Gå til innhold

Blodbanken

Anbefalte innlegg

Gjest Blodgiver
Skrevet

Jeg ser de har fått nytt spørreskjema hos blodbanken.

Et av spørsmålene er nå (til kvinner): "Har du i løpet av de siste 6 måneder hatt seksualpartner som du vet har hatt seksuell kontakt med andre menn?"

Tidligere var spørsmålet noe slikt som "Har du i løpet av de siste 6 måneder hatt seksualpartner som er praktiserende homofil eller bifil?"

Hvorfor har de endret på dette? Jeg svarer ja på førstnevnte spørsmål, men nei på det andre. Hvilken rolle spiller det om min kjæreste har hatt seksuell kontakt med en mann for 10 år siden? Jeg har gitt blod mange ganger siden den tid. Og de vil ha blodet mitt selv om jeg svarer "ja" på dette spørsmålet.

Hva er da vitsen med å stille slike irrelevante og intime spørsmål?

Skrevet

Vitsen er at du ikke får gi blod hvis du, i løpet av siste halvår, har hatt sex med en mann som har hatt sex med andre menn.

Skulle det være så vanskelig å forstå?

Formuleringen av spørsmålet deres endrer ikke på innholdet.

Gjest Blodgiver
Skrevet

Vitsen er at du ikke får gi blod hvis du, i løpet av siste halvår, har hatt sex med en mann som har hatt sex med andre menn.

Jeg fikk lov til å gi blod selv om jeg krysset av for "ja".

Gjest Blodgiver
Skrevet

Det er forskjell på at en mann har hatt sex med andre menn, og at han er praktiserende homofil eller bifil.

Jeg anser ikke en mann som har hatt sex med en annen mann en eneste gang for 10 år siden som praktiserende homofil eller bifil.

Dermed er det stor forskjell på de to spørsmålene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...