Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å huff, vi setter i gang nå marsj vi også. Gleder meg ikke til den prosessen nei.

Vi hadde ei dame her som mente vi skulle ut med ditt og ut med datt.

Jeg vet ikke om jeg orker å føle rådene hennes, for det er jo litt av en jobb å skulle bære ut møbler, for så å bære dem inn igjen om vi ikke skulle få solgt.

Ikke vet jeg hvor vi skal sette dem heller.

Nei, jeg tror vi heller får vise frem huset som det er.

Vi dreit i det vi også - hehe, husker broren min da han ble alene i Bergen, han hadde ikke råd til å sitte med den alene - så mens den ble solgt så hadde han en betalende losjerende kamerat i stua. Han hadde rammemadrass - og hver gang brodern skulle ha visning så måtte han løpe hjem fra jobb, lempe klærne til kameraten inn i et skap, og hive hans seng oppå sin seng - og svært sengeteppe over - hehe, de trodde vel han var konge, så høy seng som ha hadde., Han var helt skjelven og svett hver gang - men fikk da solgt til slutt og fikk hivd ut kameraten :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• org

3

• Dorthe

2

• Mrs. Wallace

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men jeg innbiller meg at folk som kjøper dette huset, vil se potensialet i det og skjønne at det trengs oppussing uansett.

Damen mente at vi skulle bære ut den ene sofaen, den ene bokhylla og tømme kontoret for at folk skulle se hvor fint det rommet-egentlig- var.

Det blir jo litt av et styr da.

Vi rydda bare bort de personlige tingene - bytta ut alle personbilder med kunst, fjerna alt oppå kjøkkenskapene, sengetepper og fine puter, og friske blomster.

De vil jo fanken ikke gå igjen - hihi, men det hjelper jo ikke når de ikke har penger.

Skrevet

Lykke til!

Skal si denne flyttingen har gått fort... :)

Ja - dærsken, det balla på seg! 15.april kl 1200 får vi overta det andre huset :)

Skrevet

Vi dreit i det vi også - hehe, husker broren min da han ble alene i Bergen, han hadde ikke råd til å sitte med den alene - så mens den ble solgt så hadde han en betalende losjerende kamerat i stua. Han hadde rammemadrass - og hver gang brodern skulle ha visning så måtte han løpe hjem fra jobb, lempe klærne til kameraten inn i et skap, og hive hans seng oppå sin seng - og svært sengeteppe over - hehe, de trodde vel han var konge, så høy seng som ha hadde., Han var helt skjelven og svett hver gang - men fikk da solgt til slutt og fikk hivd ut kameraten :)

"LOL"

Jeg tenkte at jeg ihverfall skal begynne ta det som skal rett i søpla snart. Akkurat det gleder jeg meg til:)

Skrevet

"LOL"

Jeg tenkte at jeg ihverfall skal begynne ta det som skal rett i søpla snart. Akkurat det gleder jeg meg til:)

Vi pusset opp kjøkkenet før jul - bar ut ÅTTE SEKKER med søppel! ;D bestemte meg plutselig for å beholde KUN det jeg bruker. Kastet gamle tallerkner, kjeler, kakebokser krimskrams til den store gullmedalje. VELDIG befriende!

Skrevet

Ja, da har det jo toppet statistikken, da.

Lykke til med salget.

Hilsen

Takk ! Vi bor ikke i en by, så det er nok derfor, Skal litt til for folk å flytte 15 minutters kjøring fra nærmeste by.

Skrevet

Hehe, ikke lenger, nei.

Har forresten kikket på huset ditt nå. Fint! ;o)

Mitt hus - eller det vi har kjøpt?

Skrevet

Vi rydda bare bort de personlige tingene - bytta ut alle personbilder med kunst, fjerna alt oppå kjøkkenskapene, sengetepper og fine puter, og friske blomster.

De vil jo fanken ikke gå igjen - hihi, men det hjelper jo ikke når de ikke har penger.

Bytta ut personlige bilder med kunst? Kjøpte dere kunst for visningens skyld?

Jge gleder meg ikke til dette her nei. Jeg er ei sånn loppekjerring. Elsker loppemarkeder og det bærer det litt preg av her, men det er jo ikke slik andre vil ha det, tror jeg.

Men det får bli som det blir. Håper folk ser forbi dilldallet mitt og ser at huset kan bli riktig flott, for det er jeg sikker på at det blir:) Da skal ikke jeg hit noe mer.

Skrevet

Vi pusset opp kjøkkenet før jul - bar ut ÅTTE SEKKER med søppel! ;D bestemte meg plutselig for å beholde KUN det jeg bruker. Kastet gamle tallerkner, kjeler, kakebokser krimskrams til den store gullmedalje. VELDIG befriende!

