Gå til innhold

Ikke ordentlig voldtekt?


Deanna

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article921448.ece

Statsadvokat Torstein Hevnskjel sier det ikke snakk om noe ”overfallsvoldtekt”.

– Det er mer snakk om at gutten har gått for langt og tatt seg til rette, sier han til Nordlys.no .

Jeg forstår at de må gradere voldtekt.Likevel så føles det vondt på en måte likevel.Selv om de kommer med den obligatoriske frasen "Det er alltid overgripers ansvar" uavhengig av klesdrakt og offerets oppførsel.

Er ikke voldtekt voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke at det ikke er voldtekt.

Det står at det er voldtekt, men ikke "overfallsvoldtekt".

Med "overfallsvoldtekt" menes at man blir overfalt på gata av en fremmed person. Disse kjente hverandre tydeligvis fra før. Det er like fullt voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke at det ikke er voldtekt.

Det står at det er voldtekt, men ikke "overfallsvoldtekt".

Med "overfallsvoldtekt" menes at man blir overfalt på gata av en fremmed person. Disse kjente hverandre tydeligvis fra før. Det er like fullt voldtekt.

men da er man helt uskyldig? hvis det var overfallsvoldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er man helt uskyldig? hvis det var overfallsvoldtekt?

er man ikke uskyldig om det er vanlig voldtekt?

Om du blir voldtatt av en kamerat, slektning eller ens mann, så er vel man like uskyldig da enn om den som voldtar er en fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er man helt uskyldig? hvis det var overfallsvoldtekt?

Offeret er uskyldig uansett om det er voldtekt eller overfallsvoldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man ikke uskyldig om det er vanlig voldtekt?

Om du blir voldtatt av en kamerat, slektning eller ens mann, så er vel man like uskyldig da enn om den som voldtar er en fremmed.

Men etter dette fokuset på hvordan unngå overfallsvoldtekter med peppersprayer etc og selvforsvarskurs så er det ikke rart at en påfører seg selv skyld og skam utifra at man selv kanskje var uforsiktig og satte seg i en risikofyllt situasjon. Vet jo at det ikke rasjonelt er sånn og alle prater om at det er kun overgripers ansvar.Likevel så tror jeg ikke helt på de når de sier det , ikke engang når jeg sier det selv engang..At man er litt skyldig tatt sammenligning men å få feks gå over veien på rødt lys etc. Er bare mine vanskelig tanker om det her da.

Passende sang til hele voldtektsdebatten : hehe.

Når en liten mus skal ut og gå

må hun se seg for og passe på.

Det er mange her som ønsker at få en

bitteliten musestek til middagsmat.

Kanskje blir det DEG

Kanskje blir det MEG

Kanskje blir det tralalei

Oppi skogen er et revehi

Der går aldri noen mus forbi

For der ligger Mikkel Rev på lur

Og vil spise alle musene som går en tur

Kanskje blir det DEG

Kanskje blir det MEG

Kanskje blir det tralalei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men etter dette fokuset på hvordan unngå overfallsvoldtekter med peppersprayer etc og selvforsvarskurs så er det ikke rart at en påfører seg selv skyld og skam utifra at man selv kanskje var uforsiktig og satte seg i en risikofyllt situasjon. Vet jo at det ikke rasjonelt er sånn og alle prater om at det er kun overgripers ansvar.Likevel så tror jeg ikke helt på de når de sier det , ikke engang når jeg sier det selv engang..At man er litt skyldig tatt sammenligning men å få feks gå over veien på rødt lys etc. Er bare mine vanskelig tanker om det her da.

Passende sang til hele voldtektsdebatten : hehe.

Når en liten mus skal ut og gå

må hun se seg for og passe på.

Det er mange her som ønsker at få en

bitteliten musestek til middagsmat.

Kanskje blir det DEG

Kanskje blir det MEG

Kanskje blir det tralalei

Oppi skogen er et revehi

Der går aldri noen mus forbi

For der ligger Mikkel Rev på lur

Og vil spise alle musene som går en tur

Kanskje blir det DEG

Kanskje blir det MEG

Kanskje blir det tralalei

Skjønner at du sliter litt med de tankene der ja.

Men om jeg hadde spradet naken foran en mann, kysset og kost med han, sagt jeg ville ha sex osv osv osv.

Det øyeblikket jeg sa Nei, eller på en annen måte viste at jeg IKKE ville ha sex med dette mennesket, da har personen som allikevel tvinger seg på - ALL skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...