Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en liten tur ut i kveld, men har ingen å gå med.

Leker litt med tanken på å sette meg alene på et rolig utested, med en øl eller et glass vin, men jeg er også litt redd for at det kan føles veldig ukomfortabelt ettersom de fleste der antakelig er sammen med noen andre. Og jeg er litt på sjekkern, men vet ikke om jeg tør å gjennomføre dette.

Syns du det er skummelt å gjøre dette? Kommer du lett i kontakt med andre?

Har noen tips til et slikt sted i Bergen?

Skrevet

Jeg gjorde det et par ganger da jeg var nyflyttet student. Det var ikke vanlig med mobil da, så da jeg kom i prat med folk unnskylde jeg meg med at jeg ikke var kjent og hadde mistet de andre ;-)

Ikke så behagelig å gå ut alene nei, har ikke gjort det siden. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes ikke det er skummelt å gjøre dette alene, men tvert imot veldig behagelig en gang i blant.

Tja. Kommer ikke veldig lett i kontakt med andre, men det er vel gjerne sånn det er i Norge. Det hender dog at noen slår seg ned.

I utlandet er det langt enklere. Der får man knapt sitte alene. Nordmenn er et sært folkeslag.

Aldri vært i Bergen, men enhver bar som ikke er av den typiske baren for par, bør vel duge.

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg gikk på kino alene en gang.Synes det var litt ubehagelig men jeg tviler på om noen andre la merke til at jeg var alene

Skrevet

Jeg gjorde det et par ganger da jeg var nyflyttet student. Det var ikke vanlig med mobil da, så da jeg kom i prat med folk unnskylde jeg meg med at jeg ikke var kjent og hadde mistet de andre ;-)

Ikke så behagelig å gå ut alene nei, har ikke gjort det siden. :-)

jeg skal også ut alene i kveld(oslo) man blir jo lett kjent med noen da..spes med litt alkohol innabords.. er også på sjekkern ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kan godt stikke på en pub alene, ikke så ofte jeg er ute, men jeg finner alltid noen å skravle med.

Utadvendthet og smil kommer man langt med! Prater gjerne med jenter òg.

Gjest nicole41
Skrevet

Du må da skrive om du er hun eller han? Alder og sånn.

Herlighet, du aner ikke hvor ofte jeg har gått på byen alene.En treffer alltid på noen.Jeg er fra Bergen.

Jeg gikk alltid først på Zack'en, tok noen øl der. Så gikk jeg på Rubinen, en nattklubb på Rosenkrantz.Alltid levende musikk og ordentlige folk.

Her traff jeg alltids noen å sludre med.Men jeg er ikke noe redd eller engstelig for sånt heller.Pyntet meg og dro avgårde med bussen.Jeg koste meg alltid.

Nå gidder jeg ikke mer. Syns det er bare et kaos av menn verses kvinner, og kvinner verses menn.Bare et jag etter noen å klenge seg på, flørte med og ha for natten.

Det der gidder jeg ikke, rett og slett.

Jeg har blitt for gammel :P

Gjest erlas
Skrevet

Jeg synes det bylivet virker så tomt og meningsløst.Mye fyll og slafsing er det også.

Hva med og heller finne deg en hobby hvor du kan treffe andre? Mye hyggeligere det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes det bylivet virker så tomt og meningsløst.Mye fyll og slafsing er det også.

Hva med og heller finne deg en hobby hvor du kan treffe andre? Mye hyggeligere det.

Dama har lyst til å gå på byen. Du anbefaler henne å finne en hobby i stedet og det med begrunnelse at _du_ synes bylivet er rølp?

Ja, siden du synes så kan du være sikker på at hun nå innser realitetene og begynner å samle på frimerker i stedet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Om det ikke går an å gå på byen _og_ ha en hobby?

*klør meg i hodet*

Gjest erlas
Skrevet

Dama har lyst til å gå på byen. Du anbefaler henne å finne en hobby i stedet og det med begrunnelse at _du_ synes bylivet er rølp?

Ja, siden du synes så kan du være sikker på at hun nå innser realitetene og begynner å samle på frimerker i stedet.

Det finnes mange hobbyer hvor man kan treffe andre. Hun kan f.eks melde seg inn i Røde Kors, turforeninger, kor og ballidretter. Her er det også store muligheter for at hun kan finne den rette. Langt mere fornuftige valg også enn de kjøtthuene som vanker på byen.

Skrevet

Du må da skrive om du er hun eller han? Alder og sånn.

Herlighet, du aner ikke hvor ofte jeg har gått på byen alene.En treffer alltid på noen.Jeg er fra Bergen.

