Gjest Det lurer jeg på nå Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Heter det det? Om ene parten dør, og den andre ikke arver noe? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Mannen min har særeie på gården. Hvis han dør vil jeg likevel arve ham. Jeg har bare null rettigheter i forhold til det han har som særeie ved en eventuell skilsmisse. Tror det er ganske vanlig med gjensidig testamente ved særeie. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Mannen min har særeie på gården. Hvis han dør vil jeg likevel arve ham. Jeg har bare null rettigheter i forhold til det han har som særeie ved en eventuell skilsmisse. Tror det er ganske vanlig med gjensidig testamente ved særeie. da har han såkalt "skilsmissesæreie", dvs. at gården skal behandles som særeie dersom ved en skilsmissedeling, mens den skal behandles som felleseie ved et eventuelt dødsboskifte. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 da har han såkalt "skilsmissesæreie", dvs. at gården skal behandles som særeie dersom ved en skilsmissedeling, mens den skal behandles som felleseie ved et eventuelt dødsboskifte. Sikkert. :-) Er mange år sida det ble ordnet, så jeg husker ikke så nøye. :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.