Gå til innhold

Noen som har vært i Pakistan på ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som har vært i Pakistan på ferie?
Skrevet

Noen som har vært i Pakistan på ferie og kan fortelle meg litt. Hva bør man se, hvordan kler man seg, hva spiser man osv? Hvordan er shoppingmulighetene osv?

Gjest Morsk
Skrevet

Tja, Du kan jo prøve å finne Osama...kan bli veldig lønnsomt (ca. 50 millioner dollar).

Hva og se? Tja, fattigdom, møkk og primitiv ekstremistisk kultur, og ennå mer av ditto.

Kle deg som en muslim, og håp at ingen finner ut at du ikke er det.

Spise? bevæpnet med et arsenal av magemedisiner kan du sikkert kjøpe hva som helst på de uhygieniske spisestedene. Ellers, handle hermetikk.

Skrevet

Ja, jeg har vært i Pakistan flere ganger, på ferie og som en del av en lengre backpackingtur.

Hyggeligere mennesker skal du lete lenge etter! Svært gjestfrie og du blir ønsket velkommen overalt. Jeg har vært i byene Karachi, Lahore, Islamabad og Peshawar, alle er særegne og spennende. Og områdene i nord skal jo være svært svært flotte, har ikke vært der ennå, men skal tilbake.

Mye fine stoffer (og gode skreddere), bilder og andre kunstgjenstander, nydelig mat og en utrolig spennende kultur. Jeg har reist mye i hele Asia, og Pakistan er virkelig en favoritt. Mye hyggeligere enn India.

Anbefales!

Skrevet

Glemte å si at kleskoden ikke er sååå streng - jeg er ung jente og går da med kange skjørt eller bukse, og en topp som dekker skuldrene.

Når det gjelder maten er den ganske lik det vi tenker på som indisk her i Norge, men det er jo all verdens annen mat der også, pizza, burgere, kinesisk osv osv. En del gode restauranter + maccern om man skulle bli nøden :)

Gjest Noen som har vært i Pakistan på ferie?
Skrevet

Glemte å si at kleskoden ikke er sååå streng - jeg er ung jente og går da med kange skjørt eller bukse, og en topp som dekker skuldrene.

Når det gjelder maten er den ganske lik det vi tenker på som indisk her i Norge, men det er jo all verdens annen mat der også, pizza, burgere, kinesisk osv osv. En del gode restauranter + maccern om man skulle bli nøden :)

Skal til Karachi og Lahore. Hvordan er bademulighetene i Karachi? Er det andre aktiviteter man kan bedrive tiden med?

Bortsett fra kunst og stoff er det andre ting man kan shoppe? Regner ikke med at det er butikker med vestlige klær?

Skrevet

Tja, Du kan jo prøve å finne Osama...kan bli veldig lønnsomt (ca. 50 millioner dollar).

Hva og se? Tja, fattigdom, møkk og primitiv ekstremistisk kultur, og ennå mer av ditto.

Kle deg som en muslim, og håp at ingen finner ut at du ikke er det.

Spise? bevæpnet med et arsenal av magemedisiner kan du sikkert kjøpe hva som helst på de uhygieniske spisestedene. Ellers, handle hermetikk.

Knegg.

4 personer kom bl a derfra i fjor høst. Det de husker best er alle rottene, magesyke og oppkast. I byene var det ikke bedre.

Rottebesøk i senga? Ikke no probblem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...