Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har en Fujitsu Siemens Amilo L bærbar pc og en Pioneer PDP-42RXE tv, hvilken kabel må jeg ha mellom de to for å få se dataskjermen på tven da?

Dette MÅ da gå an?

Skrevet

Kabelspørsmål? Nå tenkte jeg må noe helt annet, gitt..

Skrevet

Kabelspørsmål? Nå tenkte jeg må noe helt annet, gitt..

Hihi, ja, det kunne kanskje misforståes. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det går nok helt sikkert an, så lenge PC'en din ikke er altfor gammel.

En annen ting er at det ikke er en kabel man vanligvis har i huset. Du må nok kjøpe den inn ekstra. *flink til å forklare* ;)

Kom på msn, så kanskje jeg kan gjøre meg litt mer forstått :P

Skrevet

Det går nok helt sikkert an, så lenge PC'en din ikke er altfor gammel.

En annen ting er at det ikke er en kabel man vanligvis har i huset. Du må nok kjøpe den inn ekstra. *flink til å forklare* ;)

Kom på msn, så kanskje jeg kan gjøre meg litt mer forstått :P

Ja, jeg er forberedt på å dra en tur på Elkjøp, altså. Må bare vite hva jeg skal spørre etter og hvor jeg skal plugge det inn. :)

Pcen er bare et halvt år gammel, så det skulle vel gå bra?

Har ikke tid til msn akkurat nå, men litt senere kanskje! :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, jeg er forberedt på å dra en tur på Elkjøp, altså. Må bare vite hva jeg skal spørre etter og hvor jeg skal plugge det inn. :)

Pcen er bare et halvt år gammel, så det skulle vel gå bra?

Har ikke tid til msn akkurat nå, men litt senere kanskje! :)

Om det finnes et sånt rundt "hull" bak på pc'en, som heter noe sånt som S-video-uttak, så trenger du en kabel med en sånn dings i den ene enden, og noe til å feste i tv'en med den andre (f.eks. sånn der med rød, gul og hvit plugg). Men finn ut hva du har bakpå laptopen, og så sier du bare det på elkjøp. Det var det jeg gjorde da jeg dro dit, og de fant riktig kabel og alt :D

Skrevet

Om det finnes et sånt rundt "hull" bak på pc'en, som heter noe sånt som S-video-uttak, så trenger du en kabel med en sånn dings i den ene enden, og noe til å feste i tv'en med den andre (f.eks. sånn der med rød, gul og hvit plugg). Men finn ut hva du har bakpå laptopen, og så sier du bare det på elkjøp. Det var det jeg gjorde da jeg dro dit, og de fant riktig kabel og alt :D

Hm, jeg ser ikke noe rundt hull bak på pcen.

Ender nok opp med at jeg tar med meg hele dataen på elkjøp og ber dem hjelpe meg. :)

Skrevet

Du må antagelig ha en kontakt som liger litt på skriver kontakten din, men litt mindre. Dette er flat med mange stikker i. Se litt på pc'en din så finner du en slik utgang. Tv, bruker scart kontakten

Caloni Makaroni
Skrevet

Hm, jeg ser ikke noe rundt hull bak på pcen.

Ender nok opp med at jeg tar med meg hele dataen på elkjøp og ber dem hjelpe meg. :)

Det ville glatt jeg gjort! ;) Se om det står "video-out" noe sted. Men for all del, ta med PC'en, så kan de vise deg hva du skal trykke på når du har kobla til og sånt også ;)

Skrevet

Du må antagelig ha en kontakt som liger litt på skriver kontakten din, men litt mindre. Dette er flat med mange stikker i. Se litt på pc'en din så finner du en slik utgang. Tv, bruker scart kontakten

Ja, har en slik liten "skriverutgang" med bilde av en skjerm ved siden av. :)

Så den går i scart-inngangen på tven altså? Hva heter den kabelen da?

Skrevet

Det ville glatt jeg gjort! ;) Se om det står "video-out" noe sted. Men for all del, ta med PC'en, så kan de vise deg hva du skal trykke på når du har kobla til og sånt også ;)

Ja, det tror jeg er lurest. Eventuelt tilkalle en nerd. :D

Skrevet

Tv'en din har fylgjande innganger:

"1 HDMI inngang, 3 scartinnganger , 1 stk komponentinngang. S-video/komposittingang"

Du må altså ha ein utgang på PC'en din som matcher ein av desse. Du har ein VGA-utgang som standard på PC'en, men det er ikkje nokon VGA-inngang på TV'en din. Det finst overgang frå vga til HDMI, men dette kostar ein del, då VGA er analogt og HDMI er digitalt.

Det korte svaret er altså at dette ikkje er mogleg med berre ein kabel, men det er mogleg dersom du vil betale for det.

Ver også merksam på at å bruke pc på plasma-tv er skummelt med tanke på innbrenning, og resultatet blir neppe like bra som LCD. TV'en din har dessutan ganske låg oppløysing.

Gjest midia
Skrevet

Her bruker vi en vga kabel mellom tv og pc + at vi har kabler mellom lydannlegget vårt og pc fordi vga kabelen gir ikke lyd gjennom tv.

Skrevet

Her bruker vi en vga kabel mellom tv og pc + at vi har kabler mellom lydannlegget vårt og pc fordi vga kabelen gir ikke lyd gjennom tv.

Det funkar sikkert fint for dykk! :) Problemet til han som stilte spørsmålet er at han ikkje har VGA-inngang på TV'en så han kan ikkje gjera det same.

Gjest midia
Skrevet

Det funkar sikkert fint for dykk! :) Problemet til han som stilte spørsmålet er at han ikkje har VGA-inngang på TV'en så han kan ikkje gjera det same.

Sikkert lurt med en overgang da.

Skrevet

HAN? Nei, vettuhva.

Skrevet

Tv'en din har fylgjande innganger:

"1 HDMI inngang, 3 scartinnganger , 1 stk komponentinngang. S-video/komposittingang"

Du må altså ha ein utgang på PC'en din som matcher ein av desse. Du har ein VGA-utgang som standard på PC'en, men det er ikkje nokon VGA-inngang på TV'en din. Det finst overgang frå vga til HDMI, men dette kostar ein del, då VGA er analogt og HDMI er digitalt.

Det korte svaret er altså at dette ikkje er mogleg med berre ein kabel, men det er mogleg dersom du vil betale for det.

Ver også merksam på at å bruke pc på plasma-tv er skummelt med tanke på innbrenning, og resultatet blir neppe like bra som LCD. TV'en din har dessutan ganske låg oppløysing.

Hvordan funker det og hva må jeg betale for det, da?

Skal bare bruke det til å se filmer med, så jeg kommer ikke til å brenne inn bilde på tven. :)

Mrxx sa at det gikk an med en kabel fra det jeg antar er vga-utgangen på pcen og inn i scart-inngangen på tven. Er det bare tull?

Skrevet

Hvordan funker det og hva må jeg betale for det, da?

Skal bare bruke det til å se filmer med, så jeg kommer ikke til å brenne inn bilde på tven. :)

Mrxx sa at det gikk an med en kabel fra det jeg antar er vga-utgangen på pcen og inn i scart-inngangen på tven. Er det bare tull?

Her har du ein vga til scart-konverter:

http://av-connection.com/?PNo=22-040&PVer=0&ML1=1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...