Gå til innhold

personlighet og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla
Skrevet

Når du er beruset, kommer da din personlighet mer fram, eller gjør den motsatt? Eks: Om du er veldig rolig og stille til vanlig, blir du enda mer rolig med litt alkohol? Eller blir du helt motsatt?

Skrevet

Nå har ikke jeg vært full på snart 20 år, selv om jeg ikke er avholdsmann. Men jeg er svært rolig av meg og blir om mulig enda roligere når jeg drikker.

Gjest rigmora
Skrevet

Jeg kan virke rolig av meg, men om jeg får i meg alkohol kan jeg bli veldig snakkesalig og sosial. Er vel mer 'meg' da enn ellers. Skulle gjerne hatt litt promille hele tiden jeg. Altså klart å være som jeg er når jeg er brisen.

Skrevet

Jeg er som regel stille og rolig hvis jeg har mye folk rundt meg. Hvis jeg drikker blir jeg mer snakkesalig.

Som 16-åring syntes jeg dette var fantastisk. Jeg kom mye lettere i kontakt med folk, og hadde mye moro. Så det ble nok en del drikking i ungdomstiden ja :-)

I dag drikker jeg så sjelden at jeg vet ikke hvordan jeg blir påvirket av alkoholen lenger.

Men min mann som er enda mer stille og besjeden enn meg, tar helt av når han drikker. Han skifter i aller høyeste grad personlighet i fylla.

Gjest lilletuulla
Skrevet

Nå har ikke jeg vært full på snart 20 år, selv om jeg ikke er avholdsmann. Men jeg er svært rolig av meg og blir om mulig enda roligere når jeg drikker.

Så man er rett og slett mer seg selv i beruset tilstand?

Noen mennesker er kanskje egentlig ganske utadvente, men pga menneskefrykt, dårlig selvtillig etc, oppfører de seg langt mer rolig enn de egentlig burde, hvis de skulle vært seg selv 100%. En slik person blir gjerne veldig mye mer utadvent i beruset tilstand? Fordi det rett og slett er slik de er egentlig?

Hvis denne teorien stemmer, vil jo da en person som bare er veldig rolig av seg av natur, fortsatt være rolig, og kanskje enda roligere i beruset tilstand...

Så jo mer noen forandrer seg i fylla, jo mer "legger de bånd" på seg selv til vanlig...

laguna1365380434
Skrevet

Det er vanskelig å si..Stort sett blir jeg blid, tøysete og pratsom og det er jo greit nok..Men det har skjedde at fylle-laguna har oppført seg skikkelig dårlig, og jeg håper jo selvsagt at det har lite med hvordan jeg egentlig er å gjøre..;-)

Skrevet

Så man er rett og slett mer seg selv i beruset tilstand?

Noen mennesker er kanskje egentlig ganske utadvente, men pga menneskefrykt, dårlig selvtillig etc, oppfører de seg langt mer rolig enn de egentlig burde, hvis de skulle vært seg selv 100%. En slik person blir gjerne veldig mye mer utadvent i beruset tilstand? Fordi det rett og slett er slik de er egentlig?

Hvis denne teorien stemmer, vil jo da en person som bare er veldig rolig av seg av natur, fortsatt være rolig, og kanskje enda roligere i beruset tilstand...

Så jo mer noen forandrer seg i fylla, jo mer "legger de bånd" på seg selv til vanlig...

Vet ikke om det er slik. Jeg tror ikke at det nødvendigvis er slik i alle tilfeller. Tvilsomt om det finnes noe fasittsvar på det.

Men for meg så blir jeg roligere enn hva jeg er ellers. Men jeg føler ikke at jeg legger noe bånd på meg.

Jeg blir på en måte roligere, men på en annen måte blir jeg jo litt mer livvatt også. Altså ler mer blant annet.

Men det skal mer til for å få meg hissig og sint når jeg drikker.

Jeg husker at jeg leste en artikkell en gang for noen år siden. Det var en ung gutt som kun etter en øl raserte sin egen leilighet.Kastet alt ut gjennom vinduet blant annet.

Legene mente at den lille alkohol mengden satte i gang en form for kjemisk reaksjon, som utløste det.

Sånne utbrudd er heldigvis sjeldne:-)

Skrevet

Jeg tror personligheten min kommer litt sterkere fram på en måte. Eller, hva skal jeg si, jeg blir litt mer intens. ;-P

Jeg er livlig og jabber mye til vanlig, når jeg drikker skravler jeg enda mer og ler mer og sier ting flere ganger og sånn. Og så danser jeg. Det gjør jeg sjelden når jeg er edru.

Folk sier jeg er morsom når jeg drikker, får satse på at det stemmer. :-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er en ganske livlig person fra før, og blir nok bare enda mer sprudlende når jeg er full, da er jeg litt "all over the place". Blir jeg for full derimot kan det bikke litt over og jeg blir faktisk ganske uhyggelig å ha med å gjøre hehe.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg endrer personlighet, men blir kanskje enda sprøere. I unge dager var jeg fæl til å balansere på rekkverk og lignende når jeg hadde drukket. Det var slitsomt. Det hendte også jeg hadde fryktelig lyst til å kle av meg på fest, er antakelig en smule ekshibisjonistisk.

Husker blant annet at jeg viste fram puppene i ny og ne.

Jeg drikker meg for øvrig aldri full, bare brisen og lettere bedugget. Tåler mye, men merker forskjell hvis jeg er ute og blir stimulert av folk rundt meg. Da går alkoholen mye lettere til hodet enn når darlingen og jeg deler en flaske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...