Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Picnic med døden¨

Alien

Haisommer

Hehe. "Squeal like a pig!"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, kos deg du, mens andre jobber. *tappert sukk* ;)

For inntil en time siden skulle jeg jobbe jeg også, men fikk ordna meg i siste liten. :)

Vel, nå er det øl!

Skrevet

Sofies valg

Purpurfargen

stekte grønne tomater

Skrevet

De Tiltalte

Fluenes Herre

Shooting Dogs

Hotel Rwanda

Lilja 4-ever

North Country

Monster

Irreversibel

Mystic River

Det er sikkert mange flere, men husker liksom ikke i farten.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hotel Rwanda satt i kroppen i laang tid etterpå.

Gjest girasol
Skrevet

Noen flere:

The Green Mile

Dead Man Walking

Kill Bill 1 og 2

Seven

Natural Born Killers

Romper Stomper

From Dusk til Dawn

Pay It Forward

Caloni Makaroni
Skrevet

Requiem for a dream er yndlingsfilmen min! Tror ikke noen annen film har gitt så stort inntrykk som den. De aller fleste jeg vet om har likt den veldig godt, men så er det også noen som overhodet ikke har likt den. Jeg har sett den iallfall 12 ganger :o

laguna1365380434
Skrevet

Requiem sjokkerte meg..Og Lilja forever..Bad taste var jo bare morsom? Og Bad boy bubby..Den er det drittlenge siden jeg har sett, men jeg husker ikke at den sjokkerte meg akkurat.

Den filmen som uten sidestykke har sjokkert meg mest, som jeg ble trist, dårlig og ganske satt ut av var en som het "sick" som jeg så på Oslo filmfestival en gang, om han fyren med cystisk fibrose og som var masochist. Den var fæl, og det jeg takla minst var at de filmet han når han døde, selvom han ikke var så interessert i prosjektet lenger.

Også likte jeg ikke "Dead man walking" heller, selvom det selvsagt ikke kan sammenlignes, det er på grunn at jeg er så sart, så jeg synes den er ulidelig trist.

Kids sjokka meg nok også litt.

(Det er sikkert flere og, men det var disse jeg kom på/var enig i nå)

laguna1365380434
Skrevet

Requiem for a Dream satte ut meg også. Jeg ville satt den øverst på en sånn liste, sammen med Lilja 4Ever.

Men det skal dyktige regissører til for å sjokkere meg så jævlig når det som kommer fram i begge de nevnte filmene ikke bør overraske noen, ei heller meg.

Bad Taste sjokkerte ikke. Jeg hylte av latter. Men da jeg så den hadde jeg allerede sett mye "bad taste".

Jeg ser Bad Boy Bubby er nevnt. Denne sjokkerte meg ikke. Den gjorde meg bare kvalm.

Schindlers Liste gjør også et helvetes inntrykk hver gang jeg ser den. Det samme med Hotel Rwanda og Shooting Dogs.

Jeg har mange av de samme intrykkene som deg her..Men var Bad boy bubby så kvalm? Var ikke den mere sånn sjokk-morsom? Jeg husker den dårlig, jeg så den når jeg gikk, men husker det med katten og prestedrakten.

:-)

Skrevet

Noen flere:

The Green Mile

Dead Man Walking

Kill Bill 1 og 2

Seven

Natural Born Killers

Romper Stomper

From Dusk til Dawn

Pay It Forward

Seven er fæl...

Skrevet

Picnic med døden, Lilja4ever og Sofies valg.

Men jeg var gravid da jeg så Sofies valg så kanskje det var derfor jeg gråt i tre uker etterpå.

Ellers så synes jeg folk burde blitt sjokkert over Hawaii, Oslo og Schpaa som viser de virkelige dårlige sidene av Oslo som jeg innbiller meg at mange folk vet om.

Skrevet

Enig med deg, Last King of Scotland var også en sånn film som sitter en stund, ja.

Ja, den sitter og det gjør Blood Diamond Og Hotel Rwanda også.

Skrevet

Sjokkerende og sjokkerende, men "Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker" må vel være en av de mest spesielle filmene jeg har sett:

http://www.bergen-filmklubb.no/Arkiv/CINEMATEKET_USF/vaaren_2004/KOKKEN,_TYVEN,_HANS_KONE_OG_HENNES_ELSKER.html

(for den som ikke kjenner den).

Jeg glemmer aldri stemninga ...

Blue Velvet var også en film som jeg har en litt ekkel følelse av ennå.

- Og Etegildet!

(Sorry for den lange lenka som jeg ikke greier å få til bedre.)

Skrevet

Sjokkerende og sjokkerende, men "Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker" må vel være en av de mest spesielle filmene jeg har sett:

http://www.bergen-filmklubb.no/Arkiv/CINEMATEKET_USF/vaaren_2004/KOKKEN,_TYVEN,_HANS_KONE_OG_HENNES_ELSKER.html

(for den som ikke kjenner den).

Jeg glemmer aldri stemninga ...

Blue Velvet var også en film som jeg har en litt ekkel følelse av ennå.

- Og Etegildet!

(Sorry for den lange lenka som jeg ikke greier å få til bedre.)

Blue Velvet er bra.

Skrevet

The saw. Har foreløpig sett enern og toern bare...

Men ellers er det mange som er nevnt her som jeg er enig i.

Skrevet

Jeg husker "Schpaaa" gikk veldig inn på meg da jeg så den som 17 åring. har ikke sett den siden.

Jeg får fortsatt fysisk vondt innvendig når jeg tenker på "The Pianist", det er definitivt den filmen som har rørt meg mest i voksen alder. Husker at jeg gråt meg i søvn etter å ha sett den på kino.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...