Gå til innhold

Lei av sykepleieryrket

Anbefalte innlegg

Gjest cristel
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier, men har nå funnet ut at jeg ikke trives med å jobbe som det. Har lyst på en jobb med normale arbeidstider. Er lei av å jobbe natt og helger og ferier.

Problemet mitt er at jeg er så usikker på hva jeg ønsker å jobbe med. Har sjekket jobbannonser, men finner ikke noe spennende. Jeg er nok litt kresen da... Noen som vet om jeg får med meg ansienniteten fra jobben på sykehuset til en annen jobb?

Jeg lurer også på hvilke yrker en sykepleier kan jobbe i...Noen som har noen ideer?

Skrevet

Legemiddelbransjen? Salg og markedsføring av div. helseprodukter?

Gjest Rrose
Skrevet

Hva med helsestasjoner eller helsesøster på skoler?

Gjest cristel
Skrevet

Legemiddelbransjen? Salg og markedsføring av div. helseprodukter?

Hmm...Ja, kanskje det? Skal sjekke litt opp om hvilke muligheter jeg har innen legemiddelfirma. Takk for tips:)

Gjest cristel
Skrevet

Hva med helsestasjoner eller helsesøster på skoler?

Har vært inne på tanken...men har funnet ut at jeg ikke tror jeg passer å jobbe som helsesøster... Men takk for tipset:)

Gjest lemikons
Skrevet

Hmm...Ja, kanskje det? Skal sjekke litt opp om hvilke muligheter jeg har innen legemiddelfirma. Takk for tips:)

Jobben som legemiddelkonsulent krever mye reising, overnatting borte og mye kveldsarbeid.

Ferier er imidlertid greit og ordnet.

Gjest cristel
Skrevet

Jobben som legemiddelkonsulent krever mye reising, overnatting borte og mye kveldsarbeid.

Ferier er imidlertid greit og ordnet.

Ja, du har et poeng der... Jeg har absolutt ikke lyst på en jobb som innebærer mye reising!

Gjest som poteten
Skrevet

På et (større) legkontor ansetter de gjerne sykepleiere i stedetfor legesekretærer, det kan avlaste legene mye med enkle forundersøkelser, opplæring av pasienter i bruk av utstyr osv.

På større forskninginstitutter trenger de personer med helsekompetanse også til administrativt arbeid (folkehelseinstituttet, kreftregisteret, andre slike steder rundt i landet).

På sykehusene er jo mange av sykpleierstillingene uten vaktordninger, hvis man jobber på piliklinikk og andre avdelinger som bare har åpent i kontortid.

Legemiddelindustrien? Apotek (antar man kan få noe uttelling for kompetanse selv om man ikke kan ansettes som farmasøyt).

Du kan ta (ett år) pedagogikk, og så kan du undervise i helse- og sosialfag på videregårende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...