Lotte :o) Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har kjøpt en dyyyr jakke på ebay. Jeg betalte £51, og jeg ba avsenderen merke forsendingen som en gave, evt sette verdien til under 200 kr. Han har satt verdien til 25 dollar. I dag har jeg mottatt "melding om ankommet ufortollet sending" Føkk! Dette er som en stikkprøve, fikk jeg forklart på telefonen... *jeez* Skal jeg la posten fortolle varen, eller..? Varen koster sikkert 4000 i Norge. Hand merket sendingen "second hand", men varen er ny, uten merkelapper... *dum* Hva gjør jeg? 0 Siter
Atene Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Hva den koster i Norge spiller ingen rolle. Det verste som kan skje, er at du må sende inn kvitteringen på £51, og betale moms og toll ut fra det. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Skrevet 3. mars 2007 Hva den koster i Norge spiller ingen rolle. Det verste som kan skje, er at du må sende inn kvitteringen på £51, og betale moms og toll ut fra det. Hvor mye blir moms og toll og avgifter for dette da? Varen betalte jeg £ 51 for, shipping £ 20. 0 Siter
Atene Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Avgift tror jeg er 90 kroner. Moms blir 25% av £71. Hvis jakken er produsert i EU, blir det ikke toll, hvis ikke tror jeg tollen er 10-15%. 0 Siter
stone Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Du bare sender epost til posten om at dette er en gave der avsender har satt verdi til 25 Dollar. Det er godt under 200 kr og du skal ikke betale noe. Husk å merke eposten med sendingsnummer og ditt personnummer. Har selv fått mange pakker på denne måten og det har alltid gått bra. Når du har sendt epost går det normalt en ukes tid og du får pakken i posten. 0 Siter
stone Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1172928106' post='3554499] Hvor mye blir moms og toll og avgifter for dette da? Varen betalte jeg £ 51 for, shipping £ 20. Hvis du MÅ betale moms, så må du betale moms for BÅDE varen og frakt! Slik er systemet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.