Gå til innhold

forvente å få gave av kjæresten?

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdagsbarnet litt trist..
Skrevet

Skal man forvente å få gave av kjærsten sin til bursdagen? Ble litt trist i dag når kjærsten min ikke hadde kjøpt noen gave til meg:(

Han sa han ikke hadde kjøpt gave til meg, "men jeg må vel kjøpe en til deg, siden du kjøpte gave til meg, når jeg hadde bursdag.." sa han til meg.

Får vel en seinere kanskje, men hvorfor ikke kjøpe gave til bursdagen, og ikke flere dager/uker etter på.

Jeg er ikke ute etter en svær gave, men bare en liten oppmerksomhet på dagen min hadde vært fint.. men,men.. er vist ikke verdt det..

Fortsetter under...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes det var veldig dårlig gjort å ikke gi deg gave.

Gjest NTNU-studenten
Skrevet

Jeg får heller ikke gave®, verken til jul eller bursdag, men det er fordi det er en avtale vi har. Han har bursdag rett før jul, jeg har midt på sommeren, og vi er studenter.. Altså har vi begge bursdag midt i de månedene vi har absolutt minst penger ;) Hvis dere ikke har noen slik avtale, og du gav ham gave, synes jeg det er litt dårlig gjort, og det er ekstra dårlig gjort å si "jeg fikk jo hos deg, så da må vel jeg kjøpe til deg..." Han kan i det minste late som om han har planlagt noe med å ikke gi deg gave samme dag som du har bursdag, be deg ut på middag/lage koselig middag hjemme, eller si han dessverre må vente til han får lønn eller liknende, ikke få det til å høres ut som om kjøp av gave til deg eller gi deg litt ekstra oppmerksomhet er en enorm belastning!

Skrevet

Jeg hadde forventet å få bursdagsgave fra kjæresten min, og hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk det.

Skrevet

Jeg får heller ikke gave®, verken til jul eller bursdag, men det er fordi det er en avtale vi har. Han har bursdag rett før jul, jeg har midt på sommeren, og vi er studenter.. Altså har vi begge bursdag midt i de månedene vi har absolutt minst penger ;) Hvis dere ikke har noen slik avtale, og du gav ham gave, synes jeg det er litt dårlig gjort, og det er ekstra dårlig gjort å si "jeg fikk jo hos deg, så da må vel jeg kjøpe til deg..." Han kan i det minste late som om han har planlagt noe med å ikke gi deg gave samme dag som du har bursdag, be deg ut på middag/lage koselig middag hjemme, eller si han dessverre må vente til han får lønn eller liknende, ikke få det til å høres ut som om kjøp av gave til deg eller gi deg litt ekstra oppmerksomhet er en enorm belastning!

Penger er ikke ett problem her. Han er utdannet og har god lønn. Han viste meg stolt hvor mye penger han hadde spart den siste tiden, noen dager før bursdagen min. Han kunne vel avveie en hundrelapp for noen blomster el lignende. Til og med kjærsten til broren min gav meg en liten gave, enda jeg ikke kjenner henne så god. Hun er student også, og jeg hadde absolutt IKKE forventet noe av henne. Men min egen kjæreste får jeg ikke noe:(

Skrevet

Selvfølgelig forventer jeg det! Makan!

Han kjøper ikke masse gaver til meg ellers i året, men han gjør masse annet - men til jul og bursdag får jeg selvfølgelig gave fra ham! Man vil da gjerne vise at man setter litt ekstra pris på sin kjære ved slike anledninger.

Annonse

Skrevet

Penger er ikke ett problem her. Han er utdannet og har god lønn. Han viste meg stolt hvor mye penger han hadde spart den siste tiden, noen dager før bursdagen min. Han kunne vel avveie en hundrelapp for noen blomster el lignende. Til og med kjærsten til broren min gav meg en liten gave, enda jeg ikke kjenner henne så god. Hun er student også, og jeg hadde absolutt IKKE forventet noe av henne. Men min egen kjæreste får jeg ikke noe:(

Er han like gnien ellers også? På matvarer og klær og sånt? Jeg hadde tenkt meg grundig om før jeg gikk inn i et forhold til en gjerrigknark.

