Gå til innhold

En mann død, men ingen snakker om

Anbefalte innlegg

Skrevet

at han faktisk var i ferd med å motta en svær sum svarte penger. Håper noen sjekker hvor de penga kom fra. Det anses uhøflig å snakke stygt om de døde, men han omga seg med kriminelle og drev svart. Det snakkes visst bare om hvor snill og hjelpsom han var, ansatt i LO og greier, mottok ørten tilskudd og reddet mange fra.... et eller annet.

Kjeltring eller engel? Går det an å være begge deler? Nope. Kjeltring er kjeltring selv om de framfører vakre dikt.

Gjest avis-leseren
Skrevet

Det er vel ikke for ingenting at han nå er drept.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser fram mot den dagen hvor en eller annen bekjent gjør kål på den tradisjonelle "han var verdens hersligste, kar, aaaltså" (alle de herligeste folka ser jo faen ut til å bli knerta ...), og tar en ærlig variant.

"Nei, han var en forbanna lømmel. Om jeg sørger? Ikke faen. Det var på høy tid".

Gjest habba habba
Skrevet

Ingen snakker om??? Det er jo i alle aviser og i alle nyheter. De som har sagt han var grei var vennene hans som uttalte seg før dette med pengene var kjent, var det ikke? I den grad dette har vært nevnt i min omgangskrets (der ingen kjente ham) har da ingen trodd han var noen engel. Ikke har man fått det inntrykket fra media heller, det er da snakke om fem millioner svarte kroner. Ikke at han fortjener å bli drept av den grunn.

Skrevet

Det er vel ikke for ingenting at han nå er drept.

Nei. Slike miljøer, altså Norges toppkriminelle, er ikke å spøke med når pengene skal deles. Det er tryggest å være blakk.

Skrevet

Jeg ser fram mot den dagen hvor en eller annen bekjent gjør kål på den tradisjonelle "han var verdens hersligste, kar, aaaltså" (alle de herligeste folka ser jo faen ut til å bli knerta ...), og tar en ærlig variant.

"Nei, han var en forbanna lømmel. Om jeg sørger? Ikke faen. Det var på høy tid".

Det overrasker meg at LO innrømmer å ha hatt en kriminell ansatt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det overrasker meg at LO innrømmer å ha hatt en kriminell ansatt.

De kjenner nok ikke hans kriminelle side.

Men det sier seg selv at hederlige Mor Theresa-folk (og denne fyren har da vitterlig blitt framstilt som selveste Mor Theresa), ikke befinner seg på en nattklubb for å ta imot rundt 2 millioner svarte penger.

Skrevet

Ingen snakker om??? Det er jo i alle aviser og i alle nyheter. De som har sagt han var grei var vennene hans som uttalte seg før dette med pengene var kjent, var det ikke? I den grad dette har vært nevnt i min omgangskrets (der ingen kjente ham) har da ingen trodd han var noen engel. Ikke har man fått det inntrykket fra media heller, det er da snakke om fem millioner svarte kroner. Ikke at han fortjener å bli drept av den grunn.

Alternativet for de som uttaler seg er å røpe hva fyren drev med. Det kalles å tyste. Til og med de toppkriminelle tøffingene tør ikke tyste. Selvsagt snakker de pent om fyren, de har ikke interesse av noe annet.

Oslos "hvite" mafia er ikke blide for dette, da det skaper oppmerksomhet som hindrer binissen. Politiet komme rog snuser slik at de må ligge lavt og "sende svina på skauen". Hvit mafia driver bare med skattesnyteri, konkursrytteri, hvitvaking og smugling, dvs stjeler fra fellesskapet.

Gjest Smoking Furious
Skrevet

Kjeltringer kan være engler i forkleding :)

Skrevet

Alltid flere sider i en sak. Og folk har alltid flere sider.

Gjest knarp
Skrevet

Enig.

Det er kvalmt med all rosen når en vet at han var en del av et organisert kriminelt miljø.

Gjest kjente han
Skrevet

Er det greit han ble slått i hjæl da? Kjente han og ja han var en knall kar, men han hadde nok ikke helt rent mel i posen nei. Jeg visste ikke om at han drev med svarte penger. Skjønner jo at dette ikke er helt lovlig det han drev med den siste tiden, men synes uansett det var grusomt at han ble drept. En oppegående, hyggelig, smart og utadvendt fyr det var han.

Gjest kjente han
Skrevet

Enig.

Det er kvalmt med all rosen når en vet at han var en del av et organisert kriminelt miljø.

rosen er velfortjent for alt det han har gjennomført og alle han hjalp.

Skrevet

Enig.

Hvor kriminelt er dette:

A kjøper 100 fat øl fra Ringnes på kreditt. Betaler litt senere med penger fra narkosalg. Utgir ølet som solgt på utested. A selger ølet i stet svart til B, som igjen selger ølet på sitt utested og putter alle pengene i lomma. Narkopengene er blitt hvite, salgssummen puttet i lomma svart. Ølet solgt svart. Alt ser ut som det er i orden.

Samtidig kjøper B øl fra Ringnes med samme svarte penger, utgir det for solgt på sitt utested, men selger det svart til A, som selger det svart på sitt utested i stedet for ølet som skulle vært solgt i forrige avsnitt.

Bilvaskehaller utgir seg for å vaske 1000 biler og tjener 200 000 kr som investeres i bilvaskemaskin. Egentlig har de bare vasket 50 biler, resten av "inntektene" kommer fra narkosalg.

Skrevet

Er det greit han ble slått i hjæl da? Kjente han og ja han var en knall kar, men han hadde nok ikke helt rent mel i posen nei. Jeg visste ikke om at han drev med svarte penger. Skjønner jo at dette ikke er helt lovlig det han drev med den siste tiden, men synes uansett det var grusomt at han ble drept. En oppegående, hyggelig, smart og utadvendt fyr det var han.

Nei. Det er ikke greit. Men det er omtalen jeg er opptatt av. Politiet er ikke så glad for englestempelet, da de vil ha korta på bordet. Det er ikke så lett å tyste på en engel og så stå for det etterpå. Være den som kastet skitt på de hvite vingene.

Eller var det en ekte engel?

Gjest kjente han
Skrevet

Nei. Det er ikke greit. Men det er omtalen jeg er opptatt av. Politiet er ikke så glad for englestempelet, da de vil ha korta på bordet. Det er ikke så lett å tyste på en engel og så stå for det etterpå. Være den som kastet skitt på de hvite vingene.

Eller var det en ekte engel?

vil nok ikke kalle han en engel, men skal han opp eller ned etter sin død så kommer han nok opp selv med svarte penger i sekken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...