Gå til innhold

Snille, flinke husmødre(fedre)... hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest huppla
Skrevet

Hvordan vasker dere egentlig gulvet hjemme i leiligheten / huset?

Til nå har jeg tatt en bøtte varmt vann med grønnsåpe, dyppet kluten oppi og deretter satt kluten på sånn kostestativ med en metallsak nederst. Føler egentlig ikke at gulvet blir så veldig rent av dette, vanskelig å forklare.

Så vil dere være så snille å fortelle meg hvordan dere vasker for å få det renest mulig på gulvet deres? Jeg har vanlig tregulv.

Tusen takk altså ;)

Skrevet

Først: Støvsuge eller tørrmoppe.

Dernest: Bruker mopp og bøtte med ajax-vann. Vri opp moppen og sett den på moppestaven og vask i s-mønster mot deg. Ta opp rusket med moppen/kost&støvbrett/støvsuger etterpå.

Voila!

Skrevet

Vi bruker sprayflaske og mopp. Spruter med sprayflasken og tørker opp med mopp. Vi har sånn mopper med kort bust på. Du får vel både kjøpt i dagligvaren (er det jif som har har?) samt jernia andre som selger sini sine.

Skrevet

Jeg har laminat, og jeg vasker ikke så ofte. Støvsuger i stedet. Når jeg vasker blir det gjerne til at jeg støvsuger først og så sveiper jeg bare over til slutt med en fuktig våtmopp.

Men siden du har tregulv er det vel lurt å fortsette å vaske som du gjør, med grønnsåpe for å mette trevirket?

Skrevet

Støvsuger alltid først for å få opp rusk og rask. Deretter våtmopp med såpevann, skyller moppen ganske ofte. Gjør vel samme susen som fille og vaskestav, men jeg synes den er enklere å holde på med. Bruker en mopp fra Jif jeg da.

Skrevet

Først: Støvsuge eller tørrmoppe.

Dernest: Bruker mopp og bøtte med ajax-vann. Vri opp moppen og sett den på moppestaven og vask i s-mønster mot deg. Ta opp rusket med moppen/kost&støvbrett/støvsuger etterpå.

Voila!

Er du Princess Peach med nytt navn, eller er du ny?

Skrevet

Er du Princess Peach med nytt navn, eller er du ny?

Jeg er PP med nytt nick, ja. :)

Skrevet

Jeg er PP med nytt nick, ja. :)

Ah, så bra =) Ellers hadde jeg blitt litt sur.

Skrevet

Ah, så bra =) Ellers hadde jeg blitt litt sur.

Kan ikke ha så mange Peacher her, nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...