Jeg gikk alltid først på Zack'en, tok noen øl der. Så gikk jeg på Rubinen, en nattklubb på Rosenkrantz.Alltid levende musikk og ordentlige folk.

Her traff jeg alltids noen å sludre med.Men jeg er ikke noe redd eller engstelig for sånt heller.Pyntet meg og dro avgårde med bussen.Jeg koste meg alltid.

Nå gidder jeg ikke mer. Syns det er bare et kaos av menn verses kvinner, og kvinner verses menn.Bare et jag etter noen å klenge seg på, flørte med og ha for natten.

Det der gidder jeg ikke, rett og slett.

Jeg har blitt for gammel :P

Hehe, sorry.

Er jente i tjueåra :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det finnes mange hobbyer hvor man kan treffe andre. Hun kan f.eks melde seg inn i Røde Kors, turforeninger, kor og ballidretter. Her er det også store muligheter for at hun kan finne den rette. Langt mere fornuftige valg også enn de kjøtthuene som vanker på byen.

Men hun har lyst til å dra på byen. Noen synes faktisk øl er godt og at en tur på bar er artig.

Hun hadde ikke vurdert bytur hvis hun ikke var en av disse.

De fleste kjøtthuene på byen har andre interesser enn nettopp bylivet, og du finner rimelig sikkert mange fra Røde Kors også på byen.

Gjest nicole41
Skrevet

Hehe, sorry.

Er jente i tjueåra :)

Ja, da tror jeg ikke du passer inn på Rubinen, eller kanskje.

Men mest folk på min alder som går der.

Finn deg et diskotek du :)

Men Zack'en passer for alle, så der kan du trygt gå:)

Skrevet

Døh...alvorlig talt. Fordi jeg kanskje har lyst til å ta en rolig tur på byen alene ikveld, så har jeg ingen hobbyer eller andre steder å treffe folk?

Og betyr "sjekkern" nødvendigvis et one night stand? Jeg tenkte heller mer på å finne noen koselige å prate med, jeg da, sånn i første omgang.

Ja, vet at byen er mye rølp og fyll. Men ikke alle steder er like fjortis.

Og kanskje ingen av vennene mine kunne, eller hadde lyst til å dra ut ikveld?

Skrevet

Men hun har lyst til å dra på byen. Noen synes faktisk øl er godt og at en tur på bar er artig.

Hun hadde ikke vurdert bytur hvis hun ikke var en av disse.

De fleste kjøtthuene på byen har andre interesser enn nettopp bylivet, og du finner rimelig sikkert mange fra Røde Kors også på byen.

Som om jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Ja, da tror jeg ikke du passer inn på Rubinen, eller kanskje.

Men mest folk på min alder som går der.

Finn deg et diskotek du :)

Men Zack'en passer for alle, så der kan du trygt gå:)

Lenge siden jeg har vært på Zachen ja.

Orker ikke noe diskotek, heller en bar/kafe eller pub.

Gjest erlas
Skrevet

Døh...alvorlig talt. Fordi jeg kanskje har lyst til å ta en rolig tur på byen alene ikveld, så har jeg ingen hobbyer eller andre steder å treffe folk?

Og betyr "sjekkern" nødvendigvis et one night stand? Jeg tenkte heller mer på å finne noen koselige å prate med, jeg da, sånn i første omgang.

Ja, vet at byen er mye rølp og fyll. Men ikke alle steder er like fjortis.

Og kanskje ingen av vennene mine kunne, eller hadde lyst til å dra ut ikveld?

Du bestemmer selvsagt selv hva du vil priorotere å bruke tid på. Om du synes det er verdt å gå på byen så må du jo gjerne gjøre det. Men for min del synes jeg det å drive med hobbyer har en verdi mens det å gå på byen har vært helt tomt. Bare velmenende råd altså.

Gjest nicole41
Skrevet

Lenge siden jeg har vært på Zachen ja.

Orker ikke noe diskotek, heller en bar/kafe eller pub.

Sjøboden er helt herlig !!

For alle aldre, der kan du kose deg :)

Skrevet

Du bestemmer selvsagt selv hva du vil priorotere å bruke tid på. Om du synes det er verdt å gå på byen så må du jo gjerne gjøre det. Men for min del synes jeg det å drive med hobbyer har en verdi mens det å gå på byen har vært helt tomt. Bare velmenende råd altså.

Du virker nesten hellig overbevist om at å gå på byen er det eneste jeg bryr meg om, og at jeg ikke har en eneste meningsfull hobby.

Men fortell meg: Hvilket lag trener lørdag kveld?

Hvilket band/korps/kor øver lørdag kveld?

Har Røde Kors samling lørdag kveld?

Og når det ikke passer for vennene å treffes, er det mer givende å se på TV hele kvelden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...