vitami Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Er 70 % ufør og får 12600 utbetalt hver måned. Dette er inkludert barnetilegg for 3 barn.Hvor mye kan jeg regne med om barna flytter til ham. Er det en slags minimumssats ellers kan jeg jo risikere å få lite å leve for. Finnes det noe minimum som sikrer uføre anstendig liv? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Finn fram utbetalingslappen din fra NAV trygd, det står på den, hvor mye du vil få utbetalt brutto, når du trekker vekk barnetilleggene. Minstepensjon er pt kr 9.399 (grunnpensjon og særtillegg) pr måned for 100%, 70% blir da kr 6.579 pr måned brutto. Hilsen 0 Siter
vitami Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 Finn fram utbetalingslappen din fra NAV trygd, det står på den, hvor mye du vil få utbetalt brutto, når du trekker vekk barnetilleggene. Minstepensjon er pt kr 9.399 (grunnpensjon og særtillegg) pr måned for 100%, 70% blir da kr 6.579 pr måned brutto. Hilsen Det er ikke mye å klare seg på. Vil jeg få bostøtte? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Det er ikke mye å klare seg på. Vil jeg få bostøtte? Det er vanskelig å svare på, dertil kjenner jeg saken for lite. Men du kan selv undersøke hos http://www.husbanken.no/Venstremeny/Bostotte/Hvem%20kan%20fa%20bostotte.aspx Men har du ikke annen inntekt enn 70% uførepensjon, så skal du ikke betale skatt, pga liten skatteevne. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.