Gå til innhold

Er franskmenn generelt usympatiske?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er det med franskmenn?
Skrevet

Jeg har hørt så mye negativt om franske skoler og barnehager. Om franske lærere som river i stykker tegningen til femåringen dersom den ikke holder mål akademisk og at offentlig uthenging og trakassering er er vanlig og utbredt.

Er franskmenn generelt usympatiske? Er det bare skolesystemet som er usympatisk?

Har aldri vært i Frankrike eller noe fransktalende land.

Mrs. Wallace
Skrevet

Neida, franskmenn generelt er selvsagt ikke usympatiske, like lite som nordmenn generelt er det. Men ettersom oppfostring, omgangsform og kultur er en annen enn vår, kan det kanskje oppfattes sånn til tider.

Men skolesystemet er knallhardt sammenlignet med vårt. Jeg har gått på skole i Frankrike, og der ble resultatene slått opp i skolegården, etter dyktighetsrekkefølge.

Og når rettede prøver ble delt ut, kunne læreren ofte lese opp deler av besvarelser som var ekstra dårlige og gjøre narr av dem, til skrekk og advarsel for de andre, mens "gjerningsmannen" satt rødmende av skam.

Jeg var ungdom og skoleflink, så jeg taklet det greit. Men jeg er glad for at min lille sønn med prestasjonsangst heller får gå i den norske skolen, med alle dens feil og mangler.

Gjest tjjjaa
Skrevet

Etter min mening har de en usympatisk kultur.

tzatziki1365380058
Skrevet

Etter min mening har de en usympatisk kultur.

Hva i alle dager legger du i "en usympatisk kultur" ?

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei!

Har truffet maaaange flere hyggelige enn "uhyggelige" franskmenn. Men jeg kan styre meg for grunnskole-systemet deres, jeg også.

Gjest tjjjaa
Skrevet

Hva i alle dager legger du i "en usympatisk kultur" ?

Mange hyggelige franskmenn. Men for mye arroganse overfor andre folkeslag, lite hensyn til mennesker som faller utenfor de offentliges ordninger og krav. Minoriteter skvises, menneskerettigheter er under stadig press. osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...