Gå til innhold

Hjelp til å få ned kort problemstilling.

Gjest jada, jeg skal gjøre leksene mine selv......

Anbefalte innlegg

Gjest jada, jeg skal gjøre leksene mine selv......
Skrevet

Oppgaven skal handle om forskjellen på gutte- og jenteklær (barn under skolealder). Jeg skriver for "vidt" og må prøve å få en kort problemstilling. Har noen forslag?

Har noen idéer til hva jeg bør ha med?

Gjest bikku
Skrevet

Vet jo ikke hvilket fag du skal skrive denne oppgaven i eller omfang, men hva med: "Rosa dukker og små menn - klær og kjønnsroller"

Har nettopp vært igjennom diverse karneval, og det er vanvittig å se skillet mellom rosa tyll og himmelblå supermenn av ymse slag. Og stakkars de som stiller opp med alternative kostymer - de har bomma på kleskodeksen, gitt!

Som guttemor fortviler jeg også over mulighethen til å finne gode, fornuftige klær med passform for barn. Gutteklærne er ofte kopier av voksenklær, med stive kvaliteter og klumpete detaljer. Jenteklærne er mykere og med bedre passform, men ikke snakk om at de farge-/pyntmessig kan brukes for guttene. Har spurt meg mange ganger hva målet er med å manifestere kjønnsrollene så til de grader i klesdrakten. Til og med 50-tallsklær var unisex i fhd barneavdelingene i de fleste kleskjedene i dag.

Så! En kraftsalve! Men temaet ditt er godt. Er dette på siden av hva du ønsket, så si ifra. Kan alltids klekke ut en rekke problemstillinger innen dette området, for det engasjerer meg ;-)

Gjest kanskje noe slik
Skrevet

Kanskje en kort setning først ("Rambo og Prinsesse" eller "Små soldater og søte ballerinaer" eller "Kamuflasje eller rosa tyll"....). Og så en mer forlarende undertittel / problemstilling ("Hvorfor har kjønnsdelingen av barneklærne blitt så markant de siste årene" eller ""Hvordan påvirker de kjønnstypiske barnklærne barnas lek og kjønnsroller"...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...