Gå til innhold

Ups! Fortolling av vare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en dyyyr jakke på ebay. Jeg betalte £51, og jeg ba avsenderen

merke forsendingen som en gave, evt sette verdien til under 200 kr. Han har

satt verdien til 25 dollar.

I dag har jeg mottatt "melding om ankommet ufortollet sending" Føkk!

Dette er som en stikkprøve, fikk jeg forklart på telefonen... *jeez*

Skal jeg la posten fortolle varen, eller..?

Varen koster sikkert 4000 i Norge.

Hand merket sendingen "second hand", men varen er ny, uten merkelapper...

*dum* Hva gjør jeg?

Skrevet

Hva den koster i Norge spiller ingen rolle.

Det verste som kan skje, er at du må sende inn kvitteringen på £51, og betale moms og toll ut fra det.

Skrevet

Hva den koster i Norge spiller ingen rolle.

Det verste som kan skje, er at du må sende inn kvitteringen på £51, og betale moms og toll ut fra det.

Hvor mye blir moms og toll og avgifter for dette da? Varen betalte jeg £ 51 for, shipping £ 20.

Skrevet

Avgift tror jeg er 90 kroner.

Moms blir 25% av £71. Hvis jakken er produsert i EU, blir det ikke toll, hvis ikke tror jeg tollen er 10-15%.

Skrevet

Du bare sender epost til posten om at dette er en gave der avsender har satt verdi til 25 Dollar. Det er godt under 200 kr og du skal ikke betale noe. Husk å merke eposten med sendingsnummer og ditt personnummer.

Har selv fått mange pakker på denne måten og det har alltid gått bra. Når du har sendt epost går det normalt en ukes tid og du får pakken i posten.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172928106' post='3554499]

Hvor mye blir moms og toll og avgifter for dette da? Varen betalte jeg £ 51 for, shipping £ 20.

Hvis du MÅ betale moms, så må du betale moms for BÅDE varen og frakt! Slik er systemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...