Gå til innhold

Flybilletter og evt. annet i sommer

Anbefalte innlegg

Gjest Irene M.
Skrevet

Vi bor i Alta og i sommer skal vi (familie på 2 voksne og 2 barn) reise på ferie til Kristiansand. Når lønner det seg å bestille flybilletter til turen? Vil jo ha de så billige som mulig.

Dersom vi får billige flybilletter kun til oslo,vurderer vi en alternativ reisemåte fra oslo til kristiansand,f.eks tog. Hvor lang tid tar d å reise strekningen med tog, og hva koster det sånn ca.?

Har dere noen andre tips til hvordan vi kommer oss til sørlandet til en rimelig pris?

Skrevet

Det tar vel ca 5 timer meg tog. Men vet ikke hva det koster.

Sørlandsekspressen går jo også an å ta. Men det blir lenge å sitte på buss da (ca 5 timer der også). Jeg betalte 280 med buss fra Arendal til Oslo (tok 4 timer).

Skulle tro dere får billigste flybilletter med Norwegian fra Alta til Oslo. Men det er kun Sas Braathens som går til Kristiansand. De bruker jo å ha billige sommerbilletter, så jeg ville ventet litt og sett det an.

Vi flyttet fra Alta ifjor sommer pga husprisene.

Skrevet

Jeg ville nok valgt å satse på Norwegian til Oslo. I juli er prisene fra 420 per person en vei. Bestill flybillettene så fort som mulig. Fra Oslo til Kristiansand med tog tar det cirka fire og en halv time og dere kan få miniprisbilletter til 199/stk/vei.

Ellers så går det buss fra Oslo bussterminal. Tar cirka 5 timer og koster 864 kr for hele familien en vei. Leiebil er jo også en mulighet. Hentes på gardermoen og prisen er heller ikke avskrekkende.

Skrevet

Det tar vel ca 5 timer meg tog. Men vet ikke hva det koster.

Sørlandsekspressen går jo også an å ta. Men det blir lenge å sitte på buss da (ca 5 timer der også). Jeg betalte 280 med buss fra Arendal til Oslo (tok 4 timer).

Skulle tro dere får billigste flybilletter med Norwegian fra Alta til Oslo. Men det er kun Sas Braathens som går til Kristiansand. De bruker jo å ha billige sommerbilletter, så jeg ville ventet litt og sett det an.

Vi flyttet fra Alta ifjor sommer pga husprisene.

nysgjerringper fra sør:

Hvorfor flyttet dere fra Alta pga husprisene?

Gjest jeg tipper
Skrevet

nysgjerringper fra sør:

Husprisene i Alta er skyhøye. Latterlige priser. SIkkert derfor.

Skrevet

nysgjerringper fra sør:

De er latterlig høye. Vi ønsket ikke å bo oss ihjel.

Heldigvis har vi ikke angret på flyttinga. Vi trives godt her nede!

Skrevet

Takk, dette visste jeg lite om. Er det spesielt for Alta, eller gjelder flere steder i Finnmark? Jeg vet om Hammerfest!

Gjest hvor drar man da
Skrevet

Hvor er "her nede"? Prisene i Alta er jo under halvparten av hva de er i Oslo, så dit hjelper det ikke å flytte for å bo rimeligere..

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?areaId=20441

Det meste er under 20000 kvm i Alta

Skrevet

Takk, dette visste jeg lite om. Er det spesielt for Alta, eller gjelder flere steder i Finnmark? Jeg vet om Hammerfest!

Ja, det er Alta og Hammerfest. Kirkenes kommer visstnok også etter.

Skrevet

Jeg ville nok leid bil i oslo, blir ganske dyrt med buss/tog når dere er fire stykker. Nå kjører jeg aldri bil, men vil vel tro at dere kan leie bil på gardermoen og levere den i krisitiansand - om dere da ikke trenger den hele perioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...