Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Har nettopp innstallert trådløst nett og det gikk helt greit. Men jeg finner IKKE ut av hvordan jeg skal sikre nettet med passord. Jeg har en d-link router og ny pc med Windows Vista.

Skrevet

Egentlig står det på D-link sine sider, så oppskriften er grei.

Du kan velge et utall måter å sikre på.

Det enkleste er WEP-kryptering 64 bit. Så kan du stable ulike sikkerhetsprotokoller oppå der til ruteren kveles. De små billige ruterne har veldig lite ressurser å by på. Allerede ved 64-bits WEP faller ytelsen betraktelig med f eks to PCer tilkoblet. Med tre PCer på full blir det temmelig miserbelt.

Gjest Pontiac
Skrevet

I brukerhåndboka til d-linken din står routerens adresse (gjerne en talladresse)

Når du får kontakt med routeren så kommer du via denne adressen inn til programmet i routeren hvor du kan legge inn passordet.

Skrevet

I brukerhåndboka til d-linken din står routerens adresse (gjerne en talladresse)

Når du får kontakt med routeren så kommer du via denne adressen inn til programmet i routeren hvor du kan legge inn passordet.

Takk skal du ha. Jeg måtte laste ned noe ekstra på grunn av Vista. Nå fungerer det. :)

Skrevet

Egentlig står det på D-link sine sider, så oppskriften er grei.

Du kan velge et utall måter å sikre på.

Det enkleste er WEP-kryptering 64 bit. Så kan du stable ulike sikkerhetsprotokoller oppå der til ruteren kveles. De små billige ruterne har veldig lite ressurser å by på. Allerede ved 64-bits WEP faller ytelsen betraktelig med f eks to PCer tilkoblet. Med tre PCer på full blir det temmelig miserbelt.

Takk, jeg måtte laste noe ekstra på grunn av Vista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...