Gå til innhold

Be om prosentrekk istedet for tabelltrekk?

Anbefalte innlegg

Gjest hepplu
Skrevet

Jeg har fått tilsendt skattekort med tabelltrekk slik som i fjor.

Nå har imidlertid inntektssituasjonen endret seg (studerer ved siden av studiene). I år kommer jeg bare til å jobbe ca en måned av gangen, et par ganger i løpet av året, med høy månedslønn. Fant ut at det da ikke lønner seg med tabelltrekk (da betaler jeg ca 33% skatt, selv om den totale inntekten på slutten av året er den samme som før, og som jeg betaler ca 15% skatt av).

Kan jeg kontakte ligningskontoret og be om prosenttrekk istedet? Tar det lang tid å få tilsendt nytt skattekort?

Tusen takk for svar :)

Gjest midia
Skrevet

Finn skattekortet ditt og gå inn på norge.no så kan du gå inn på mine sider der og endre skattekort m.m

Du må ha kodene som står på del tre av skattekortet.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Skattekontoret er raske å sende nytt skatterkort hvis du ber om det.

Anbefaler prosenttrekk i stedet for tabelltrekk, da risikoen for restskatt er mindre.

mvh

Skrevet

Ja, du kan kontakte dem. Tabelltrekk er basert på at man har jevn inntekt hver mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...