Selvsagt ville jeg ikke hatt en mann som brukte pengene sine fortere enn de kom inn på konto heller, men om han aldri ville bruke noe så er ikke det stort bedre. Synes jeg.

Skrevet

Er han like gnien ellers også? På matvarer og klær og sånt? Jeg hadde tenkt meg grundig om før jeg gikk inn i et forhold til en gjerrigknark.

Selvsagt ville jeg ikke hatt en mann som brukte pengene sine fortere enn de kom inn på konto heller, men om han aldri ville bruke noe så er ikke det stort bedre. Synes jeg.

Nei, han er ikke det. Han har vært litt for flink til å bruke penger, så det var vel derfor han viste meg hvor mye han hadde spart. Og det var ganske mye! Jeg studerer nå, så vi treffer hverandre bare i helgene. Men han er flink til å spørre om jeg trenger penger, og har fylt opp bilen min flere ganger når jeg er hos han, men da har jeg betalt tilbake! Så gnien er han ikke. Så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kjøpte gave til meg på bursdagen..

Og hvis det var tilfelle at han hadde ordna med en gave, men som ikke kunne bli levert på bursdagen av diverse årsaker, kunne han ha sagt det at "jeg har ordna meg gave til deg, men du kan dessverre ikke få den i dag.."

Å si, "jeg må vel kjøpe til deg, siden du kjøpte til meg" er ikke akkurat koselig! Jeg blei faktisk ganske såra av den komentaren..

Frøken Pryd
Skrevet

Hvis jeg hadde fått en slik kommentar hadde jeg nok blitt ganske skuffet jeg også. Tror kanskje jeg hadde sagt noe sånt som at jeg ikke ville ha en gave av han bare fordi han syns han MÅ kjøpe gave.

Jeg mener man gir gave til noen man er glad i fordi man har LYST til å gi noe, lyst til å gjøre vedkommende glad, lyst til å vise at man bryr seg, og at vedkommende fortjener noe.

Huff, det var en kjiip kommentar å få på bursdagen sin.

Skrevet

Nei, han er ikke det. Han har vært litt for flink til å bruke penger, så det var vel derfor han viste meg hvor mye han hadde spart. Og det var ganske mye! Jeg studerer nå, så vi treffer hverandre bare i helgene. Men han er flink til å spørre om jeg trenger penger, og har fylt opp bilen min flere ganger når jeg er hos han, men da har jeg betalt tilbake! Så gnien er han ikke. Så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kjøpte gave til meg på bursdagen..

Og hvis det var tilfelle at han hadde ordna med en gave, men som ikke kunne bli levert på bursdagen av diverse årsaker, kunne han ha sagt det at "jeg har ordna meg gave til deg, men du kan dessverre ikke få den i dag.."

Å si, "jeg må vel kjøpe til deg, siden du kjøpte til meg" er ikke akkurat koselig! Jeg blei faktisk ganske såra av den komentaren..

Tidligere har han gitt alt fra gaver for 100kr til gaver som har kostet opptil 4000kr! Så gnien er han ikke. Jeg har aldri ønsket meg disse stor gavene, det er oppmerksomheten jeg vil ha. Tidliger følte jeg at han "kjøpte" meg med de dyre gavene sine,

men hva nå?

Kanskje det er ett hint om at han ikke er så glad i meg lengre...? Nei, nå blei jeg i alle fall lei meg:(

Jeg er jo bare en jente som ønsker kjærlighet.

Mary Poppins
Skrevet

Tidligere har han gitt alt fra gaver for 100kr til gaver som har kostet opptil 4000kr! Så gnien er han ikke. Jeg har aldri ønsket meg disse stor gavene, det er oppmerksomheten jeg vil ha. Tidliger følte jeg at han "kjøpte" meg med de dyre gavene sine,

men hva nå?

