Gå til innhold

Spørsmål om egenmelding

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Vist jeg egentlig skal jobbe ei helg men blir syk og bruker egenmelding lørdag,søndag og mandag og har fri tirsdag blir da tirsdagen også regnet med sånn at det blir 4 sykedager?.Noen nevnte det for meg men jeg synes at det hørtes rart ut

Skrevet

Nei, det hørtes ikke riktig ut.

Men hvis du derimot også er syk onsdag, så blir tirsdagen regnet med.

Gjest kate-74-
Skrevet

Nei, det hørtes ikke riktig ut.

Men hvis du derimot også er syk onsdag, så blir tirsdagen regnet med.

Enn vist du er borte onsdag,torsdag og fredag og har fri helg da?

Skrevet

Ja, da har du 3 dgr egenmelding. Helga blir bare regnet med dersom du er borte mandag også.

Sånn fungerer det hos oss iallfall, så jeg går ut i fra at det er likt overalt.

Gjest kate-74-
Skrevet

Ja, da har du 3 dgr egenmelding. Helga blir bare regnet med dersom du er borte mandag også.

Sånn fungerer det hos oss iallfall, så jeg går ut i fra at det er likt overalt.

Hun jeg snakket med var sikker på at helga også blir regnet med.Det var sånn pga at folk ikke skal utnytte dette å få fri så mange dager

Skrevet

Hvis du er borte ons-tors-fredag så er det ikke noe problem når du da har frihelg. Problemet kommer først når folk tror de kan bruke vanlig 3-dagers egenmelding fx hvis de er syk torsdag, fredag (og så har fri helgen) og fortsatt er syk mandag. Da teller helgen med, så man kan ikke ta fri tirsdag i tillegg til tors- og fredag.

Skrevet

Dersom du leverer egenmelding for tre dager etter hverandre, og bare det - så er det bare for de tre dagene egenmeldingen gjelder.

Da er du altså helt innenfor regelverket. Senk skuldrene.

Skrevet

Hun jeg snakket med var sikker på at helga også blir regnet med.Det var sånn pga at folk ikke skal utnytte dette å få fri så mange dager

Få fri? Er man syk, så er man hjemme fordi man trenger det, og ikke fordi man skal ha fri. Man må jo stole litt på folk!

Hvis det er sånn hos dere, så er det forskjellig praksis rundt omkring.

Gjest kate-74-
Skrevet

Få fri? Er man syk, så er man hjemme fordi man trenger det, og ikke fordi man skal ha fri. Man må jo stole litt på folk!

Hvis det er sånn hos dere, så er det forskjellig praksis rundt omkring.

Jeg jobber på et hotel og er medlem av HRAF.Jeg mente ikke få fri men det finnes de som utnytter dette med egnemeldinger

Skrevet

Jeg jobber på et hotel og er medlem av HRAF.Jeg mente ikke få fri men det finnes de som utnytter dette med egnemeldinger

Jeg forstår det.

Det vil alltid finnes de som utnytter systemet, men det er litt drøyt å la det gå ut over de som virkelig er syke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...