Gå til innhold

En god håndkrem

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vasker meg mye på hendene, og nå ser de ikke ut.

Jeg sprekker og blør. Håndleddene ser også fæle ut .

Jeg bruker Elizabeth Arden Eight Hour på om natten, den er så klissete at jeg liker den ikke til bruk på dagtid.

Har prøvd flere kremer, men ikke funnet en som er god nok.

Så hva bruker du?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• Gemini

4

• morsan

3

• Dirflos79

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

amway sin bodylotion er fantastisk på hendene mine :-D

Skrevet

amway sin bodylotion er fantastisk på hendene mine :-D

Amway tror jeg faktisk ikke jeg har hørt om. Hvor selges den?

Gjest blame
Skrevet

Jeg bytter mellom to, en som er kjøpt på hjemmeparty (Volare). Den er ganske dyr, 350 kr, men det er en stor krukke. Og så bruker jeg rett og slett Spenol, en utrolig bra krem som trekker bra inn, er parfymefri, lett, men effektiv. Og som koster 8 kr på Rimi :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172961802' post='3555380]

Amway tror jeg faktisk ikke jeg har hørt om. Hvor selges den?

Det er eit produkt som blir produsert i USA. Eg har kjøpt det gjennom homeparties :-) Mamma dreiv å solgte amway sine produkter :-D

Skrevet

Det er eit produkt som blir produsert i USA. Eg har kjøpt det gjennom homeparties :-) Mamma dreiv å solgte amway sine produkter :-D

Nå lurer jeg på om det ikke ringer en liten bjelle på navnet ja. Takk for tips.

Skrevet

Jeg bytter mellom to, en som er kjøpt på hjemmeparty (Volare). Den er ganske dyr, 350 kr, men det er en stor krukke. Og så bruker jeg rett og slett Spenol, en utrolig bra krem som trekker bra inn, er parfymefri, lett, men effektiv. Og som koster 8 kr på Rimi :)

Jeg tenker på spenene på ei ku jeg ;o)

Ikke fullt så ille da. Jeg kan jo kjøpe en flaske Spenol og teste den, blir jo ikke akkurat ruinert av det. Og det enkle er jo ofte det beste.

Gjest blame
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172962172' post='3555388]

Jeg tenker på spenene på ei ku jeg ;o)

Ikke fullt så ille da. Jeg kan jo kjøpe en flaske Spenol og teste den, blir jo ikke akkurat ruinert av det. Og det enkle er jo ofte det beste.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg er faktisk ganske sikker på at det sto "for hender og jur" på de flaskene for mange, mange år siden. :)

Men jeg er superfornøyd.. Og for pengene man sparer, så kan man jo alltids unne seg noe unyttig, hvis pengene brenner :)

Skrevet

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg er faktisk ganske sikker på at det sto "for hender og jur" på de flaskene for mange, mange år siden. :)

Men jeg er superfornøyd.. Og for pengene man sparer, så kan man jo alltids unne seg noe unyttig, hvis pengene brenner :)

Jeg skal alltid klare og bruke og de pengene jeg sparer på kremmen ja ;o)

Husker du den realityserien med de eldre som skulle lage revy? Eldrebølgen tror jeg det var. Den ene dama der brukte spenol i håret.

Så der er det enda ett innsparingspotensiale ;o)

Skrevet

Jeg synes Atrix fra Super'n funker helt fint.

Skrevet

Aderma krem fra apoteket, den synes jeg er god. Men det kommer kanskje an på hvor tørr man er....?

Skrevet

Jeg har ikke så ofte problem med veldig tørre hender, men av og til.

Har litt ulike kremer her som du kan vurdere å prøve ut:

Decubal Recover - til meget tørr hud (fikk noen 20 g miniatyr-tuber som er veldig kjekke å ha i veska). Denne er rød med hvit skrift foran, og rød kork. Det er også en Decubal-krem med motsatte farger, den er for ikke så ekstremt tørr hud.

Cosmica håndlotion er også OK å bruke innimellom. Cliniderm hand & nail lotion har jeg også, men den er bare ålreit sånn forebyggende, ikke hvis man faktisk har fått veldig tørr hud, da svir den... :(

Ellers vil jeg tro at A-creme, eller A-derma Exomega kan hjelpe deg godt.

