Gå til innhold

Enda et innlegg om sykdom, men hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man har gjerne feber ved lungebetennelse.

Ikke ved Mycoplasmalungebetennelse, eller såkalte "kalde" lungebetennelser.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

13

• Angelica :o)

9

• muriel

2

• DarkPink

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du bør kontakte legen igjen. Antibiotikaen burde begynt å virke nå, hvis det var lørdag du tok første dose. Og hvis ikke føler deg trygg når du er alene om natta, er det noen du kan kontakte som du kan få være hos/komme til deg? Det er ikke noe særlig å være alene når man er syk.

God bedring! Må få høre hvordan det går med deg.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Har ikke sakt alt ellers ved meg hva jeg har. Har litt feber fortsatt ja. Så legevakta blir nok kontaktet etter svarene jeg har fått nå!

Hadde ringt lege ja. Høres ut som du kan trenge ny antibiotika pluss astmamedisin.

God bedring:)

Skrevet

Huh? Jeg gikk med lungebetennelse i flere måneder uten å vite det, og dermed altså også uten peniccilin, noe som var ganske hardt. Men jeg kunne da være alene og trengte på langt nær innleggelse på sykehuset!?

Angelica :o)
Skrevet

Jeg er redd for å ikke puste lenger, bli enda verre en nå. Om jeg blir verre så vet jeg ikke hva jeg gjør.

Men du klarer å spise godis og frukt/grønnsaker?

Og hvis du er så redd for å dø, hvorfor legger du ned for å sove?

Ring heller legen i stedet for å spamme ned dol.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193279' post='3559069]

hmmm

Hvor lenge har du gått på antibiotika da?

Er vel sjeldent at voksne mennesker blir innlagt pga lungebentennelse..

Jo, men det hender. Ei venninne av meg ble innlagt rett over jul pga lungebetennelse og at antibiotikaen ikke virket som den skulle.

Angelica :o)
Skrevet

Jo, men det hender. Ei venninne av meg ble innlagt rett over jul pga lungebetennelse og at antibiotikaen ikke virket som den skulle.

:)

Ja, vi får håpe hun ikke har daua siden det er en stund siden hun ikke har svart på en stund ;p

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173205719' post='3559295]

:)

Ja, vi får håpe hun ikke har daua siden det er en stund siden hun ikke har svart på en stund ;p

Uff da ;o)

Vi får håpe hun er på legevakta. Har litt sympati med henne, jeg - ikke særlig koselig å føle seg liten og alene når man er syk.

Gjest midia
Skrevet

Lykke til hos legen! tiden vil vise oss om du ble innlagt eller ikke ;)

Skrevet

Jeg har akkurat hatt lungebetennelse selv - synes ikke antibiotikaen virket før etter ca 1 uke. Det var en kur på 10 dager. I tillegg ble jeg sykemeldt en uke etter kuren for å "komme til hektene igjen".

Du får bare holde ut - vet akkurat hvordan du har det...

Skrevet

Har du kontaktet legen nå ?

Hva heter den antibiotikaen du allerede har fått ?

Hvor høy feber har du ? Du må måle feberen.Den antibiotikan du har fått virker sannsynligvis ikke, antibiotika som virker tar tak i dritten nesten med en gang, og man merker rask bedring. Du har sikkert fått en smalspektret antibiotika, det gir man til alle som første forsøk.Hvis den ikke treffer, og det skjer noen ganger, så må du over på en bredspektret antibiotika, den tar flere typer bakterier.

Jeg hadde lungebetennelse i sommer og var syk i en uke med 39-40 i feber, døgnet rundt. Jeg fikk en sånn standardtype først, men den virka ikke, så fikk jeg Doxilin (tror de var det..), skikkelig hestekur av en antibiotika, som førte til rask bedring.

Du må ta ansvar for deg selv nå.

Skrevet

Jeg har gått på antibiotika siden lørdag. Jeg skjønner ikke hva folk blir innlagt med, ikke var jeg syk nok når jeg ble matforgiftet, sikkert ikke nå heller. Men jeg er redd!

Hvis du var på "oppadgående" i sykdomsforløpet da du begynte på antibiotika tar det lenger tid før du merker bedring.

Jeg hadde lungebetennelse en gang (mycoplasma), og ble først dårligere før antibiotikaen deretter gjorde meg bedre.

