Gå til innhold

Hvor kan jeg som vernepleier jobbe uten turnusarbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke turnus helst
Skrevet

Er snart ferdig utdannet vernepleier. På grunn av søvnproblemer er jeg sikker på at turnusarbeid er lite tilpasset ti l meg. Jeg tåler aldri rangle, da kommer jeg ut av modus, og sliter maksimalt. Hvor kan jeg søke jobb som vernepleier uten denne turnusen? Gleder meg å være vernepleier, men gruer meg hvis jeg er tvunget til å jobbe turnus. Legen min sier at jeg må prøve å få meg en vanlig dagjobb.

Har du tips?

Skrevet

Vernet bedrift eller dagsenter for utviklingshemmede?

Gjest milliee
Skrevet

det hender barnehager trenger vernepleier da de har barn med spes.behov

der er det dagjobb iallfall

Gjest Ikke turnus helst
Skrevet

Vernet bedrift eller dagsenter for utviklingshemmede?

Flott, ga meg ide allerde.

Skrevet

Flott, ga meg ide allerde.

Svaret fra milliee ga meg også en annen ide, kanskje du kan jobbe i en spesialgruppe eller på en spesialskole for elevgruppen som har størst pleiebehov (multifunksjonshemmede). Ikke alltid at de har spesialpedagoger nok, dessuten er det mange slike elever som har et medisineringsbehov/behov for en viss medisinsk kompetanse, der en vernepleierbakgrunn kan passe fint inn.

Jeg har litt lyst til å ta vernepleierutdanningen selv, og så bygge på med spes.ped. på toppen. Har ikke lyst til å gå den tradisjonelle veien mot å bli spes.ped. (via lærer- eller førskolelærer).

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Du kan jobbe på psykiatrisk dagsenter. Veldig variert arbeid og kjempeinteressant:)

Lykke til:)

Prinsessemamma
Skrevet

Psykiatrisk avdeling på sykehus. En del avd har egne nattevakter slik at man slipper ha natt med i turnusen, men må jobbe både tidlig- og senvakter da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...