Gå til innhold

Laste ned videoer fra nettet

Anbefalte innlegg

Gjest June Mil
Skrevet

Jeg har et problem når det gjelder nedlasting av ymse videosnutter på nettet. Enkelte kan man enkelt laste ned ved å velge "save as" e.l., mens andre videoer åpner seg automatisk når man entrer nettsiden. Det er disse videoene jeg ikke greier å lagre på pc'n.

Er det noen som vet om man kan lagre disse, evt hvordan man får lagret dem for evig og alltid!?!

Håper på hjelp fra en datakyndig person...

Gjest Morsk
Skrevet

Videoene lar seg ikke lagre uten videre rett og slett fordi de som har lagt dem ut ikke ønsker at det skal gjøres.

Derfor er det en liten anelse komplisert, men program som WMrecorder og Video Cleaner greier det.

Dessuten skal det være en metode å ta opp fra Youtube ved hjelp av Firefox browser og en plugin..men denne metoden har jeg aldri prøvd selv.

Caloni Makaroni
Skrevet

Er problemet at du ikke får til å -se- de videoene som kommer når du entrer siden, eller er det bare det at du ikke får lagret dem på pc'en din?

Slike filmer er ikke uten videre nedlastbare, nemlig. De er laget for å bli sett i nettleseren, så du må nok lage et bokmerke istedet ;)

Gjest June Mil
Skrevet

Videoene lar seg ikke lagre uten videre rett og slett fordi de som har lagt dem ut ikke ønsker at det skal gjøres.

Derfor er det en liten anelse komplisert, men program som WMrecorder og Video Cleaner greier det.

Dessuten skal det være en metode å ta opp fra Youtube ved hjelp av Firefox browser og en plugin..men denne metoden har jeg aldri prøvd selv.

Joda, jeg får sett filmene, men ikke lagret dem.

Prøver ut tipsene fra Morsk( WMrecorder og Video Cleaner) og håper dette hjelper meg!!?

Takk for hjelpen ;)

Gjest Morsk
Skrevet

Joda, jeg får sett filmene, men ikke lagret dem.

Prøver ut tipsene fra Morsk( WMrecorder og Video Cleaner) og håper dette hjelper meg!!?

Takk for hjelpen ;)

Ja, gjør det. Må forøvrig korrigere litt. Det er ikke Video Cleaner men Replay AV som kan ta opp.

VideoCleaner brukes til å konvertere f.eks. de ukurante macromedia flv-filene som brukes på Youtube, Google osv. til mer normale formater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...