. Ha en fin helg da:)

Hilsen ei som også har influensa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...