Gå til innhold

Coca Cola

Lurer på det meste og de fleste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker Coca Cola. Ikke selskapet, de har jeg hørt nok dritt om, uansett om det er sant eller ikke.

Barnet deres. Den iskalde colaflaska.

Jeg MÅ ha det hver dag. Jeg trenger ikke drikke mer enn 1.5 liter, det holder liksom. Kan jo drikke juice, saft, vann eller også annen brus utenom.

Men når jeg våkner om morgenen er det eneste som driver meg opp av senga et deilig frokost-rundtstykke med iskald cola til.

Bare synd jeg er overvektig og dermed er mer utsatt enn andre til å få diabetes.

Det vil jeg helst slippe, det har jeg hørt mye ondt om.

Så jeg lurer på... klarer jeg å slutte med cola...såklart, jeg bør vel først og fremst slutte med saft og annen brus, som inneholder omtrent like mye bordsukker som cola. For det blir enklere.

Men 1.5 liter er likevel temmelig mye. Og jeg er sikker på at det vil bli høyere om jeg kutter ut alt det andre.

Tenk et liv på vann og brød! Æsj! Smaker det noe godt, da?

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Drikk lettbrus

Bytt til Pepsi Max, samme effekten:o)

Jeg var skikklig cocaholiker før, nå er jeg papsi maxoholiker... Sikkert ikke så mye sunnere, men jeg gikk ned 9 kg på mnd. fra kun å bytte til pepsi max... Det er heeeelt sant:o)

Jeg får abstinenser av ikke å ha den i kjøleskapet, og det er det første jeg gjør når jeg står opp, og før jeg legger meg, tror jeg drikker 1,5-2 liter om dagen og det er digg!!!

Nå klarer jeg ikke smaken av vanlig cola, den er altfor søt:o)

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er nok med Cola som med andre tilvenningsstoffer om en kan kalle det det.

Har sett program om det også. Om ei som var "avhengig" av Cola og ble dypt deperimert av å slutte å drikke det.

Men det går med det som med alkohol, røyk, droger og annet som "sitter fast".

En må helt enkelt finne motivasjonen, bestemme seg for å slutte og så trå til.

Halvannen liter er mye.

Vann er faktisk veldig godt. Iskaldt vann er fortreffelig til mat, og som tørstedrikk.

Skrevet

Sikkert ikke.

Om du vil slutte, så er det bare til å slutte.

Å bruke masse tankeprosess på OM du klarer å slutte, uten å prøve det først, høres litt tafatt ut.

Slutt å drikk cola.

Verre er det ikke, kattepus.

Gjest octubre
Skrevet

Bytt til Pepsi Max, samme effekten:o)

Jeg var skikklig cocaholiker før, nå er jeg papsi maxoholiker... Sikkert ikke så mye sunnere, men jeg gikk ned 9 kg på mnd. fra kun å bytte til pepsi max... Det er heeeelt sant:o)

Jeg får abstinenser av ikke å ha den i kjøleskapet, og det er det første jeg gjør når jeg står opp, og før jeg legger meg, tror jeg drikker 1,5-2 liter om dagen og det er digg!!!

Nå klarer jeg ikke smaken av vanlig cola, den er altfor søt:o)

Pepsi Max smaker da nesten enda søtere enn Cola, synes jeg.

Det er nok mye sunnere med lettbrus, ja.

Skrevet

1 1/2 liter er "ingenting". Jeg drakk 3 x 1 1/2 liter + noen halvlitere i tillegg hver dag i flere år jeg. Røyka gjorde jeg også og var tynn som en strek. Nå har jeg slutta å røyke...slutta å drikke cola...og veier noen kg mer.:-) Men det er godt å ikke være avhengig. Å slutte med cola var slitsomt en stund, jeg fikk vondt i hodet og abstinenser, men det var ihvertfall mye lettere enn å slutte å røyke. Nå drikker jeg lettbrus i normale mengder, og vann og melk ellers. Smaker så godt så.;-)

Skrevet

Jeg hører noen rope på pus her.

Men innlegget kunne vært skrevet av meg for noen måneder siden. Jeg sluttet å drikke cola i mai/ juni i fjor.

Og _jeg_ klarte det. Abstinensene og hodepina kom, men etter en to - tre dager bedret det seg og etter fem dager var jeg avvendt.

Men motivert må du være. Jeg drikker nå litt lightbrus, appelsinjuice, iskaffe og litt melk.

Skrevet

Jeg hører noen rope på pus her.

Men innlegget kunne vært skrevet av meg for noen måneder siden. Jeg sluttet å drikke cola i mai/ juni i fjor.

Og _jeg_ klarte det. Abstinensene og hodepina kom, men etter en to - tre dager bedret det seg og etter fem dager var jeg avvendt.

Men motivert må du være. Jeg drikker nå litt lightbrus, appelsinjuice, iskaffe og litt melk.

ja, sikkert ikke pus.

Reagerte ikke på at det var om Cola, reagerte på _hvordan_ innlegget var skrevet.

Skrevet

ja, sikkert ikke pus.

Reagerte ikke på at det var om Cola, reagerte på _hvordan_ innlegget var skrevet.

Kan hende at folk kan ordlegge seg likt selv om man er forskjellige personer...

Skrevet

Kan hende at folk kan ordlegge seg likt selv om man er forskjellige personer...

Det kan hende ja.

Men det er pga det som har skjedd tidligere at man blir så mistroisk.

Skrevet

ja, sikkert ikke pus.

Hvordan er det jeg utrykker meg da? Barnslig? =)

Gjest pepsi maxen
Skrevet

Jeg drakk det hver kveld, men nå er det pepsi max jeg drikker. Det er uten sukker, men jeg prøver å ikke drikke så mye. Brus før kl 12 går i alle fall ikke! ;-)

Skrevet

Bytt ut colaen med pepsi max hvis du må ha smaken. Jeg drakk også store mengder cola før, men klarte faktisk å legge om til å drikke vann når jeg var tørst, og det var ikke noe savn engang. Nå synes jeg colaen smaker veldig søtt.

punky brewster
Skrevet

Hei! Ja, du klarer å kutte ut colaen, har selv gjort det for over en måned siden. Eller det vil si at jeg tar meg et glass om jeg en sjelden gang er på kafe, besøk eller lignende, men er sluttet å handle det inn hjemme.

Når en først bestemmer seg, så går lysta bort. Trudee aldri at fredagskvelden med gullrekka skulle bli det samme uten cola, eller taco uten cola. Men faktisk så går det suprer bra:)

Gjest gomle
Skrevet

Prøve cola zero, den er slett ikke så ulik vanlig cola (i forhold til andre light-bruser). Det kan ta noen dager å vende seg til den, men det går ikke så lenge før du vil synes at vanlig cola smaker litt rart. Og du vil nok raskt merke det på vekta!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...