Se http://www.maaken.no/index.php?pg=22 for beskrivelse og bilde av flere av disse.

Kanskje også aloe vera kan hjelpe deg å bygge opp sterkere og bedre hud, men den er vel heller ikke god å bruke hvis huden er veldig sprukken. På den annen side så kan man jo bruke ren aloe vera (sånn 98% gel) på brannsår, så huden burde jo tåle den. Den hjelper til å hele brannskadet hud, så jeg vil tro den er god også til andre hudproblemer.

Skrevet

For spener og jur sto det. Ikke hender og jur... hehe

Skrevet

Jeg synes Atrix fra Super'n funker helt fint.

Er det en slik grønn tube? Eller roter jeg nå?

Skrevet

Aderma krem fra apoteket, den synes jeg er god. Men det kommer kanskje an på hvor tørr man er....?

Aderma, mon tro om ikke jeg nettopp så en reklame for den.

Da legger jeg meg den på minnet også.

Aliza1365380759
Skrevet

Avene Hand Cream with Cold Cream (kjøpes på apoteket, av og til i pakker med to for 100 kr). Den fungerer fint på mine "shampoogirl"-hender i alle fall! :) (har sommerjobb på frisørsalong hver sommer, hvor alt som foregår ved vasken er mitt ansvar, og hendene sprekker og blir såre etter flere timer på jobb).

Aliza1365380759
Skrevet

Avene Hand Cream with Cold Cream (kjøpes på apoteket, av og til i pakker med to for 100 kr). Den fungerer fint på mine "shampoogirl"-hender i alle fall! :) (har sommerjobb på frisørsalong hver sommer, hvor alt som foregår ved vasken er mitt ansvar, og hendene sprekker og blir såre etter flere timer på jobb).

Slik ser den ut:

http://www.derma.ee/images/db/442.jpg

Gjest blame
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1172962641' post='3555402]

Jeg skal alltid klare og bruke og de pengene jeg sparer på kremmen ja ;o)

Husker du den realityserien med de eldre som skulle lage revy? Eldrebølgen tror jeg det var. Den ene dama der brukte spenol i håret.

Så der er det enda ett innsparingspotensiale ;o)

Haha.. Akkurat det gikk jeg glipp av. Men så bra å vite at de 8 kronene ikke går til spille, du finner alltids et bruksområdet, bare du er litt kreativ ;)

Skrevet

Jeg har ikke så ofte problem med veldig tørre hender, men av og til.

Har litt ulike kremer her som du kan vurdere å prøve ut:

Decubal Recover - til meget tørr hud (fikk noen 20 g miniatyr-tuber som er veldig kjekke å ha i veska). Denne er rød med hvit skrift foran, og rød kork. Det er også en Decubal-krem med motsatte farger, den er for ikke så ekstremt tørr hud.

Cosmica håndlotion er også OK å bruke innimellom. Cliniderm hand & nail lotion har jeg også, men den er bare ålreit sånn forebyggende, ikke hvis man faktisk har fått veldig tørr hud, da svir den... :(

Ellers vil jeg tro at A-creme, eller A-derma Exomega kan hjelpe deg godt.

Se http://www.maaken.no/index.php?pg=22 for beskrivelse og bilde av flere av disse.

Kanskje også aloe vera kan hjelpe deg å bygge opp sterkere og bedre hud, men den er vel heller ikke god å bruke hvis huden er veldig sprukken. På den annen side så kan man jo bruke ren aloe vera (sånn 98% gel) på brannsår, så huden burde jo tåle den. Den hjelper til å hele brannskadet hud, så jeg vil tro den er god også til andre hudproblemer.

Takk for mange gode råd!

Den røde vet jeg at søsteren min bruker, hun har kraftig atopisk eksem. Da skal jeg snike litt av henne og prøve den ut neste gang jeg ser henne.

Jeg har ren aloe vera i ett eller annet skap. Det vil kanskje lindre der huden er sprukket? Det kjøler vel litt ned om ikke annet.

Jeg noterer meg ned disse. Lurer meg på om ikke niesa mi har A-creme, da kan jeg teste hennes litt.

He he, blir rene kremtyven jeg nå, går og låner krem fra alle jeg kjenner ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...