Gå til innhold

Trenger poeng

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma og student
Skrevet

Finnes det universitetsfag som ikke krever at man følge rundervisning, men som man kan lese selv og ta eksamen ?

Jeg er hjemmei svangerskapsperm og skal søke videre på skole senere.

Gjest fjernundervisning
Skrevet

Søk på nettstudier. Noen skoler har det, ellers NKI og NKS.

Gjest uadgi
Skrevet

Det finnes mange! Sjekk ut studieplanene på nett.

Gjest NTNU-studenten
Skrevet

Det er altså det samme hvilke fag du tar, bare du får poengene for de? Hvilket universitet tenker du å ta fag på? Hvis NTNU er aktuelt, kan jeg anbefale multiple-choice-eksamen i psykoologi 1000-1006-emnene! :) Inget obligatorisk før eksamen, kun ca 100 avkryssingsspørsmål med fire alternativer på hver som eksamen, hvorav ett alternativ er korrekt.

Gjest Mamma og student
Skrevet

Det er altså det samme hvilke fag du tar, bare du får poengene for de? Hvilket universitet tenker du å ta fag på? Hvis NTNU er aktuelt, kan jeg anbefale multiple-choice-eksamen i psykoologi 1000-1006-emnene! :) Inget obligatorisk før eksamen, kun ca 100 avkryssingsspørsmål med fire alternativer på hver som eksamen, hvorav ett alternativ er korrekt.

Jeg bor i østfold og må derfor studere i Oslo.

Skal søke meg inn på barnevernspedagog i Oslo, men mangler noen poeng pga dårlige karakterer fra videregående.Tenkte derfor å ta et fag som kunne gi meg noen ekstra poeng, men som jeg ikke trenger å følge undervisning på.Hvor mange poeng gir ditt studie meg ?

Gjest NTNU-studenten
Skrevet

Skal søke meg inn på barnevernspedagog i Oslo, men mangler noen poeng pga dårlige karakterer fra videregående.Tenkte derfor å ta et fag som kunne gi meg noen ekstra poeng, men som jeg ikke trenger å følge undervisning på.Hvor mange poeng gir ditt studie meg ?

Hvert fag gir 7,5 studiepoeng, men hvor mange vgspoeng du går opp pr fag du består vet jeg dessverre ikke.. Fagene i Oslo er oftest 10 studiepoeng pr fag, mens i Bergen tror jeg de fleste fag er på 15 studiepoeng, så det kan være lurt å satse på Oslo eller Bergen, slik at du trenger færrest mulig antall fag. (selv om årsstudium i psykologi på ntnu ikke krever så mye så lenge målet bare er å bestå faget).

Skrevet

Dersom reglene ikke har endret seg, så får du tre poeng for ett års studier (tilsvarende 30 studiepoeng). Det vil si at om du har 45 karakterpoeng(usikker om heter det?) fra videregående, vil du ha 48 poeng etter dette året. I tillegg kommer jo eventuelt et par alderspoeng for hvert år fra du er rundt tjue. Men tviler på om du får poeng dersom du bare tar ett emne, tror du må studere tilsvarende de gamle grunnfagene for å få uttelling her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...