Gå til innhold

Jeg synes mange av dere er så raske..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..Til å mene at forskjellige nick er troll.

Satt og leste litt i den tråden til tacomix, og jeg har sett det hundre ganger før også.

Greit nok, det er sikkert mange som tuller, tøyser og troller, men jeg vet sannelig ikke hva jeg synes er verst jeg, det, eller at en rekke faste dolere bare MÅ lukte "troll" hele tiden.

Noen ganger er det jo nok om dere er litt uenig med hovedinnleggskriver, eller finner noe litt usannsynelig, før det hviskes såvel som ropes om at noen er den eller den..

Er dette egentlig noe bedre da folkens?

En ting er å gjennkjenne temaer og folk der det blir åpenlyse og gode poenger av det, en annen ting er å mistenke bare for å mistenke og slå splid og tvil.

Godt mulig at det bare er jeg som har dårlig trollnese, og at jeg generellt er på jordet, men jeg synes det er lite trivelig, og at det får DOL til å virke utrivelig og lite vennlig (Og det er jo feil!:-))

Dessuten har jeg flere ganger satt pris på tråder og trådstartere som andre tydeligvis ikke nøler med å kalle troll jeg.

Er jeg helt utafor med å mene dette?

Hva mener dere?

:-)

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

20

• Angelica :o)

13

• Hatsumomo

12

• NeaNoor

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest tippsiii
Skrevet

Er enig i at man ikke skal rope opp om "forumtroll" i tide og utide. I tråden til tacomix er vel imidlertid hovedpoenget at hun har postet ufattelig mange innlegg om sin sykdom i det siste... selv om noen også mener at det kan være tull:)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns ikke det er rart at folk blir litt obs etter erfaringene med "En liten kattepus" og zakkoo.

Vel er det fasinerende at noen klarer å ha ti nick helt på egenhånd. Men samtidig så tenker man litt mer over hvem man vil gi gode råd, når man kan regne med at et sted mellom en tredjedel og halvparten av svarene på 100 nyeste er rent oppspinn.

Når du har hatt mye empati med og bekymret deg for et nick, som i etterkant viser seg å være en rolle, så føler du at du har kastet bort både omsorg og tid som kunne vært anvendt på en bedre måte.

Skrevet

Troll er ikke mer troll enn jeg selv lar dem være.

Hvis jeg skulle ta meg nær av alt mulig, så er det mange troll her. Og skulle jeg svare på alt som om det var brev fra kongen, så...

Etter min definisjon har jeg ikke sett noen troll. noen ser rasister, troll, psykopater og andre usympatiske mennesker over alt. Men kan det hende at de selv bare er intolerante?

Skrevet

Jeg er kjempetreig på å kjenne igjen troll - eller evt. kjente dol'ere som skriver under nytt nick.

Er ikke så veldig nøye på det heller, da, leser og svarer på de innleggene jeg vil, og dropper resten :o)

Solsikkefrø
Skrevet

Enig! Jeg liker at det er litt trolle-innlegg innimellom jeg :) Husker en tråd som ble slettet for noen uker siden. Det var en som hadde skrevet noe om Kong Harald og Dronning sonja og en krokhånd som hadde revet opp skjørtet hennes en strmfull dag. Jeg lo godt av det innlegget ;) Og syns at Webmaster er litt vel prippen over visse innlegg innimellom!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173205651' post='3559294]

Vært lite på dol i det siste?

Godt poeng.

Jeg syns egentlig det er imponerende at det har tatt så lang tid før noen har kommentert denne spammingen.

Det viser bare at dolere flest er både veldig tolmodige og litt naive ;-)

Angelica :o)
Skrevet

Godt poeng.

Jeg syns egentlig det er imponerende at det har tatt så lang tid før noen har kommentert denne spammingen.

Det viser bare at dolere flest er både veldig tolmodige og litt naive ;-)

Jepp..Enig!

Skrevet

Godt sagt:-)

Jeg er en av dem som stort sett holder meg til å lese her på DOL. Er litt redd for å bli mistenkt for å være troll.

Men samtidig skjønner jeg jo at det er vanskelig å la være å la seg irritere over enkelte innlegg. De blir masete i lengden. Jeg synes også det.

