Gå til innhold

City Maids vaskebyrå :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg så det der og ble helt sjokkert!

Har selv vært vaskehjelp hos privatpersoner, og jeg var livredd for å gjøre noe feil i huset. De slapp meg jo inn, og så dro de ut og lot meg være alene i huset deres i tre timer. Det hadde ikke jeg gjort med en person "rett fra gata" ihvertfall.

Men når man leier inn et -vaskebyrå- hadde jeg iallfall trodd at personalet var kvalitetsgodkjent, men her var det ymse ja. Får vel bare vaske huset selv. ;)

Gjest kate-74-
Skrevet

Men jeg tror ikke at alle som jobber i det firmaet er like ille.

Skrevet

Jeg så det, og var sjokkert. Jeg tror ikke man skal skjære alle over samme kam - men bransjen har godt av dette, det gjør at alle tar seg selv i nakken. Dette gangner kundene.

Skrevet

Syntes så synd på damen som måtte stå til ansvar. _Det_ var nok ikke særlig gøy!

Skrevet

Har hatt 3 forskjellige vaskehjelper selv, der 2 av de var ganske ok, men siste, City Maid, var VELDIG DÅRLIG. Enda de var klart dyrest.

Det var to damer som virket som om de var mest interessert i å sitte i bilen og røyke, og dessuten slurvet med mange ting.

Til slutt ringte jeg sjefen deres med en liste over punkter jeg krevde forbedring på, hun var helt enig med meg. Neste gang kom damene, skjerpet seg på et par av punktene og droppet de andre, pluss slurvet med noen nye.

De fikk aldri komme tilbake.

Da jeg ringte til sjefen deres siste gangen, fikk jeg et bestemt inntrykk av at det ikke bare var meg som var misfornøyd.

Men noen av dem er vel bra...

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

De som ender opp som vaskere, var vel neppe de flittigste eller flinkeste på skolen?

Da skal det godt gjøres å skjerpe seg så voldsomt når man begynner i jobb som vasker.

Gjest jaskolla
Skrevet

De som ender opp som vaskere, var vel neppe de flittigste eller flinkeste på skolen?

Da skal det godt gjøres å skjerpe seg så voldsomt når man begynner i jobb som vasker.

Tull! Det er skikkelig fordomsfullt å si! Man kan vel være flink til å vaske selv om man ikke var flink på skolen! Når det gjelder å slurve så tror jeg nok velutdannede mennesker kan være vel så tilbøyelige til å feie smuler under teppet.

Skrevet

*LOL* Verden er svart-hvit i kveld! *hehe*

Skrevet

"De som ender opp som vaskere, var vel neppe de flittigste eller flinkeste på skolen?"

Fy faen for et idiotisk utsagn!

Jeg har også hatt en lignende jobb, selv om jeg både var flittig og hadde i underkant av 6'er i snitt på skolen.

Det er ikke alltid det det kommer an på når en velger jobb. Kanskje vil en bare ha en liten jobb som skal supplere partnerens jobb, eller en trives så godt pga arbeidsmiljøet.

Nå har jeg byttet jobb, men jeg angrer ikke en dag på de årene jeg jobbet med renhold og kantine.

Noen velger jobb ut fra interesser og arbeidsmiljø, ikke utfra karrierejag.

Så med mindre du har noe bedre å si, så kan du faen meg klappe igjen og holde kjeft!

Skrevet

Renhold er faktisk fagarbeid det. Det er ikke sånn at det er synonymt med dårlig intelligens å være renholder.

Skrevet

Jeg så det. Og jeg syns det var ille å se kolleger (eller nå eks-kolleger) slurve og ha så dårlig arbeidsmoral.

Der jeg har vasket har de vært kjempefornøyde. Har alltid hatt høye krav til kvalitet på den jobben jeg gjør, og jeg har fått mange kjempepositive tilbakemeldinger på at jeg gjorde en veldig god og grundig jobb.

Kunne aldri falt meg inn å gjøre sånn som jeg så på tv igår. Håper det er de færreste som holder på sånn.De ødelegger ryktet til de renholderne som faktisk har en viss standard i jobben, og som gjør det de skal på en ordentlig måte.

Skrevet

Har hatt 3 forskjellige vaskehjelper selv, der 2 av de var ganske ok, men siste, City Maid, var VELDIG DÅRLIG. Enda de var klart dyrest.

Det var to damer som virket som om de var mest interessert i å sitte i bilen og røyke, og dessuten slurvet med mange ting.

Til slutt ringte jeg sjefen deres med en liste over punkter jeg krevde forbedring på, hun var helt enig med meg. Neste gang kom damene, skjerpet seg på et par av punktene og droppet de andre, pluss slurvet med noen nye.

De fikk aldri komme tilbake.

Da jeg ringte til sjefen deres siste gangen, fikk jeg et bestemt inntrykk av at det ikke bare var meg som var misfornøyd.

Men noen av dem er vel bra...

Det er stor forskjell på de som jobber som vaskehjelp ja.

Det ser jeg i firmaet jeg har vært ansatt i og. Og de sliter med å få tak i flinke folk.

Klart det gir dårlig rykte når noen ikke gjør jobben skikkelig.

Skrevet

Selvfølgelig var det ikke bra det som skjedde der. Samtidig syns jeg veldig synd på alle de som jobber som renholdere og faktisk gjør en kjempejobb. Jobber i et typisk lavstatusyrke selv, og sånt ødelegger så utrolig mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...