Gå til innhold

nulltoleranse i forhold til krimalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså mange av disse overfallsvoldtekene.Hvis vi ser på rullebladet til disse mennene er det ofte ikke det første de har gjort. De har masse dop og vinngsforbrytelser og tyveri og alt mulig på rullebladet sitt før de gjør noe så forferdelig

I new york valgte borgermestern å innføre en streng linje hvor det å feks yppe til bråk , etc kaste søppel medførste til at folk fikk en reaksjon og dette medførte at også statistikkene over grov kriminalitet ble lavere.

hva synes dere. Det er bare å høre på politiradioen fra oslo en helg og overfallsvoldtektene er ikke det eneste problemet ,

Hvis det funket i new york hvorfor vil det ikke funke her?

Jæklig kjipt å få bot av politiet for å ha gått på rødt lys. Men likevel. En venn av meg har foresten en bot pga rågjengeri. Han rammet den inn. Hehe. Et sykkelpoliti med fløyte som "arresterte" han for å ha gått som en vildmann over gata når det ikke var grønt lys..huff og huff..hehe

Skrevet

Spørs hva som er nulltoleranse da. Men jeg mener i alle fall at vi skal være mye tøffere og hardere enn hva vi er i dag. I dag er det nesten ikke noe straff for noen ting og de som blir tatt vare på er den kriminelle og ikke offeret.

Er møkk lei denne forstå-seg-på politikken. Den de straffer er ofte den som tar igjen etter å ha blitt utsatt for noe kriminelt. Da har de plutselig ressurser så det holder.

Skrevet

Spørs hva som er nulltoleranse da. Men jeg mener i alle fall at vi skal være mye tøffere og hardere enn hva vi er i dag. I dag er det nesten ikke noe straff for noen ting og de som blir tatt vare på er den kriminelle og ikke offeret.

Er møkk lei denne forstå-seg-på politikken. Den de straffer er ofte den som tar igjen etter å ha blitt utsatt for noe kriminelt. Da har de plutselig ressurser så det holder.

ja enig.Det provoserer meg enormt at hele fokuset er på de stakkars traumatiserte som voldtar og dreper etc uavhengig om det er etnisk norske eller menn med minoritetsbakgrunn.

Noen er faktisk bare onde og har null respekt for andre mennesker eller lover og regler

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_Windows

spennende

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...