Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 34 år som etter en depresjon i sommer går på 150 mg efexor og 15 mg remeron. Denne behandlingen har vært vellykket. Har lest at man vet lite om senvirkningen av nyere depresjonsmedikamenter, og ble veldig bekymret. Leser på nettet at en del får dårligere konsentrasjonsevne og hukommelse av Efexor. Jeg har ikke merket noe av dette, men er bekymret for at dette kan være en senvirkning..om det påvirker hjernen slik at jeg etter hvert blir sløvet, og om det er noe som i såfall kommer til å vedvare også etter at man har sluttet med medikamentet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269106-senvirkning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjernen er som en muskel som må trenes for å holdes i gang. Under en langvarig depresjon så vil jeg tro at hjernen sløves ned av depresjonen akkuarat som en muskel rundt et beinbrudd som som heles og det tar tid å trene opp igjen muskelen som har visnet bort.

Så jeg tror ikke man automatisk skal si det er en senvirkning av medisiner om man er glemsk og litt treg/utafor etter en "kur".

Men man bør starte forsiktig å trimme hue med lesing/iqoppgaver/kryssord/kortspill ol. Hva som helst som krever aktiv tenking.

Men etter en lang dødperiode så må man starte forsiktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269106-senvirkning/#findComment-2181659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...