Gå til innhold

Dolkokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er for tynn til å gå i ovnen.

Del den i tre. Stek dem etter dyttemetoden, dvs du dytter ned kjøttet for å kjenne hvor stekt det er.

Den tynneste først: når den tykkeste enden av den akkurat går over til ørlite sprettkonsistens, så er ut av panna. Så den midterste. osv.

Du kan også se på den tjukkeste enden av den akkurat like før senteret forlater rosa og vil gå over til grått.

Skrevet

Det var snadder! :)

Men oksekjøtt er fortsatt favoritten.

Forandring fryder. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den er for tynn til å gå i ovnen.

Del den i tre. Stek dem etter dyttemetoden, dvs du dytter ned kjøttet for å kjenne hvor stekt det er.

Den tynneste først: når den tykkeste enden av den akkurat går over til ørlite sprettkonsistens, så er ut av panna. Så den midterste. osv.

Du kan også se på den tjukkeste enden av den akkurat like før senteret forlater rosa og vil gå over til grått.

Nei, den var ikke for tynn. Den ble glimrende.

Tok den ut på 70 grader, etter ca. 15-20 min.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forandring fryder. :)

Jepp, og svinekjøtt er langt billigere en storfe - selv i Sverige, der denne ble handla. :)

Skrevet

Nei, den var ikke for tynn. Den ble glimrende.

Tok den ut på 70 grader, etter ca. 15-20 min.

Høres riktig ut det. Men stekepanne gir en nydelig stekeskorpe som ovn ikke klarer.

Beste er å dele den i f eks 5-6-7 biter og vokte hver enkelt stek etter str, evt ta dem litt før de blir grå inni, la dem hvile lenge mens du lager saus og la dem trekke litt i sausen.

*gumle pølse med lompe*

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det var snadder! :)

Men oksekjøtt er fortsatt favoritten.

Jeg spiser mye okse, senest i dag. Men noen ganger smaker det med litt forandring.

Du hadde bacon på? Jeg er utrolig glad i bacon. Jeg tror jeg kunne hatt bacon til det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...