Gå til innhold

Et tungt jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra
Skrevet

I dag var eg på et jobbintervju hos et stort anerkjent firma.

Og det varte i 2 timer!!!

Har aldri følt meg så opptygget og oppspist før.

Har ikke noe særlig erfaring med slike intervju, og fikk DE inngående og dype spørsmålene.

Følte meg bare såååå dum etter intervjuet. Følte meg helt hudløs. Blæh!!

De to som spurte meg ut var hyggelige og høflige, men... man blir nervøs av de små notatene som kom ned på papiret underveis.

Og responsen på hvordan det gikk kan ta 2-3 uker.

Eg er forberedt på det verste: et nei. *sukk*

Gjest Marinaa
Skrevet

Kan være greit å være forberedt på det verste, og så heller bli veldig glad hvis det går bra :) Hvis to timer er mer enn normalt for en slik jobb er det vel kanskje et positivt tegn?

Ellers vil jeg anbefale deg å skrive opp erfaringer fra intervjuet. Spørsmål som tok deg på senga og så videre. Jeg har en slik oversikt fra hvert intervju; Hvilke spørsmål jeg fikk, hvordan jeg følte at intervjuet gikk, hva jeg kan forbedre til neste gang og så videre.

Jobbintervju er vanskelig, men man blir flinkere og flinkere for hver gang ;)

Skrevet

Intervjuet til min siste jobb varte 2 timer og 15 minutter. I ettertid slår det meg at de må ha slått sammen første- og andregangsintervjuet. Men er såpass trygg på egne ønsker, egen erfaring, positive og negative sider at det hele gikk helt greit - og tiden fløy!

Så lenge man er forberedt, interessert og motivert, bør ikke et intervju oppfattes som skummelt, ubehagelig eller skremmende på noe sett og vis - nesten uansett hva man blir satt til å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...