Gjest hepplu Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har fått tilsendt skattekort med tabelltrekk slik som i fjor. Nå har imidlertid inntektssituasjonen endret seg (studerer ved siden av studiene). I år kommer jeg bare til å jobbe ca en måned av gangen, et par ganger i løpet av året, med høy månedslønn. Fant ut at det da ikke lønner seg med tabelltrekk (da betaler jeg ca 33% skatt, selv om den totale inntekten på slutten av året er den samme som før, og som jeg betaler ca 15% skatt av). Kan jeg kontakte ligningskontoret og be om prosenttrekk istedet? Tar det lang tid å få tilsendt nytt skattekort? Tusen takk for svar 0 Siter
Gjest midia Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Finn skattekortet ditt og gå inn på norge.no så kan du gå inn på mine sider der og endre skattekort m.m Du må ha kodene som står på del tre av skattekortet. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Skattekontoret er raske å sende nytt skatterkort hvis du ber om det. Anbefaler prosenttrekk i stedet for tabelltrekk, da risikoen for restskatt er mindre. mvh 0 Siter
Speak Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Ja, du kan kontakte dem. Tabelltrekk er basert på at man har jevn inntekt hver mnd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.