Gå til innhold

Hjertespesialist - noen her som har vært hos en?

Anbefalte innlegg

Gjest :-( Hjertetrøbbel kanskje
Skrevet

Jeg skal til hjertespesialist/indremedisiner i morgen. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat, men det skal bli greit å få vite om det er noe og eventuellt hva.

Er det noen her som har vært igjennom noe slikt? Hva går undersøkelsen ut på og hvilke tester må jeg ta?

Prøvde å skrive et innlegg her for et par timer siden, men det bare forsvant -sikkert noe feil på linjen eller dol.

Noen som kan fortelle meg litt om hva jeg må igjennom?

Glad om noen kan svare, så kanskje jeg kan få sove litt i natt.

Mista nikket
Skrevet

Var hos en spesialist for noen år siden. Han lyttet, tok ultralyd og så satt han meg på en treningssykkel.

Heldighvis var det ikke noe galt med hjertet mitt, men at jeg mulig hadde kramper i spiserøret. Fikk beskjed om å drikke er glass vann neste gang jeg fikk smertene. Merkelig nok hjalp vannet.

Gjest :-( Hjertetrøbbel kanskje
Skrevet

Var hos en spesialist for noen år siden. Han lyttet, tok ultralyd og så satt han meg på en treningssykkel.

Heldighvis var det ikke noe galt med hjertet mitt, men at jeg mulig hadde kramper i spiserøret. Fikk beskjed om å drikke er glass vann neste gang jeg fikk smertene. Merkelig nok hjalp vannet.

Hei og takk for svar :-)

Jeg drikker vann hele dagen jeg, men det hjelper ikke for annet enn tørsten :-)

Ja, da vet jeg ihvertfall litt hva jeg går til i morgen.

Uff ekkelt er det, for man blir jo ikke sendt til hjertespesialist for moro skyld heller.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg var hos en indremedisiner for et år siden.

Jeg var der tre dager på rad.

Første dagen kun for å sette på 24-timers ekg-måling.

Dagen etter var jeg der for å ta av apparatet, og da var jeg også inne hos legen en tur. Han tok da ultralyd av hjerte og hovedpulsåre (tror det var det), og så gikk han igjennom/leste av målingene på 24-timers ekg målinga.

Dagen etter var det å stille opp for å sykle med ekg og pulsmåling.

Jeg hadde heldigvis ingen hjertesykdom. Hadde ganske mange feilslag, men det var visst ufarlig.

Spesialisten jeg gikk hos var en meget hyggelig og flink mann, så det var absolutt ingenting å grue seg for.

Mista nikket
Skrevet

Hei og takk for svar :-)

Jeg drikker vann hele dagen jeg, men det hjelper ikke for annet enn tørsten :-)

Ja, da vet jeg ihvertfall litt hva jeg går til i morgen.

Uff ekkelt er det, for man blir jo ikke sendt til hjertespesialist for moro skyld heller.

Fint at du drikker mye vann, men drikker du det når du har vondt i hjerteregionen? Det var det jeg fikk beskjed om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...