Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem.

Den gården jeg har odel på har sjørett. Nå vil kommunen ha aqua-kultur i hele fjorden, også påvår del av sjøretten. Min far driver gården nå, med blandt annet laksefiske(kilenot). Vi har sendt inn en "klage" for å vise at vi er imot at dette skal skje på vårt felt da dette vil ødelegge for fisket.

Det vi nå lurer på er hvordan loven er på dette punktet. Har vi noen rett til å nekte for dette? Har vært i kontakt med fylkesmannen, men han var lite behjelpelig. Jeg synes det er så vanskelig å finne frem på Lovdata.no, har ikke funnet noe som er direkte relatert til våre rettigheter som grunneiere.

Noen kloke hoder her som kan hjelpe meg? =)

Mista nikket
Skrevet

På en såpass viktig sak syns jeg en advokat er den rette personen å henvende seg til.

Skrevet

På en såpass viktig sak syns jeg en advokat er den rette personen å henvende seg til.

Ja, vi har tenkt det, men ville først sjekke litt rundt. Hverken jeg eller min far har så veldig mye greie på desse rettighetene, så vi ville ha litt informasjon først. =)

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...