Kanskje det er ett hint om at han ikke er så glad i meg lengre...? Nei, nå blei jeg i alle fall lei meg:(

Jeg er jo bare en jente som ønsker kjærlighet.

Så han har kjøpt gaver til deg tidligere men plutselig ikke i år? Det var jo litt pussig.

laguna1365380434
Skrevet

Skjønner deg kjempegodt...Jeg vil gjerne ha bursdagpakke og hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk noenting å pakke opp..:-I

Men...Kanskje han sparer til noe skikkelig knall, tur til N.Y eller skal ha overalskelsefest med alle vennene dine eller noe, så ikke slå opp riktig enda! ;-)

Gjest Voksne har vel vokst fra slikt?
Skrevet

Bursdager er da for barn, spør du meg.

Annonse

Skrevet

Bursdager er da for barn, spør du meg.

Gaver fra andre voksne er ikke så nøye, men jeg forventer faktisk at kjæresten min viser at han setter pris på meg ved å gi meg noe til bursdagen min ja! Trenger ikke å være stort eller dyrt, bare det er noe hyggelig. :o)

Skrevet

Så han har kjøpt gaver til deg tidligere men plutselig ikke i år? Det var jo litt pussig.

Ja det stemmer.. Sist bursdag fikk jeg en rose for hvert år jeg hadde levd, noe jeg satte veldig pris på:)

Men jeg hadde blitt like glad for f.eks 3 roser, eller andre blomster for den saks skyld.. Det er jo tanken som teller.

Skrevet

Etter og ha lest litt nedover i tråden her, så tenker jeg at han kanskje er av den vimsete sorten.

Tenker han skal gjøre det men det blir bare aldri noe av.. Så sier han at han skulle kjøpt noe, men glemte av det.

Søsken, foreldre og besteforeldre får sjelden, eller hvis de får er det i etterkant. (klarer ikke planlegge). Jeg syns det er trist nå når han ikke klarer å huske sin samboer, hverken til mors eller bursdag. Og jeg håper han lærer, slik at ikke barna hans blir lidende.

Vimsekopper uten genet for planlegging, kaller jeg det. Men det er ikke noe vondt ment med det.

Gjest NTNU-studenten
Skrevet

Ja det stemmer.. Sist bursdag fikk jeg en rose for hvert år jeg hadde levd, noe jeg satte veldig pris på:)

Men jeg hadde blitt like glad for f.eks 3 roser, eller andre blomster for den saks skyld.. Det er jo tanken som teller.

Så merkelig at han plutselig ikke gir deg gave nå da?! *skjønner ingenting* Hvis han har vært mer enn villig til å gi deg oppmerksomhet(er) på bursdag og liknende før, og økonomien ikke er noen hindring, så skjønner jeg ærlig talt ikke hva som kan være årsaken til at han ikke gjør det nå..

Skrevet

Så merkelig at han plutselig ikke gir deg gave nå da?! *skjønner ingenting* Hvis han har vært mer enn villig til å gi deg oppmerksomhet(er) på bursdag og liknende før, og økonomien ikke er noen hindring, så skjønner jeg ærlig talt ikke hva som kan være årsaken til at han ikke gjør det nå..

Det er det jeg også syns er litt rart.

Kan jo kanskje nevne at vi avtalte å ikke kjøpe gaver til hverandre i julen (etter hans ønske) Men jeg kjøpte gave like vel. Han sa da at jeg skulle få en gave seinere.. Har ikke sett noe til den heller.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvfølgelig burde du fått en gave! Ikke så mye for gavens skyld, men for omtanken!

*trøster deg*

Skrevet

Hvis dette bare handler om at du ikke fikk gave, synes jeg du reagerer barnslig. Kjærlighet og omtanke på andre måter betyr da mye mere.

Men hvis det ikke er fraværet av gave i seg selv som bekymrer deg, men det som kan ligge bak - så er det ikke så rart du er betenkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...