Gjest annlovinda
Skrevet

Begynte på antibiotika på lørdag. Merker ingen bedring akurat i dette øyeblikket!

Da burde du ta deg en tur til legen igjen. Mulig legen bare bytter kur på deg, men ta en tur til lagen så fort som mulig du.

God bedring.

Gjest annlovinda
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir litt småirritert. Innlagt?? Pga. lungebetennelse? Kan skjønne at du kanskje må en tur på legevakta å få ny medisin e.l, men å legges inn? Pokker ikke rart sykehusene er fylt til randen.

Hva mener du sykehuset skal gjøre da? Få i deg væske, skriver du lenger ned her. Du går vel på toalettet en eller to ganger om dagen? Da tar du med deg en 1,5 l. brusflaske eller to, fyller den opp og drikker!

Jeg mener ikke å være frekk, men du oppfører deg som et hjelpeløst barn.

Hvis hun blir innlagt er ikke hun den første som blir det med lungebetennelse.

En bekjent av meg lå på sykehuset nå for et par uker siden pga. lungebetennelse. Og hun delte rom med en til som var der pga lungebetennelse. Dette var 2 unge mennesker.

Skrevet

Håper ikke det var retta negativt altså. Jeg er 21,5 år. Ingen til å se så mye til meg. Vet bare ikke hvor langt jeg skal gå før jeg kontakter de.

Da jeg var på din alder, fikk jeg halsbetennelse med høy feber. Jeg dro så klart hjem til mamma og ble pleiet!

Skrevet

Hvis hun blir innlagt er ikke hun den første som blir det med lungebetennelse.

En bekjent av meg lå på sykehuset nå for et par uker siden pga. lungebetennelse. Og hun delte rom med en til som var der pga lungebetennelse. Dette var 2 unge mennesker.

Så vidt jeg husker ble også Mette-Marit lagt inn pga lungebetennelse for noen år siden.

Og hun ble sikkert hetset for det på dol...

tzatziki1365380058
Skrevet

Huh? Jeg gikk med lungebetennelse i flere måneder uten å vite det, og dermed altså også uten peniccilin, noe som var ganske hardt. Men jeg kunne da være alene og trengte på langt nær innleggelse på sykehuset!?

Da hadde du kanskje myco-plasma lungebetennelse? Den virker litt annerledes enn vanlig, akutt.

Jeg hadde lungebetennelse i høst, klarte ikke gå opp en trapp uten å bli helt fryktelig andpusten. Da jeg endelig kom meg til legen, hadde jeg høy feber og har aldri følt meg så dårlig i mitt liv.

Antibiotikaen virket med en gang på meg, men hadde den ikke gjort det - og hadde jeg blitt enda dårligere - så tror jeg faktisk ikke jeg kunne vært alene, jeg heller. Skjønner godt Tacomix sin bekymring for å være alene, men hadde nok i første omgang satset på familie eller venner.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hei, håper du kom deg til legen og at det står til liv.

God bedring.

Mary Poppins
Skrevet

Det er greit nok at du er syk, men herlighet det får være måte på. Her inne er det fryktelig mange som er myyye sykere enn deg og som sliter med kroniske smerter hele tiden, men de klager ikke på langt nært så mye som deg.

Jeg har forøvrig hatt lungebetennelse, det er kjipt ja, men å skulle legges inn på sykehuset virker en smule voldsomt. Og dersom du bør legges inn på sykehuset så er det vel legen du skal spørre og ikke oss.

Til slutt får du ha god bedring :-)

Skrevet

Da hadde du kanskje myco-plasma lungebetennelse? Den virker litt annerledes enn vanlig, akutt.

Jeg hadde lungebetennelse i høst, klarte ikke gå opp en trapp uten å bli helt fryktelig andpusten. Da jeg endelig kom meg til legen, hadde jeg høy feber og har aldri følt meg så dårlig i mitt liv.

Antibiotikaen virket med en gang på meg, men hadde den ikke gjort det - og hadde jeg blitt enda dårligere - så tror jeg faktisk ikke jeg kunne vært alene, jeg heller. Skjønner godt Tacomix sin bekymring for å være alene, men hadde nok i første omgang satset på familie eller venner.

Hm, aner ikke hvilken jeg hadde. Men det var tydeligvis ikke den samme som dere.. =) Aldri hørt om den typen der, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...