Etter å ha fulgt med her inne, mer og mindre sporadisk i flere år, føler jeg at jeg kjenner mange av dere. Artig det.

Og jeg kommenterer stadig temaer herfra i RL. Med "gode" omskrivninger som -i dag hørte jeg noen på jobb diskutere xxx, har du tenkt over det? :-)

Skrevet

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Satt nettopp nå og leste noen spekulasjoner om dette. Og jeg er altså fullstendig enig med deg.

For det første synes jeg alle troll- og kattespekulasjonene er atskillig mere spammende enn de eventuelle katteinnleggene.

For det andre gir jeg jamnt faen i om folk bare tuller og fantaserer, om de juger på seg et bestemt alter ego eller bare filmer. Jeg forholder meg til innleggene og svarer eventuelt på dem. Om f. eks. zakkoo er oppdiktet spiller overhodet ingen rolle så lenge han ikke juger på seg en kreftsykdom eller noe annet som han ber om medfølelse for.

Oppdiktet eller ikke, befinner det seg et menneske bak nicket som ønsker kontakt.

Og om man prater tull eller diskuterer med en student på 22 eller en uføretrygdet på 51 er et fett egentlig.

Og for det tredje er det skikkelig ubehagelig å bli beskyldt for å være troll og den slags.

Skrevet

Enig! Jeg liker at det er litt trolle-innlegg innimellom jeg :) Husker en tråd som ble slettet for noen uker siden. Det var en som hadde skrevet noe om Kong Harald og Dronning sonja og en krokhånd som hadde revet opp skjørtet hennes en strmfull dag. Jeg lo godt av det innlegget ;) Og syns at Webmaster er litt vel prippen over visse innlegg innimellom!

Du liker innleggene? jaha. Kanskje du skriver noen av de innleggene selv en gang i blandt da...

Skrevet

Godt sagt:-)

Jeg er en av dem som stort sett holder meg til å lese her på DOL. Er litt redd for å bli mistenkt for å være troll.

Men samtidig skjønner jeg jo at det er vanskelig å la være å la seg irritere over enkelte innlegg. De blir masete i lengden. Jeg synes også det.

Etter å ha fulgt med her inne, mer og mindre sporadisk i flere år, føler jeg at jeg kjenner mange av dere. Artig det.

Og jeg kommenterer stadig temaer herfra i RL. Med "gode" omskrivninger som -i dag hørte jeg noen på jobb diskutere xxx, har du tenkt over det? :-)

Før noen henger seg opp i det, jeg KAN egentlig og og å-reglene altså :-) :-)

Skrevet

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Satt nettopp nå og leste noen spekulasjoner om dette. Og jeg er altså fullstendig enig med deg.

For det første synes jeg alle troll- og kattespekulasjonene er atskillig mere spammende enn de eventuelle katteinnleggene.

For det andre gir jeg jamnt faen i om folk bare tuller og fantaserer, om de juger på seg et bestemt alter ego eller bare filmer. Jeg forholder meg til innleggene og svarer eventuelt på dem. Om f. eks. zakkoo er oppdiktet spiller overhodet ingen rolle så lenge han ikke juger på seg en kreftsykdom eller noe annet som han ber om medfølelse for.

Oppdiktet eller ikke, befinner det seg et menneske bak nicket som ønsker kontakt.

Og om man prater tull eller diskuterer med en student på 22 eller en uføretrygdet på 51 er et fett egentlig.

Og for det tredje er det skikkelig ubehagelig å bli beskyldt for å være troll og den slags.

Da er det tydelig at for noen er dette ett fett, for andre blir det slitsomt.

Og det er vel lov til begge deler?

Skrevet

Nå blandet jeg meg inn i den Tacomix-tråden. Men er enig i at mange er for raske til å rope "Troll!".

Personlig bryr jeg meg ikke så voldsomt. Jeg svarer gjerne ukjente nick, så lenge problemstillingen virker reel. Men ting som "Svigerfamilien min snakker ikke med meg fordi jeg har stor mage" eller "i dag skal jeg møte mannen med rose i kjeften og servere stua tyttebær", ser jeg på som åpenlyse tulle-/trolltråder.

