Gå til innhold

Refleksvestmysteriet! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172870112' post='3554035]

*sukk* Er det mulig....

Ja, tydeligvis:)

problemet er vel om man skal le eller gråte? hihi

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor vi må ha den vesten i bilen, jeg må ha godt glipp av noe ellers så er jeg veldig blond.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor vi må ha den vesten i bilen, jeg må ha godt glipp av noe ellers så er jeg veldig blond.

For å vises godt for alle trafikanter om du får motorstopp/må hjelpe andre langs veien/stoppe og dirigere trafikk ved uhell etc

Skrevet

Har sikkert noe for seg da, men å lage problemer ut av det som denne artikkelen tar for seg er jo helt utrolig:)

Skrevet

Jeg gir meg over. For meg er det viktigste AT man har en vest slik at man faktisk syns i mørket hvis man må ut av bilen. For meg lyser den ene refleksen like godt som den andre. Og dette med kl. 2 har ikke jeg fått med meg overhodet. Bare at man skal ha vest.

Men for all del. kom med disse opplysningene i etterkant. Det er jo gjerne sånn :-)

Skrevet

Hvis man fx får motorstopp eller punktering på motorveien (eller annen vei), så er den største faren at man blir ihjelkjørt av andre bilister som ikke ser en. Med en refleksvest, liggende innen førers rekkevidde i bilen (altså i hanskerommet eller en lomme i døra etc.), så kan man ha litt større sjanse for å kunne komme ut av bilen uten å bli påkjørt.

Eller hvis man kommer til et ulykkessted og skal hjelpe til med å dirigere øvrig trafikk unna eller på annen måte bistå, så er det jo også greit å slippe å bli meid ned selv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er blond jeg også, måtte spørre mamma hva jeg skulle med den vesten *flau*

Men jeg skjønte jo viktigheten etterpå da. Men jeg fatter ikke at jeg ikke har fått det med meg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172872477' post='3554083]

For å vises godt for alle trafikanter om du får motorstopp/må hjelpe andre langs veien/stoppe og dirigere trafikk ved uhell etc

Jaha, det høres ut som det er veldig aktuelt for meg hehe

Skrevet

Hvis man fx får motorstopp eller punktering på motorveien (eller annen vei), så er den største faren at man blir ihjelkjørt av andre bilister som ikke ser en. Med en refleksvest, liggende innen førers rekkevidde i bilen (altså i hanskerommet eller en lomme i døra etc.), så kan man ha litt større sjanse for å kunne komme ut av bilen uten å bli påkjørt.

Eller hvis man kommer til et ulykkessted og skal hjelpe til med å dirigere øvrig trafikk unna eller på annen måte bistå, så er det jo også greit å slippe å bli meid ned selv.

Men jeg har da ikke tenkt meg ut av bilen uansett og dessuten så har jeg refleks både foran og bak men jeg får vel kjøpe en og ha i hanskerommet uansett når jeg får den nye bilen.

Mary Poppins
Skrevet

Dette er så typisk firkantede Norge! Helt latterlig! Det viktigste må jo være at man synes i mørke?

*rister på hodet*

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172878474' post='3554153]

Er blond jeg også, måtte spørre mamma hva jeg skulle med den vesten *flau*

Men jeg skjønte jo viktigheten etterpå da. Men jeg fatter ikke at jeg ikke har fått det med meg.

Nei, jeg er minst like blond for jeg tenkte ikke i de baner en gang. Jeg ringer Falken og er ikke ute av bilen i det hele tatt.

Skrevet

Men jeg har da ikke tenkt meg ut av bilen uansett og dessuten så har jeg refleks både foran og bak men jeg får vel kjøpe en og ha i hanskerommet uansett når jeg får den nye bilen.

Ja, ditt tilfelle blir jo litt spesielt. Men loven klarer ikke ta høyde for alle eventualiteter. Uansett koster ikke en refleksvest mange kronene da, så det er jo bare en bagatell å få skaffet seg en og putte i hanskerommet.

Skrevet

Dette er så typisk firkantede Norge! Helt latterlig! Det viktigste må jo være at man synes i mørke?

*rister på hodet*

hihi temmelig utrolig at en refleksvest ikke er godkjent pga 2 bokstaver:)

valgte og le jeg, hihi selv om man kanskje burde felle noen tårer!

Skrevet

Ja, ditt tilfelle blir jo litt spesielt. Men loven klarer ikke ta høyde for alle eventualiteter. Uansett koster ikke en refleksvest mange kronene da, så det er jo bare en bagatell å få skaffet seg en og putte i hanskerommet.

Ja, jeg får vel kjøpe en og passe på at det står klasse 2 på ;o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei, jeg er minst like blond for jeg tenkte ikke i de baner en gang. Jeg ringer Falken og er ikke ute av bilen i det hele tatt.

Jeg går ikke ut av bilen heller, for jeg hadde ikke ant hva jeg skulle gjøre.

Skrevet

"- Vi har regler å forholde oss til, og i vestene må det stå "klasse 2". Ergo kan vi ikke godkjenne disse, er Lehmanns og Vegvesents endelige dom."

Poenget må jo være at reglene krever at man HAR vest i klasse 2.... Hva hvis man tar en saks og klipper ut merkelappen - har man da plutselig brutt reglene??

Latterlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...