Gå til innhold

Fysioterapi, betaling og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bestille time hos fysioterapeut, da jeg har fått henvisning av legen min. Ringte rett og slett samme som mannen min brukte da han hadde en skade.

Så ser jeg i gulesider at de jeg ringte kommer opp under "fysikalske institutter", mens noen av de som er der, også er under en kategori som heter "fysioterapeuter, offentlig godkjente", men der står ikke de jeg ringte til. Har det betydning? Hvor mye må jeg betale for en fysioterpeut-time? Da mannen min gikk hadde han en skade som ga rett til gratis behandling, men det har ikke jeg.

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Sist jeg hadde behandling betalte jeg kr. 200 i egenandel pr. gang. Vet ikke noe om forskjellene i betegnelse som du nevner.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det finnes et egenandelstak på sånt også, jeg tror det er på 2500 kroner. Det er sikkert bare offentlig godkjente fysioterapeuter at den maksgrensen gjelder for. Jeg tror vanlig pris (egenandel) per time er rundt 150 kroner, men jeg er ikke riktig sikker. Fysioterapeuter pleier også å kreve henvisning/rekvisisjon fra lege. Om du tar det helt privat så kanskje det blir annerledes, though.

Skrevet

Det finnes et egenandelstak på sånt også, jeg tror det er på 2500 kroner. Det er sikkert bare offentlig godkjente fysioterapeuter at den maksgrensen gjelder for. Jeg tror vanlig pris (egenandel) per time er rundt 150 kroner, men jeg er ikke riktig sikker. Fysioterapeuter pleier også å kreve henvisning/rekvisisjon fra lege. Om du tar det helt privat så kanskje det blir annerledes, though.

Har henvisning ja.

mariaflyfly
Skrevet

Dersom det gjelder bekkenløsning, har du krav på fri fysio. Få bare legen din til å skrive "med gangvansker" når han skriver på bekkenløsningsdiagnosen.

Skrevet

Dersom det gjelder bekkenløsning, har du krav på fri fysio. Få bare legen din til å skrive "med gangvansker" når han skriver på bekkenløsningsdiagnosen.

Hehe, jeg har ikke bekkenløsning med gangvansker, jeg har bare bekkenløsning. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Hehe, jeg har ikke bekkenløsning med gangvansker, jeg har bare bekkenløsning. ;)

Skaff deg gangvansker! ;)

Skrevet

Skaff deg gangvansker! ;)

Hehe, det er nok ikke noe problem, bare å stå på litt ekstra så blir jeg sengeliggende... men da får jeg ikke gjort noe som helst, så det er uaktuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...