Gå til innhold

Nattens mysterier. (Drømmer....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite "problem", dvs; kanskje jeg heller nettopp har funnet løsningen/årsaken til "problemet" mitt - nemlig at jeg ikke vil legge meg om kveldene....

Hittil har jeg vært nokså enveiskjørt i troen på at det bare dreier seg om at jeg _elsker_ å være våken om kveldene. Men - nå har jeg altså simpeltheten forstått at jeg "kvir" meg til å legge meg - fordi det er mer slitsomt enn å være våken.... ;o)

Altså; jeg drømmer så _vanvittig_ mye!! Det er skikkelig travelt, altså. Og - helt sant, jeg tuller ikke, jeg er dønn sliten når jeg våkner - etter alt jeg har bedrevet iløpet av natten. Og det er ikke lite!

Jeg drømmer om alt i fra hverdagslige sysler, til heftig elskov, hvor alle mine fantasier får fritt utspill. Halvvåkner så opphisset at jeg nesten kunne hoppet på hvem-som-helst.. Drømmer at jeg fakker tyver, binder dem fast/knebler dem, taper munnen igjen, og kaster dem inn i bagasjerommet på bilen min ;) Jeg drømmer om travle arbeidssituasjoner, og er stadig redd for å ikke rekke over alt. Jeg drømmer at jeg forsover meg, at jeg er med på noe småkriminelt (innbrudd, som jeg rømmer fra). Jeg drømmer om idéer jeg kommer på (er proppfull av idéer også i RL, og kunne sikkert blitt en ypperlig gründer om jeg turde å sette alt ut i livet..:)). Jeg drømmer om ungene, nesten alltid i en rolig og hverdagslig "setting". Det hender jeg drømmer om DOL, vi var bl.a på en eksotisk ferie sammen! skal love det var morro ;o) Videre drømmer jeg ekstremt masse om ungdomstiden - som var veldig fin! Alle de gode, gamle barndoms/ungdomsvennene er tilstede, vi er unge som en gang, og vi finner på all slags tull ;)

Driver jeg f.eks og pusser opp, fortsetter jeg å male i drømmene. Maler og maler :) Drømmer masse om snekkerene som har gått inn og ut her i lange perioder :) Er det noe jeg ikke har fått gjort, ligger jeg og "verker" i søvne, og drømmer om alle mulige slags kjedelige konsekvenser av det. Eller jeg tar meg skikkelig sammen, og rett og slett gjør det jeg skulle ha gjort, i søvne :) (altså i drømmen; jeg _gjør_ det ikke i søvne..:)) Blir like paff hver gang jeg ser (i våken tilstand) at jeg ikke har gjort det likevel! Jeg har, ihvertfall om natten, ekstremt god fantasi, jeg kan drømme det mest utroligste. Jeg drømmer mye om enkelte personer, også noen jeg ikke bør snakke i søvne om - altså gamle forelskelser osv. Ungdomsskolen drømmer jeg også masse om. Alt, slik det var, medelevene, lærerene osv, enkelte klasserom går igjen, og spesielt drømmer jeg om _trappene_ på skolen! Har aldri likt de trappene, vet ikke hvorfor de "forfølger" meg..

Mareritt hadde jeg masse av tidligere, i forbindelse med min voldelige eks-mann. Drømte at han holdt meg fast eller innesperret (som i RL), og at dører og vinduer var boltet. Lette _alltid_ etter en utvei. Også i flere år etter jeg rømte fra ham.

Dette er det heldigvis en god stund siden jeg har drømt, det er jeg glad for!

Nå er drømmene mine stort sett svært morsomme, engasjerende og travle. Og jeg har _masse_ forskjellige drømmer, hver eneste natt. Innbiller meg at jeg ligger godt over gjennomsnittet der :) Håret mitt er skikkelig bustete, altså _virkelig_ bustete ;o) om morningen, det viser bare hvor travelt jeg har hatt det ;) Blir av og til svett og. Ha-ha, jeg ser for meg meg selv sovende, må være en _opplevelse_ å se, og ikke mist høre på!! ;o) ;o)

Våkner ofte at jeg skratt-ler høyt, har det virkelig morsomt. :o) Ungene, og kjæresten - som innimellom sover over, forteller at jeg skravler "hull i hodet" på dem hele natten igjennom. Om morningen har de dessverre glemt hva jeg har sagt, de planlegger en båndopptaker.. Våkner ofte selv og, av at jeg ligger og prater, med personer jeg drømmer om. Både helt hverdagslige samtaler, og veldig dype, intense samtaler. Stort sett bare skravler jeg i vei, uten å våkne av det. Er bare redd jeg snakker om andre menn, eller til og med damer, som jeg har intimt samkvem med - i drømmene, altså ;o) Kunne lett ha blitt en støtende og pinlig sak..

Drømmene er så virkelighetsnære at det er skremmende, og jeg _engasjerer_ meg så mye i alt, at jeg blir helt utslitt..!! Våkner innimellom om nettene av at jeg bare ønsker å _sove_, dypt.., og uten alle disse vannvittige drømmene. Kanskje jeg bør dope meg ned en kveld, og se om jeg sover "normalt"? ;)

Noen kloke tydere her, som kan gi meg en liten forklaring på disse utrolig slitsomme, men stort sett kjempegøye, nettene?? Jeg er ellers (om dagen, i real life) en person som gjør relativt mye iløpet av en dag. Men jeg har lavt stressnivå, blir fort sliten av alt mulig. Må hente meg inn igjen ofte iløpet av en dag, og energien kommer tilbake i forskjellig "tempo", eller manglende tempo, alt ettersom. Men raskt sliten igjen, osv.. Og jeg er lei av å _våkne_ totalt utslitt. Kan det ha med mine travle netter å gjøre? En skal jo liksom være noenlunde uthvilt om morningen? Høres nesten tullete ut, men bør jeg oppsøke et søvnsenter? Hva kan de eventuelt gjøre?

Takk til de som har giddet å lese hele dette lange innlegget! Da går jeg strax opp og legger meg, spent på hva denne natten vil bringe :o)

Gjest ferri
Skrevet

Aner ikke, men jeg elsker innlegget ditt her og er grønn av misunnelse, drømmer ikke så mye her ;)

Håper det ordner seg ;)

Skrevet

Aner ikke, men jeg elsker innlegget ditt her og er grønn av misunnelse, drømmer ikke så mye her ;)

Håper det ordner seg ;)

Wow :o) For en kjempehyggelig tilbakemedling, tusen takk!! Var så redd det ble for langt og kaotisk, og veeldig selvsentrert, da... :)

Ja, det er spennende å drømme så mye, og har lært meg å se sannheten (fantasier osv) i "øynene". Altså, at jeg tar'n helt ut, kan du si ;o)

Takk igjen!

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tror kanskje du svarte deg selv, jeg, i setningen om at du har lavt stressnivå og stort behov for å hente deg inn igjen. Du har sikkert et større behov for å bearbeide inntrykk, følelser og hendelser.

Hvis det er enkelte drømmer som går igjen, eller gjør deg ekstra sliten, kan du prøve å begynne å skrive dem ned når du våkner. Da pleier det å hjelpe. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...