Gå til innhold

Mellomlanding med fly

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg fikk ikke plass på direkteflyet, og må innom en annen flyplass.

Jeg må bytte fly, og vente ca 1 time.

Kan jeg da gå ut? Eller må jeg sitte inne der hvor jeg kommer ut av flyet? Eller hvordan i huleste funker det? *smånervøs*

Jeg er en smule sur på kjørekontoret så sullet så lenge med billettbestilling, at det var fullt.

En reise som vanligvis tar ca 50 min, tar nå 3 timer.

Skrevet

Du kan i prinsippet gå ut av flypklassen, men du må da gjennom sikkerhetskontroll på nytt, så beregn tid til det.

Kan være lurt at du spør noen ansatte på flyplassen (evt flyvertinnene) om det når du komemr dit, bare for å få tips om hvilken dør som skal brukes etc, og om i f eks fraråder at du går ut.

Skrevet

Du kan i prinsippet gå ut av flypklassen, men du må da gjennom sikkerhetskontroll på nytt, så beregn tid til det.

Kan være lurt at du spør noen ansatte på flyplassen (evt flyvertinnene) om det når du komemr dit, bare for å få tips om hvilken dør som skal brukes etc, og om i f eks fraråder at du går ut.

OK, takk.

Det blir nok sikkert til at jeg sitter pent og pyntelig med småpanikk i blikket for at jeg ikke skal finne rett gate ;o)

Må jeg ordne bagasjen min selv? Eller leverer jeg den og tenker ikke mer på det før jeg er på siste endestopp?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173035063' post='3556361]

OK, takk.

Det blir nok sikkert til at jeg sitter pent og pyntelig med småpanikk i blikket for at jeg ikke skal finne rett gate ;o)

Må jeg ordne bagasjen min selv? Eller leverer jeg den og tenker ikke mer på det før jeg er på siste endestopp?

Normalt går bagasjen videre ja, og ihvertfall hvis begge flyene er med samme flyselskap.

Men spør for sikkerhets skyld ved innsjekking.

Jeg har aldri opplevd annet enn at bagasjen videresendes, selv med to flyselskap, f eks SAS til Køben og Lufthansa derfra til Tyskland, men da har flyselskapene samarbeidet om å selge dette som en "rute".

Jeg har hørt at f eks RyanAir ikke videresender baggasje.

Skrevet

Vente 1 time? Med mindre det er flyplass på størrelse med Skien sin hadde jeg ikke turt å gå særlig langt nei. Ting tar tid, og 1 time er jo ikke så lenge. (Skjønner selvsagt at det er irriterende med den ekstra tida di altså...)

Skrevet

Normalt går bagasjen videre ja, og ihvertfall hvis begge flyene er med samme flyselskap.

Men spør for sikkerhets skyld ved innsjekking.

Jeg har aldri opplevd annet enn at bagasjen videresendes, selv med to flyselskap, f eks SAS til Køben og Lufthansa derfra til Tyskland, men da har flyselskapene samarbeidet om å selge dette som en "rute".

Jeg har hørt at f eks RyanAir ikke videresender baggasje.

Dette er ett samarbeid. Jeg bestiller (eller dvs kjørekontoret) bestiller hos Widerøe. De samarbeider med SAS.

Er ett SAS-fly jeg skal først fly med, og så ett Widerøe.

Jeg spør sånn just in case jeg.

Skrevet

Vente 1 time? Med mindre det er flyplass på størrelse med Skien sin hadde jeg ikke turt å gå særlig langt nei. Ting tar tid, og 1 time er jo ikke så lenge. (Skjønner selvsagt at det er irriterende med den ekstra tida di altså...)

Nei det er jo ikke så lenge, sant det. Det bare virker så lenge siden jeg hadde vært hjemme i løpet av en time til vanligt.

Jeg får ta med meg en god bok.

Skrevet

Dette minner meg om den gang jeg hadde 6 timer å vente på Newark til neste flyvning. Hadde jo kjempegod tid trodde vi, og tok bussen til Manhatten. Ikke tenkte vi på at det er noe som heter trafikk-kork i New York også. Lincoln-tunnelen var en skikkelig flaskehals. Vi klarte heldigvis å komme tilbake tidsnok til flyet gikk.

Så vær glad du har bare 1 time, for da er det ikke noe annet å finne på enn å bare vente.

Skrevet

Dette minner meg om den gang jeg hadde 6 timer å vente på Newark til neste flyvning. Hadde jo kjempegod tid trodde vi, og tok bussen til Manhatten. Ikke tenkte vi på at det er noe som heter trafikk-kork i New York også. Lincoln-tunnelen var en skikkelig flaskehals. Vi klarte heldigvis å komme tilbake tidsnok til flyet gikk.

Så vær glad du har bare 1 time, for da er det ikke noe annet å finne på enn å bare vente.

Oj, ja dere stresset vel litt da tenker jeg ;o)

En time går fort det, det er nok bare det at jeg er forbanna på kjørekontoret som gjør at jeg synes dette er litt for lenge.

Hadde de ordnet billettene den dagen jeg ringte, da hadde jeg fått flydd rett hjem. Dette er nemlig syketransport, og jeg skal hjem etter en maratondag på sykehuset.

*litt hissig i kveld*

Psst: Enda godt at jeg ikke er langsint :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173047600' post='3556719]

Oj, ja dere stresset vel litt da tenker jeg ;o)

En time går fort det, det er nok bare det at jeg er forbanna på kjørekontoret som gjør at jeg synes dette er litt for lenge.

Hadde de ordnet billettene den dagen jeg ringte, da hadde jeg fått flydd rett hjem. Dette er nemlig syketransport, og jeg skal hjem etter en maratondag på sykehuset.

*litt hissig i kveld*

Psst: Enda godt at jeg ikke er langsint :o)

Syketransport, ja da vil man jo fort hjem. Men da får jeg fortelle om en gammel mann på 90 som var innlagt på sykehuset, og ble skrevet ut for tidlig, sendt hjem alene. Ikke hadde han penger, så noen på jernbanestasjonen ga ham penger til billetten. Da han kom hjem ble han sykere igjen etter en strabasiøs reise for en gammel syk mann.

Så da får jeg si at du får være glad du ikke er 90. :-)

Skrevet

Syketransport, ja da vil man jo fort hjem. Men da får jeg fortelle om en gammel mann på 90 som var innlagt på sykehuset, og ble skrevet ut for tidlig, sendt hjem alene. Ikke hadde han penger, så noen på jernbanestasjonen ga ham penger til billetten. Da han kom hjem ble han sykere igjen etter en strabasiøs reise for en gammel syk mann.

Så da får jeg si at du får være glad du ikke er 90. :-)

Å, jeg blir så forbanna når jeg hører slike historier!

Det er faktisk sykehuset sitt ansvar og få deg hjem, mener jeg. Man blir sjelden mirakuløst frisk i det man passer utgangsdøra...

Jeg er glad jeg ikke er 90 år ja. Heldigvis så ordner alltid Riksen både taxi og flybilletter til meg etter opphold. Denne gangen skal jeg ploiklinisk, så jeg ordner det selv via kjørekontoret.

hare1365380455
Skrevet

Jeg tror du må holde deg på venterommet. Så dumt at kjørekontoret drøyde bestillingen! Men lykke til med turen. :)

Skrevet

Jeg tror du må holde deg på venterommet. Så dumt at kjørekontoret drøyde bestillingen! Men lykke til med turen. :)

Takk.

Jeg får ta med meg en god bok, så går timen fort den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...