Alt gammelt kjøkkenutstyr har havnet på T-kjøkkenet på rommet til datteren. Det havner nok på Loppis til våren.

Skrevet

Men jeg innbiller meg at folk som kjøper dette huset, vil se potensialet i det og skjønne at det trengs oppussing uansett.

Damen mente at vi skulle bære ut den ene sofaen, den ene bokhylla og tømme kontoret for at folk skulle se hvor fint det rommet-egentlig- var.

Det blir jo litt av et styr da.

Det koster ikke mange kronene for å betale et lagerrom på "minilager" en kort tid da.

Skrevet

Vi har fått 3 forskjellige takster. Det skiller 2.mill. mellom minste og høyeste takst.

Utrolig stor forskjell. Blir vanskelig å si hva vi kan få da.

Det var jo kjempeforskjell. Men prisene stiger jo så det er nesten utrolig for tida. Jeg kjøpte denne leiligheten for tre år siden og prisen har snart fordoblet seg. Det er helt sykt.

Skrevet

Hvis du synes det er så jævlig, skal du vite at det er atskillig jævligere å ha visning når man skal selge huset p.g.a. samlivsbrudd og står med gråten i halsen mens man forteller smilende om utsikt og boder.

Skrevet

Merkelig det der, folk som drar på visning og så får de ikke lån?? Skjønner ikke vitsen. Men du har jo dem som elsker å se hvordan andre har det.

Det synes jeg også er rart.

Jeg hadde ordna finansieringsbevis fra banken på forhånd før jeg dro på visninger, dengang da jeg skulle ut og kjøpe meg leilighet for x antall år siden. Dro jo ikke på visninger på leiligheter langt utenfor den prisen jeg visste jeg kunne gi (en ting er om budrunder blir overopphetede, men det blir jo litt annet).

Skrevet

Hvis du synes det er så jævlig, skal du vite at det er atskillig jævligere å ha visning når man skal selge huset p.g.a. samlivsbrudd og står med gråten i halsen mens man forteller smilende om utsikt og boder.

Ja - det var et sånt hus vi kjøpte - gubben brøt nesten sammen her, han syns det var fælt at vi skulle kjøpe huset til de unga som stod der og så sørgmodig på oss,

Skrevet

Det synes jeg også er rart.

Jeg hadde ordna finansieringsbevis fra banken på forhånd før jeg dro på visninger, dengang da jeg skulle ut og kjøpe meg leilighet for x antall år siden. Dro jo ikke på visninger på leiligheter langt utenfor den prisen jeg visste jeg kunne gi (en ting er om budrunder blir overopphetede, men det blir jo litt annet).

Fikk inn et skammelig bud, Først sa han at han hadde fått lån 200.000 under prisantydning -og lurte på om det var nok? -vi ga han salgsoppgqaven og ba han gå en runde med banken, og så kom han på døra med et skriftlig bud på 300.000 under prisantydning - han måtte ha penger til omkostningene også, sa han.

LOL

tosk

Skrevet

Jge gleder meg ikke til dette her nei. Jeg er ei sånn loppekjerring. Elsker loppemarkeder og det bærer det litt preg av her, men det er jo ikke slik andre vil ha det, tror jeg.

Men det får bli som det blir. Håper folk ser forbi dilldallet mitt og ser at huset kan bli riktig flott, for det er jeg sikker på at det blir:) Da skal ikke jeg hit noe mer.

Vi har masse kunst :) er jo "kunstner" selv -så det var bare å bytte om og fjerne og henge opp ting som keramikkfat etc. Har heldigvis ikke så mange svære veggflater ;I)

Skrevet

Det koster ikke mange kronene for å betale et lagerrom på "minilager" en kort tid da.

Nei, men det blir litt styrete alikevel. Om vi ikke får solgt huset må vi inn igjen med alt.

Skrevet

Vi ryddet i bokhyllene også - det var veldig fint - fjernet alt som lå "på tvers" oppå bøkene etc . satte alle bøkene rett opp og helt ut på kanten med ryggene.

Skrevet

Vi har masse kunst :) er jo "kunstner" selv -så det var bare å bytte om og fjerne og henge opp ting som keramikkfat etc. Har heldigvis ikke så mange svære veggflater ;I)

Visste ikke at du var kunstner. Skulle ønsket at jeg var flink til noe. Det virker så morsomt å være flink til noe, men det er jeg altså ikke:)

Ikke har vi mye kunst heller. Veggene er opptatt av bokhyller, så vi har ikke plass heller.Det var kanskje ikke så rart at damen ba oss fjerne litt:)

Skrevet

Pusset opp før jul - og nå skal dere flytte. Det må da vel være litt ille å tenke på? (Ikke det kostnadsmessige, lønte seg nok, tenker jeg).

Har dere kjøpt nytt, eller skal dere bygge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...