Gå til innhold

Enda et innlegg om sykdom, men hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg lurer på noe! Jeg har lungebetennelse, puster fortsatt sikkelig dårlig. Hvor mange dager skal jeg prøve å leve her alene før jeg spør om å bli lagt inn på sykehuset? Eniste jeg gjør er å ligge, får nesten ikke i meg mat.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

13

• Angelica :o)

9

• muriel

2

• DarkPink

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest knarp
Skrevet

Du skal kontakte fastlege evt legevakt.

Etter å ha undersøkt deg, avgjør legen om du bør innlegges eller ikke.

Gjest Tacomix
Skrevet

Du skal kontakte fastlege evt legevakt.

Etter å ha undersøkt deg, avgjør legen om du bør innlegges eller ikke.

Takk for svar. Jeg er sikkert ikke helt alvorlig eller akutt. Problemet her er at jeg ikke har noen som kan hjelpe meg med ting jeg trenger hjelp med, bare ligger å prøver å dole!

Gjest Mandolina
Skrevet

Du greier deg fint uten å spise i flere uker.

Men det er viktig å drikke, gjerne 2 - 3 liter væske i døgnet.

Hilsen o g god bedring!

Gjest Tacomix
Skrevet

Du greier deg fint uten å spise i flere uker.

Men det er viktig å drikke, gjerne 2 - 3 liter væske i døgnet.

Hilsen o g god bedring!

Det prøvde jeg i høst når jeg ble matforgiftet, holdt ut en uke uten mat. Men nå er jeg så sliten at jeg ikke orker noe. Sikkert bare jeg som er for utålmodig.

Dette er også siste spørsmålet jeg spø før jeg blir bra, orker ikke mer.

Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Ikke lett å bedømme egen situasjon, men forstår godt at du er redd. Synes du bør ringe legevakta med det samme. Har du dårlige erfaringer med de (som mange har), er det også fullt lov og ringe AMK, vet du. De har ihvertfall god erfaring i å bedømme slikt, og ja - jeg synes du bør vurderes på sykehus!!

Få vite hva som skjer da, viss du orker - ble bekymret her!

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173192041' post='3559023]

Hvor gammel er du? :)

Håper ikke det var retta negativt altså. Jeg er 21,5 år. Ingen til å se så mye til meg. Vet bare ikke hvor langt jeg skal gå før jeg kontakter de.

Angelica :o)
Skrevet

Håper ikke det var retta negativt altså. Jeg er 21,5 år. Ingen til å se så mye til meg. Vet bare ikke hvor langt jeg skal gå før jeg kontakter de.

Bare lurte sånn generelt :)

Nå kan jeg mest om barnesykdommer, men hva kan sykehuset gjøre som du ikke kan gjøre hjemme?

Gjest mandolina
Skrevet

Det prøvde jeg i høst når jeg ble matforgiftet, holdt ut en uke uten mat. Men nå er jeg så sliten at jeg ikke orker noe. Sikkert bare jeg som er for utålmodig.

Dette er også siste spørsmålet jeg spø før jeg blir bra, orker ikke mer.

Har du ikke noen foreldre, som du kan flytte til midlertidig?

Familie, venner eller andre?

Hilsen

Gjest annlovinda
Skrevet

Ettersom du har lungebetennelse går du sikkert på penicillin?

Den skal du jo merke at virker etter iallefall 2-3 dager. Gjør den ikke det, så kontakt legen igjen.

God bedrin til deg.

Skrevet

Jeg er ikke så bekymret for at du ikke får i deg så mye mat, som noen skriver under her. Du klarer deg fint uten mat en stund, bare du sørger for å få i deg nok å drikke. Men lungebetennelse kan være en farlig tilstand. Ikke for å skremme deg, men lungebetennelsen din høres hissig ut. Du _bør_ på sykehus når pusten din er så dårlig!! Du kan ha fått vann på lungene, en skummel bivirkning som _kan_ komme av lungebetennelse. Det krever behandling.

Jeg har selv hatt 10 lungebetennelser i mitt liv, én gang med vann på lungene, så dette vet jeg litt om.

Ikke nøl eller vent med å ringe til lege. Som sagt, du må ikke bli redd, (da kan pusten din bli værre), men lege skal du ha (sykehus).

