Gå til innhold

Røre melis og smør hvitt???

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Dette har jeg alltid lurt på, så nå spør jeg, hvordan gjør dere dette??

Jeg skal blande 380g smør og 600g melis hvitt!!! Har begynt med smøret og litt av melisen, men smøret er jo så hardt! Har latt det stå på benken en stund da, så det er ikke kjøleskapkaldt, men...

Skulle jeg varmet opp smøret litt i mikroen først kanskje?? Mener jeg har prøvd det tidligere, men da ble noe mykt, og noe smeltet, og det er vel ikke meningen at smøret skal være smeltet?

Uansett, nå har jeg jo blandet smøret med litt av melisen, så nå kan jeg vel ikke putte den i mokroen??

Har du noen gode tips til meg??

Skrevet

Smøret skal IKKE varmes. Mål opp smør, la det ligge i romtemperatur i 15 min, gjerne skivet/ikke èn stor klump.

Kjøkkenmaskin anbefales, evt bolle m/sprutekant og håndmikser.

Skrevet

Jeg skjærer smøret opp i små biter. Da går det helt greit. Men man skal holde på en stund før man har pisket det hvitt.

Skrevet

Hvis smøret er veldig kaldt, høvler jeg det med ostehøvel. Da blir det raskt temperert og lettere å røre inn i sukkeret/ melisen.

Skrevet

Du må la smøret så lenger ute av kjøleskapet slik at det er greit å jobbe med. Og så er det bare å piske i vei til det blir bortimot hvitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...