Men denne Tacomix... Jeg synes bare det skurrer, og da må man nesten få spørre om det faktisk er slik. For jeg har lagt merke til at flere her har blitt godt kjent med dette vesenet, og flere mailer visstnok med denne personen. Det var jo tidligere en tråd her der det kom frem at flere hadde mailet og snakket med en som kalte seg IngenLurerDenneGutten (tror det var det?). Disse hadde fortalt ILDG mye personlig, som h*n senere hadde misbrukt. Og slikt synes jeg er synd. Nå kan man kanskje si at man ikke skal stole på hvem som helst, men synd er det uansett.

Så når Tacomix først spør om snop uten for mye sukker, for så, veldig kort tid senere, tror h*n er døden nær pga. mangel på mat og drikke, begynner man naturligvis å lure. For all del, denne personen har ikke vært frekk eller slem på noen måte, men jeg synes bare det er synd om h*n er noen annen enn den h*n utgir seg for å være, og at flere dermed kan brenne seg kraftig på det, i likhet med episodene med IngenLurerDenneGutten.

Solsikkefrø
Skrevet

Du liker innleggene? jaha. Kanskje du skriver noen av de innleggene selv en gang i blandt da...

Hvis det står mitt eget nick så :) Da skriver jeg vel noen av de innleggene :)

Skrevet

Da er det tydelig at for noen er dette ett fett, for andre blir det slitsomt.

Og det er vel lov til begge deler?

Det er ikke snakk om hva som er lov. Det er snakk om hva jeg mener. Jeg reagerer på alle disse spekulasjonene og sier fra om det. Det betyr altså ikke at noe som helst er forbudt. Andre kan være fullstendig uenig med meg i det.

Jeg tror dessuten at hvis man føler seg lurt p.g.a. at en person på nettet kun spiller en rolle - da tar man denne aktiviteten mere alvorlig enn sunt er.

Men for all del: hvis folk bløffer om slike ting som sykdom, vold, mishandling etc.-da er jeg enig i at det er misbruk av folks empati og omsorg.

Angelica :o)
Skrevet

Nå blandet jeg meg inn i den Tacomix-tråden. Men er enig i at mange er for raske til å rope "Troll!".

Personlig bryr jeg meg ikke så voldsomt. Jeg svarer gjerne ukjente nick, så lenge problemstillingen virker reel. Men ting som "Svigerfamilien min snakker ikke med meg fordi jeg har stor mage" eller "i dag skal jeg møte mannen med rose i kjeften og servere stua tyttebær", ser jeg på som åpenlyse tulle-/trolltråder.

Men denne Tacomix... Jeg synes bare det skurrer, og da må man nesten få spørre om det faktisk er slik. For jeg har lagt merke til at flere her har blitt godt kjent med dette vesenet, og flere mailer visstnok med denne personen. Det var jo tidligere en tråd her der det kom frem at flere hadde mailet og snakket med en som kalte seg IngenLurerDenneGutten (tror det var det?). Disse hadde fortalt ILDG mye personlig, som h*n senere hadde misbrukt. Og slikt synes jeg er synd. Nå kan man kanskje si at man ikke skal stole på hvem som helst, men synd er det uansett.

Så når Tacomix først spør om snop uten for mye sukker, for så, veldig kort tid senere, tror h*n er døden nær pga. mangel på mat og drikke, begynner man naturligvis å lure. For all del, denne personen har ikke vært frekk eller slem på noen måte, men jeg synes bare det er synd om h*n er noen annen enn den h*n utgir seg for å være, og at flere dermed kan brenne seg kraftig på det, i likhet med episodene med IngenLurerDenneGutten.

Godt skrevet!

Skrevet

Jeg tror hun spør om snop fordi hun ligger og tenker på mye rart. Og hun skal jo ikke ligge syk resten av livet.

Jeg kunne godt ha funnet på å lufte noe om trening selv om jeg lå i feber.

Skrevet

Jeg tror hun spør om snop fordi hun ligger og tenker på mye rart. Og hun skal jo ikke ligge syk resten av livet.

Jeg kunne godt ha funnet på å lufte noe om trening selv om jeg lå i feber.

Men om vi lå med feber, da hadde vi ligget i senga - knapt klart å løfte en finger.

Og enda mindre skrevet innlegg på dol og svart hver eneste person som svarte.

Slik har jeg det når jeg har feber ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...