Gjest Tacomix
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Ikke lett å bedømme egen situasjon, men forstår godt at du er redd. Synes du bør ringe legevakta med det samme. Har du dårlige erfaringer med de (som mange har), er det også fullt lov og ringe AMK, vet du. De har ihvertfall god erfaring i å bedømme slikt, og ja - jeg synes du bør vurderes på sykehus!!

Få vite hva som skjer da, viss du orker - ble bekymret her!

Nei, det er ikke lett å bedømme meg selv her. Jeg er så sliten. Jeg har lyst å ha noen som ser etter meg når jeg er slik som jeg er for jeg liker ikke slik jeg puster. Peser og peser.

Vet desverre at det er overfylt på sykehuset og at det kanskje ikke er bedre der enn her, men jeg har lyst til å ha tilsyn om natta. Skal si at jeg er redd når jeg legger meg. Jeg tenker faktisk hver kveld, våkner jeg i morgen.

Skal prøve å gi beskjed til deg. Ellers må du bare skrive til meg:)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173192349' post='3559033]

Nå kan jeg mest om barnesykdommer, men hva kan sykehuset gjøre som du ikke kan gjøre hjemme?

De kan behandle henne med antibiotika intravenøst, de kan stabilisere pusten, og de kan eventuelt fjerne vann fra lungene. Alvorlige lungebetennelse kan faktisk være dødelig, hvor alvorlig den er, kan bare en lege avgjøre. Denne jenta, Tacomix, trenger grundig sjekk, og mer effektiv behandling, for å si det sånn.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173192349' post='3559033]

Ha tilsyn over meg, spesielt om natta. Hjelpe meg ang mat, vet jeg kan gå uten å spise noen dager. Også å se til at jeg får nok væske i meg!

Skrevet

De kan behandle henne med antibiotika intravenøst, de kan stabilisere pusten, og de kan eventuelt fjerne vann fra lungene. Alvorlige lungebetennelse kan faktisk være dødelig, hvor alvorlig den er, kan bare en lege avgjøre. Denne jenta, Tacomix, trenger grundig sjekk, og mer effektiv behandling, for å si det sånn.

"Denne jenta, Tacomix, trenger grundig sjekk, og mer effektiv behandling, for å si det sånn."

Hvordan kan du vite det?

Skrevet

Nei, det er ikke lett å bedømme meg selv her. Jeg er så sliten. Jeg har lyst å ha noen som ser etter meg når jeg er slik som jeg er for jeg liker ikke slik jeg puster. Peser og peser.

Vet desverre at det er overfylt på sykehuset og at det kanskje ikke er bedre der enn her, men jeg har lyst til å ha tilsyn om natta. Skal si at jeg er redd når jeg legger meg. Jeg tenker faktisk hver kveld, våkner jeg i morgen.

Skal prøve å gi beskjed til deg. Ellers må du bare skrive til meg:)

Ja, men du må ikke tenke slik, at det er overfylt på sykehuset. Har de ikke plass til deg, må de overføre deg til et annet. Du skal ikke være så tungpustet selv om du har lungebetennelse! Høres ut som en kraftig betennelse, og mulig væske på lungene. Sånt er ikke å spøke med, jenta mi. Vær så snill å få deg innlagt..:)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193006' post='3559059]

"Denne jenta, Tacomix, trenger grundig sjekk, og mer effektiv behandling, for å si det sånn."

Hvordan kan du vite det?

Fordi hun har lungebetennelse, og problemer med pusten.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ettersom du har lungebetennelse går du sikkert på penicillin?

Den skal du jo merke at virker etter iallefall 2-3 dager. Gjør den ikke det, så kontakt legen igjen.

God bedrin til deg.

Begynte på antibiotika på lørdag. Merker ingen bedring akurat i dette øyeblikket!

Skrevet

Ha tilsyn over meg, spesielt om natta. Hjelpe meg ang mat, vet jeg kan gå uten å spise noen dager. Også å se til at jeg får nok væske i meg!

hmmm

Hvor lenge har du gått på antibiotika da?

Er vel sjeldent at voksne mennesker blir innlagt pga lungebentennelse..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...